تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
1

کورانی فر: آموزش و پرورش زیربنای توسعه هر کشور است

  • کد خبر : 88678
  • 05 مهر 1395 - 10:06

علی کورانی فر روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش بروجرد در سالن جلسات این اداره افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند خود را به ایده آل های لازم برساند و تحقق این مهم نیازمند همکاری بیشتر همه نهادها و استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود است. وی با تاکید […]

020a

علی کورانی فر روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش بروجرد در سالن جلسات این اداره افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند خود را به ایده آل های لازم برساند و تحقق این مهم نیازمند همکاری بیشتر همه نهادها و استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود است.

وی با تاکید بر کیفیت بخشیدن به آموزش و تعمیق یادگیری دانش آموزان گفت: نقش پژوهش سراها و آزمایشگاه ها در عمق بخشیدن به آموزش ها مهم است که برای رفع مشکلات و کمبودهای این حوزه می توان از حمایت های خیران بهره مند شد.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد بر تسلط و مهارت مدیران و دبیران آموزشگاه ها بر فنون جدید تدریس تاکید کرد و افزود: سیستم آموزشی باید دانش آموزان ضعیف و با استعداد را شناسایی و برای هر کدام برنامه آموزشی مناسب ارایه دهد.

وی اظهار کرد: روزهای تعطیل سال زیاد است و دانش اموزان در مجموع ۱۴۰ تا ۱۵۰ روز سال تحصیلی را در اختیار مدارس هستند که باید از این فرصت کوتاه با توجه به محتوای سنگین کتب درسی، نهایت استفاده را کرد.

کورانی فر بر لزوم توسعه مدارس در مناطق حاشیه ای و پرجمعیت شهر تاکید کرد و افزود: سازمان نوسازی و خیران باید مدارس خود را در مناطق پرجمعیت توسعه دهند تا دسترسی همه دانش آموزان به مدارس آسان شود.

وی گفت: طبق برآوردهای انجام شده بهره هوشی دانش آموزان بروجرد نسبت به میانگین استانی بالاتر است.

کورانی فر خواستار تلاش مسئولان برای جذب اعتبارات ملی شد و اظهار کرد: علاوه بر اعتباراتی که به هر استان تخصیص داده می شود، اعتبارات شناوری نیز در سطح ملی وجود دارد که با اندکی پیگیری و مکاتبه می توان مبلغی را برای اجرای طرح های عمرانی ضروری مانند اردوگاه دانش آموزشی شهرستان دریافت نمود.

وی با تاکید بر لزوم کیفی بودن مصوبات شورای آموزش و پرورش گفت: باید مسایلی مطرح و مصوب شوند که بتوانند به سیستم آموزشی کمک کنند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=88678

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.