تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

کتاب ” ناموران علمی و فرهنگی معاصر استان لرستان” منتشر شد.

  • کد خبر : 8827
  • 10 شهریور 1391 - 13:38

    به گزارش سرویس ادبی – هنری میرملاس نیوز ، کتاب ” ناموران علمی و فرهنگی معاصر استان لرستان” حاوی اطلاعاتی مبسوط در خصوص استادانی چون مهرداد اوستا- عبدالحسین زرینکوب –یت‌الله روح‌الله کمالوند-– آیت‌الله‌العظمی بروجردی و … منتشر شد.  پایگاه تحلیلی-خبری میرملاس نیوز در تاریخ ۲۵ خرداد سال جاری ، در حالی خبر چاپ این کتاب را درج […]

 

 

به گزارش سرویس ادبی – هنری میرملاس نیوز ، کتاب ” ناموران علمی و فرهنگی معاصر استان لرستان” حاوی اطلاعاتی مبسوط در خصوص استادانی چون مهرداد اوستا- عبدالحسین زرینکوب –یت‌الله روح‌الله کمالوند-– آیت‌الله‌العظمی بروجردی و … منتشر شد.

 پایگاه تحلیلی-خبری میرملاس نیوز در تاریخ ۲۵ خرداد سال جاری ، در حالی خبر چاپ این کتاب را درج کرد که این دایره المعارف، مراحل پایانی چاپ و نشر را طی می کرد و اکنون پس از گذشت کمتر از سه ماه روانه ی بازار فرهنگ شده است. 

 کار پژوهش این اثر توسط آقای علی داد برزویی انجام گرفته است. مولف این اثر به طور دقیق به زندگی نامه ، آثار و خدمات ۲۷۲ تن از شخصیت های نامی استان لرستان از دوره مشرطیت (۱۲۸۵) تا ۱۳۹۰به صورت یک دایره المعارف و بر اساس الفبا پرداخته است.
در این دانش نامه ، علاوه بر نام های ذکر شده و شمار زیادی از تاثیرگذاران علمی و فرهنگی استان لرستان ، از شهرستان کوهدشت نیز به زندگی نامه ی افرادی چون ” نادر آزادبخت، جهان شاه آزادبخت، محمدرضا آدینه وند قبادی، ایرج رحمانپور، کرم رضا پیریایی، محمد احسان تقی زاده، علیآقا حسین پور، اسفندیار غضنفری امرایی، محمد جعفر محمدزاده، حشمت الله محمدی لرستانی و سیدضیا معینی” پرداخته شده است.

این کتاب در تیراژ ۱۵۰۰ جلد و با قیمت ۲۰۰۰۰ تومان، توسط انتشارات شاپور خواست در شهریور ۱۳۹۱ منتشر شد.

لازم به ذکر است، طراحی روی جلد این کتاب را نیز هنرمند کوهدشتی ، آقای علیآقا حسین پور بر عهده داشته است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=8827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. طرح رو جلد کار خوب و جالبیه، خیلی تعجب نکردم از دیدن اسم آقای حسین پور عزیز چون انتظارش رو داشتم و خیلی خوشحالم از بودن این هنرمند خوش ذوق… مرسی.
    کتاب هم قطعا خوب و جذاب خواهد بود… جای چنین کتابی واقعا خالی بود و حالا خیلی ها که علاقمند به بزرگان لرستان هستند میتونن با خوندن این کتاب عطش خودشون رو رفع کنند و هم اینکه خودشون تریبون خوبی برای فرهنگ و سرزمینمون باشن.
    دست جناب خدایگان هم درد نکنه بابت خبر رسانیشون.

  2. یه کم قیمتش بالاست البته بیشتر از اینا ارزش داره اما متاسفانه جیب مردم خالیه شاید اگه ارزانتر بود همه می خریدن ومطالعه می کردن.

  3. جناب آزادبخت ، چرا کامنت منو حذف کردی داداش مگه حرف بدی زدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من گفتم همه ی این ناموران رو شناختم بجز آقای حسین پور که از آقای خدایگان خواستم بیشتر در موردش توضیح بده،به نظر شما این حرف بدیه

  4. ضمن عرض سلام و خداقوت خدمت تهیه کنندگان و دست اندرکاران کتاب
    انتشار کتابی با این عظمت و زیبایی را به همه‌ی هنرمندان و مخصوصا مردم فرهنگ دوست لرستان و کشور عزیزمان ایران تبریک عرض می‌کنیم.
    امیدواریم همه بتوانیم به هر روشی که ممکن است در راه ارتقای فرهنگ جامعه گام برداریم.
    ماهنامه‌ی کودکان استان لرستان – پیشوک –

  5. با سلام به نویسنده محترم این قبیل کتب شبیه همان تذکره نامه های قدیمی هستند که اگر فاقد روش علمی در پژوهش باشد نتیجه آش شله ی قلمکاری می شود مثل این کتاب . واقعن آدم تعجب می کند که در قرن بیست و یکم روش تحقیق نویسنده ای چنان ولنگ و واز باشد که نام دوستان و آشنایان نویسنده در کنار نام کسانی چون زرینکوب قرار گیرد . آیا خود این افراد اسم برده شده که به لطف آقای برزویی به مشاهیر و ناموران علمی و فرهنگی دوران ما بدل شده اند از اینکه بدون زدن هیچ گلی به سر علم و فرهنگ و ادبیات این جفرافیای مظلوم نزده اند شرمگین نمی شوند ؟
    واقعن حیف نیست نام کسی مانند زرینکوب که کتبش هنوز هم از کتب مرجع مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است و در معتبر ترین دانشگاهای جهان در مقطع دکتری تدریس کرده است ، یا نام سید فرید قاسمی که عمرش در پژوهش و تحقیق فرسوده شده در کنار نام کسانی قرار گیرد که حتی خودشان هم می دانند که نه نامور علمی و فرهنگی هستند و نه دانشمند و شهیر ؟
    اقای برزویی ! یعنی فکر نکرده اید که ممکن است کسانی خارج از لرستان مظلوم این کتاب را بخوانند ؟ فکر نکرده اید که این کار به منزله ی بازی کردن با فرهنگ یک جامعه است ؟

  6. باسلام خدمت همه اهالی هنر ودوست خوبم علی آقا حسین پورهم بخاطر درج اسمشون درمیان بزرگان وهم جلد قشنگشون
    بنظرم جای اسم چند تن از اهالی هنرمون خالیه،از جمله اسداله امیرپور، مرتضی خدایگان وسلیمان میری….اینم نظری بود

  7. جناب آزادبخت چرا کامنتها رو تا این اندازه غربال می کنید؟ من نوشته بودم : به تمامی نویسندگان و هنرمندان ارجمندی که تو این کتاب غایب هستن تبریک میگیم. دروغ که نگفتم بعضی از مشاهیری که می بینم معرفی شده اند جز “چاری چه کری” چه نوشته اند که مشمول مشاهیر باشند؟ کاش جناب برزویی سرکی بکشند به کتب و تآلیفات نویسندگان کوهدشت یا دیگر شهرستانها که در نشرهای تراز اول کشور قلم نی زنند و ایشان نمیشناسندشان. به واقع تحقیق جدی نکرده اند تا بشناسند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.