تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

صندوق توسعه ملی، ۱۰۰ میلیون دلار پتروشیمی کوهدشت را مصوب کرده است

  • کد خبر : 88490
  • 30 شهریور 1395 - 12:29

استاندار لرستان گفت: صندوق توسعه ملی، ۱۰۰ میلیون دلار پتروشیمی کوهدشت را مصوب کرده است.

0-91

به گزارش میرملاس؛مهندس هوشنگ بازوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،با اشاره به آخرین وضعیت پتروشیمی کوهدشت، بیان کرد: سرمایه‌گذار این پروژه تغییر کرده است و یک گروه در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه اما این پروژه سه تا مشکل داشت که باید مرتفع شوند، خاطرنشان کرد: ۸۲ هکتار به این گروه تحویل داده شده که در مرحله حصارکشی هستند.

بازوند مشکلات این پروژه را خوراک گاز و پتروشیمی عنوان کرد و افزود: برای خوراک گاز، شرکت گاز موافقت کرده که آن را تامین کند.

وی اظهار کرد: همچنین برای خوراک پتروشیمی در کمیسیون پتروشیمی مطرح شده است که در دستور کار آنها قرار گیرد.

استاندار تصریح کرد: اعتبار ارزی این پروژه حدود ۴۰۰ میلیون دلار است که صندوق توسعه ملی از این مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را مصوب کرده و به بانک صنعت و معدن نیز ابلاغ کرده است.

بازوند اضافه کرد: بانک صنعت و معدن می‌گوید تا زمانی‌که۴۰۰ میلیون دلار برای من ذخیره نشود امکان پرداخت این مبلغ را ندارم.

وی با بیان اینکه در صورتی‌که این ارز اختصاص یابد می‌توان عملیات را آغاز و برنامه زمان‌بندی را به ما ارائه دهد، افزود: آنچه مسلم است اینکه این صنعت بزرگ که حدود ۲ هزار میلیارد است در کوهدشت اجرا می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه سرمایه‌گذاران این پروژه دارای اهلیت هستند و چندجا این کار را انجام داده‌اند، اظهار کرد: تصور می‌کنم این پروژه باعث رونق و اشتغال‌زایی بسیار فراوانی خواهد شد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=88490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.