تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

دفاع مقدس و مسوولیت اهل‌ قلم

  • کد خبر : 88593
  • 01 مهر 1395 - 8:37

دفاع مقدس درخشان‌ترین تجلی انقلاب اسلامی است. چرا که توانست قدرت و شجاعت ملت بزرگ ایران را نشان دهد و بر ظرفیت الهام بخشی ایران اسلامی به ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان بیفزاید. رمز این درخشش در آن است که دفاع مقدس شاخه‌ای از اندیشهٔ عاشورایی و در پیوندی استوار با حماسهٔ حسینی است. دفاع […]

20150704_193155
دفاع مقدس درخشان‌ترین تجلی انقلاب اسلامی است. چرا که توانست قدرت و شجاعت ملت بزرگ ایران را نشان دهد و بر ظرفیت الهام بخشی ایران اسلامی به ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان بیفزاید. رمز این درخشش در آن است که دفاع مقدس شاخه‌ای از اندیشهٔ عاشورایی و در پیوندی استوار با حماسهٔ حسینی است. دفاع مقدس دری است که تا ابد گشوده است و از ورای آن می‌توان بیداری فطرت‌هایی را به نظاره نشست که یکی پس از دیگری، با شورش بر ظالمان و زورگویان عالم، تحقق وعده الهی و رسالت انبیاء و اولیای خداوند را نوید می‌دهد.
منطق دفاع مقدس جریانی پایدار است که باید از نسلی به نسل دیگر انتقال یابد و تقویت شود. اگر می‌بینیم که امروز ایران ترازی جهانی یافته است، مرهون جان‌فشانی‌های شیر مردان بیشهٔ عشق است که با منطق ایثار با جهان سخن گفتند و با تکیه بر خداوند متعال، فرهنگ مقاومت را به وجدان‌های بیدارِ جهان هدیه کردند. مطالعهٔ گذشتهٔ تاریخ ایران حاکی از آن است که پایداری و اقتداری که به برکت دفاع مقدس به دست آمد در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است.
نگرانی نظام سلطه از قدرت ملت ایران و الهام بخشی و نفوذ آن در دلهای آزادگان جهان در امروز نیز همان هراسی است که در سال‌های دفاع مقدس داشت.
ملت ایران فراموش نکرده است که در جنگ هشت ساله، دنیا به ما حتی سیم‌خاردار هم نمی‌فروخت اما انواع اسلحه مدرن را در اختیار رژیم بعثی صدام می‌گذاشت. در چنین شرایطی بود که رزمندگان اسلام، آن بلاجویان عاشق، حماسه را با عرفان آمیختند و مسیر توحید، آگاهی، عدالت‌خواهی، ستم ناپذیری و آزادگی را به روی ملت‌ها گشودند.
 نکته پایانی اینکه در عصر حاضر، بدون تردید رسانه گویاترین زبان برای بیان صحنه‌های شکوهمند دفاع مقدس و بهترین زمینه برای ایجاد پیوند میان فرهنگ ایثار و شهادت با فرهنگ عمومی کشور است.
 با این همه شاید از آنجا که دفاع مقدس از حیث زمانی به ما نزدیک است، موجب شده که گاه از وقایع‌نگاری آن غفلت بورزیم تا آنجا که بسیاری از حقایق درخشاناین حماسه در دل‌های صاحبان اسرار باقی‌مانده و برخی هم با آنان به خاک سپرده شده است. حال آنکه با وجود بسترهای متنوع رسانه‌ای، بر اهل‌قلم و هنر است که بیش از پیش در زنده نگه‌داشتن این حماسهٔ ماندگار تلاش نمایند.
محمدجعفر محمدزاده
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=88593

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. باسلام به خوانندگان ومدیرسایت تاشایدمطالب را سانسورنکند . آقای محمدزاده دیروزی و محمدزاده امروزی درخشان ترین موضوع برای حفظ ارزشهای دفاع مقدس این است که دراحقاق حق مردم وحرمت خون شهدا دفاع شود واین کار زمان بردار نیست چه در دوران قدرت چه بدون پست . چرا وقتی مقام داشتی یاد دفاع مقدس نبودی وقلم فرسایی نمیکردی ؟ البته وقت نداشتی ………….

  2. سلام استاد بزرگوار: از بمبارانهای شهر کوهدشت تصویری دارید ، لطفاً اگر دسترسی دارید به اشتراک بگذارید . با سپاس

  3. سلام برادر محمدزاده عمل کن واز خدا بخواهیم شرمنده شهدا نشویم

  4. در پاسخ به آقایی که خود را حقگو نامیده/ کاش از سر خشم و کینه سخنی به باطل نمی راندی.
    دکتر محمدزاده رزمنده دوران دفاع مقدس است/ اگر بی اطلاعی یا مغرض برای پاسخ به این نقد غیر منصفانه ات سری به کتاب رسانه شناخت ایشان که به ترتیب سالهای ۹۰-۹۱ و ۹۲ چاپ شده بزن و یادداشتهای ایشان راجع به دفاع مقدس را ببین/
    دوستان میر ملاس منصفانه است که منتشر کنید من با اسم خودم نوشتم با شهامت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.