تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

فعالیت ۴۸۰۰ هیئت مذهبی و مداح در لرستان

  • کد خبر : 88664
  • 04 مهر 1395 - 13:09

  مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از فعالیت ۴۸۰۰ هیئت مذهبی و مداح در استان خبر داد. به گزارش میرملاس ، حجت الاسلام سعید مهدوی‌امین در همایش بزرگ عاشوراییان ویژه هیئات مذهبی و مداحان، اظهار کرد: آنچه حماسه آفرید در دفاع مقدس، ولایت‌مداری و ولایت‌‌پذیری نیروهای نظامی، ارتش، سپاه و بسیج بود. وی با اشاره به اینکه […]

aza

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از فعالیت ۴۸۰۰ هیئت مذهبی و مداح در استان خبر داد.

به گزارش میرملاس ، حجت الاسلام سعید مهدوی‌امین در همایش بزرگ عاشوراییان ویژه هیئات مذهبی و مداحان، اظهار کرد: آنچه حماسه آفرید در دفاع مقدس، ولایت‌مداری و ولایت‌‌پذیری نیروهای نظامی، ارتش، سپاه و بسیج بود.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما به حماسه حسینی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تأسی نمود، اضافه کرد: امروز و در شرایط فعلی هم اگر می‌خواهیم کشور در بخش اقتصادی، سیاسی و امنیتی پیروز شود باید به عاشورا تاسی کنیم.

مهدوی‌امین با بیان اینکه رزمندگان بسیجی ما در زمان دفاع مقدس همگی از اعضای هیئات مذهبی بودند، خاطرنشان کرد: هرچه داریم از برکت خون اباعبدالله و عزاداری‌ها، منبرها، روضه‌ها و مداحی‌هایی است که بعد از عاشورا باقی ماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد: ۲۳۰۰هیئت مذهبی شامل زنجیرزنی و سینه‌زنی در لرستان ثبت شدند و در حال ثبت در سامانه طوبی هستند این در حالی است که تاکنون ۲۵۰۰  مداح در سراسر استان شناسایی شده‌اند.

وی اظهار کرد: استان لرستان صاحب سبک عزاداری و مداحی بوده و عزاداری لرستان به‌عنوان پدیده عزاداری کشور معرفی شده کمااینکه کسب این افتخارات به همت شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان بوده است.

مهدوی‌امین گفت: در برپایی مراسم عظیم عزاداری اباعبدالله الحسین در لرستان، نماینده ولی‌فقیه، استاندار، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و منابع طبیعی بیشترین تاثیرگذاری دارند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=88664

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.