- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی : انحصارطلبی کشورهای استکباری در سازمان‌ملل‌متحد شکسته شود

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای و لزوم برخورداری تمام کشورها از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای٬ گفت: با توجه به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای٬ اداره جهان باید با عدالت٬ انصاف و همراه با صلح باشد٬ از این‌رو وجود سلاح هسته‌ای در این تفکر هیچ جایی ندارد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه به طور حتم هدف اصلی ایجاد و نگهداری سلاح‌های هسته‌ای از سوی کشورهای غربی تنها تهدید و تحت فشار قرار دادن کشورهای مستقل است٬ افزود: بر اساس مبانی اسلامی و ادیان دیگر این اقدامات محکوم است و هم‌اکنون آرزوی جهانی و انسانی به سمت دنیای بدون سلاح هسته‌ای معطوف شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی کشورهای غربی در انحراف افکار عمومی جهان٬ یاد‌آور شد: در چند سال اخیر کشورهای استکباری اقدام به درآمیختن موضوع سلاح هسته‌ای و انرژی هسته‌ای کرده‌اند٬ که این موضوع موجب شده است که جمهوری اسلامی ایران برای دست یافتن به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای با سختی روبه‌رو شود.

ملکشاهی با تأکید بر اینکه کشور ایران به‌دنبال دست یافتن به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است٬ تصریح کرد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری٬ شعار کنونی ایران انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچکس است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با اشاره به حضور چشمگیر سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران٬ گفت: هدف اصلی تأسیس و تشکیل این جنبش شکستن انحصار طلبی کشورهای استکباری در عرصه جهانی به‌ویژه سازمان ملل است.

وی ادامه داد: تعیین و تکلیف کشورهای استکباری در سازمان ملل به‌طور حتم یک دیکتاتوری آشکار و یک تاریخ‌ مصرف‌ گذشته است٬ متأسفانه با سوءاستفاده از همین سازوکار غلط است که آمریکا و همدستانش توانسته‌‌اند زورگویی‌های خود را در لباس مفاهیم شریف بر دنیا تحمیل کنند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با بیان اینکه داشتن حق وتو برای تنها ۵ کشور دنیا عقلا محکوم است٬ افزود: به‌طور حتم جایگاه جنبش غیرمتعهدها٬ شکست و کم‌رنگ کردن انحصار طلبی کشورهای مستکبر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد٬ استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق مسلم تمام کشورهای دنیا دانستند و فرمودند که استفاده‌ی صلح‌آمیز از این انرژی براساس قوانین بین‌المللی حق همه‌ی کشورها است. همه باید بتوانند از این انرژی سالم در مصارف گوناگون حیاتی کشور و ملتشان استفاده کنند و در اِعمال این حق وابسته به دیگران نباشند. چند کشور غربی که خود دارنده‌ی سلاح هسته‌ای و مرتکب این کار غیرقانونی‌اند،‌ مایلند توان تولید سوخت هسته‌ای را نیز در انحصار خود نگهدارند. حرکتی مرموز در حال شکل‌گیری است تا انحصار تولید و فروش سوخت هسته‌ای را در مراکزی با نام بین‌المللی ولی در واقع در پنجه‌ی چند کشور معدود غربی، تثبیت و دائمی کنند./