تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

پویش مردمی “نه” به ریختن زباله در کوهدشت+ عکس

  • کد خبر : 88019
  • 11 شهریور 1395 - 23:36

به گزارش میرملاس؛برای تجزیه ی قوطی های کنسرو ۹۰ سال، پلاستیک ۷۰۰ سال، آلومینیوم ۴۹۵ سال، شیشه ۱۰۰۰۰۰۰ سال زمان لازم است این در حالی ست که شهروندان پایتخت روزانه و به تنهایی سه برابر استادیوم آزادی زباله پلاستیکی تولید می کنند. اگر فرض کنیم که به طور متوسط سن افراد در زمان بچه دار […]

به گزارش میرملاس؛برای تجزیه ی قوطی های کنسرو ۹۰ سال، پلاستیک ۷۰۰ سال، آلومینیوم ۴۹۵ سال، شیشه ۱۰۰۰۰۰۰ سال زمان لازم است این در حالی ست که شهروندان پایتخت روزانه و به تنهایی سه برابر استادیوم آزادی زباله پلاستیکی تولید می کنند.

اگر فرض کنیم که به طور متوسط سن افراد در زمان بچه دار شدن سی سال باشد به عبارت دیگر زمان لازم برای تغییر نسل را سی سال در نظر بگِریم،با رها کردن یک قوطی پلاستیکی در طبیعت میراثی برای هفت نسل (۱- بچه ۲- نوه ۳- نتیجه ۴- نبیره ۵- ندیده ۶- بچه ندیده ۷- نوه ندیده) به جا گذاشته ایم!

به نظر شما، این چه رسمی است که ما مردم داریم؟ همیشه حق با ما است. عجیب نیست؟ چگونه است که من می ریزم و انتظار دارم که دیگران جمع کنند؟ من خراب می کنم و وظیفه ی دیگران است که بسازند من سهل انگاری می کنم وظیفه ی دیگری است که اصلاح و ترمیم کند.

این طرز تفکر یک معضل است که به وضوح می توان بین مردم بخصوص جوانان دید. این افراد بدون هیچ گونه احساس مسئولیتی به محیط زیست آسیب می زنند، زباله سازی می کنند، تنها با این تفکر که من می ریزم و وظیفه شهرداری است که جمع کند. این زباله ها علاوه بر اینکه آسیب های جدی به محیط زیست می زند باعث سخت تر شدن زندگی برای حیوانات هم می شوند.

ریخته شدن زباله ها داخل آب دریا شمار زیادی از آب زیان را خواهد کشت علاوه بر مخدوش کردن چهره ی شهر ها، بوی متعفن و نمای زشت. زباله ماهی ها را خواهد کشت!

بیایید به حقوق ماهی ها، پرندگان، سیمای شهر، درخت ها بیاید به قانون گیاهان احترام بگذاریم. موجودات دیگر هم زنده هستند و حق زندگی دارند با تولید بی رویه ی زباله حق زندگی را از همه خواهیم گرفت حتا خودمان بیاید به خودمان احترام بگذاریم.

” با پیوستن به پویش مردمی ((نه)) به ریختن زباله در کوهدشت، شهرمان را زیباتر کنیم.”

 

گزارش و عکس: سازمان مردم نهاد آوای اردیبهشت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

photo_2016-09-01_23-46-15

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=88019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۰
  1. فقط حاج محمد باقر.

  2. عالیه، موفق و سربلند باشید

  3. منم زباله نمیریزم……………………..ممنون ازمیرملاس

  4. واقعن روتون میشه زباله بریزید؟؟؟

  5. کاش یه فکری برای جداسازی زباله تر و خشک بشه
    حداقل جایی باشه که زباله خشک رو تحویل بدیم.

  6. درودبردست اندرکاران ومجریان این طرح…بسیار بجا وضروری بود…بنده خود کلیپی دراین مورد تهیه کردم ودرمدارس نمایش دادیم مسابقه ای هم درمدارس ترتیب دادیم با موضوع فرهنگ شهروندی تاثیرش فوق العاده بود …ای کاش به جای کارهای غیرضروری به اینگونه امور بیشتر توجه میکردیم…فرهنگ شهروندی لازمه ی شهرنشینی است…به امید زیبایی ونشاط بیشتر شهرمان کوهدشت

  7. بیکران سپاس و درود بخاطر این کار ارزشمند و فرهنگی..مانا و سبز باشین

  8. از اینکه در شهر و دیارمان شاهد اقدامی اینگونه زیبا ونحسین برانگیزهستیم خدا را شاکریم . در هیاهوی داد و ستد های سیاسی و جناح بازیهایی مشمئزکننده که سالهاست فقط و فقط به نفع سیاسیون جریان دارد دیدن اینگونه حرکت غبرسیاسی و صرفا فرهنگی (به شرط استمرار) نوید بخش تغییر و تحول است. تحولی که اگر بدور از مطامع سیاسی باشد شهر ودیارمان را به شهری زیبا با پسوندی غیر سیاسی تبدیل می کند.

  9. سپاس از این همه شعور و فرهنگ سازی قشنگ

  10. دمتون گرم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.