تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

ثبت ملی ۱۷ اثر تاریخی کوهدشت

  • کد خبر : 87929
  • 06 شهریور 1395 - 12:41

معاون میراث فرهنگی لرستان از ثبت ملی ۱۷ اثر تاریخی شهرستان کوهدشت خبر داد.

IMG_7629

به گزارش میرملاس؛محمدرضا اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: کوهدشت یکی از شهرستان‌های استان بوده که در غرب استان قرار گرفته است و آب و هوای معتدل کوهستانی دارد. این شهرستان چشم‌اندازهای زیبای طبیعی زیادی دارد و از جمله آن می‌توان به تنگه‌شیرزاشاره کرد که به لحاظ زیبایی‌های طبیعی از آن به عنوان نگین سبز لرستان نام می‌برند.

اسدی با بیان اینکه کار بیشتر مردم این شهرستان کشاورزی و دامپروری است، افزود: این شهرستان دارای معبد، تپه و محوطه تاریخی زیادی مربوط به دوران پیش، حین و بعد از تاریخ اسلام است.

معاون میراث فرهنگی لرستان خاطرنشان کرد: قصد داریم ۱۷ اثر این شهرستان را ثبت ملی کنیم که کارهای اولیه برای این کار در دست انجام است.

وی ادامه داد: اثر قابل ثبت باید نشان دهنده مقطعی از تاریخ ملی یا بین‌المللی با بار غنی فرهنگی و تاریخی یا در ارتباط با شخصیت‌های برجسته تاریخ کشور و یا نشانگر گوشه‌ای از زندگی، فعالیت یا آثار آنان باشد. همچنین در سطح ملی یا بین‌المللی شاخص یک مبداء تاریخی یا نقطه عطف در تاریخ انسان یا دست ساخته‌های او و یا حرکتی تاریخی است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=87929

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. زنده باد تاریخ لک و لکستان

  2. لطفا توضیح بدید با ثبت ملی چه اتفاقی برای این آثار می افتد با تشکر ؟

  3. مثل شبکه افلاک که همش خرم آباد رو نشون میده شما هم همش کوهدشت و شیرز رو نشون میدین یا عکس میگیرین، بابا شهرستان کوهدشت فقط کوهدشت نیست، طرهان، کونانی و درب گنبد هم هست.

  4. سلام،

    منظره ی زیبایی است، به سخن « یک نفر » هم توجه کنید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.