تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

پاسخ مسئولان آموزش و پرورش لرستان به اظهارات ملکشاهی

  • کد خبر : 88832
  • 08 مهر 1395 - 11:19

به استحضار می‌رساند پیرو مطلب مندرج در نشریه طلوع لرستان در روز سه‌شنبه ۶ مهرماه ۹۵ با عنوان ((عملکرد مدیریت فعلی آموزش و پرورش لرستان مایوس کننده است)) مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی عرض می‌کنیم. نماینده محترم مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در دیدار از دفتر سرپرستی روزنامه قدس و بانک […]

0-6

به استحضار می‌رساند پیرو مطلب مندرج در نشریه طلوع لرستان در روز سه‌شنبه ۶ مهرماه ۹۵ با عنوان ((عملکرد مدیریت فعلی آموزش و پرورش لرستان مایوس کننده است)) مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی عرض می‌کنیم.

نماینده محترم مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در دیدار از دفتر سرپرستی روزنامه قدس و بانک اساطیر فرموده‌اند که ((عملکرد مدیریت فعلی آموزش‌وپرورش لرستان مأیوس‌کننده است )) و در ادامه به نقش سیاست زدگی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره‌کرده و می‌گوید که ((فتیله سیاست زدگی را در آموزش و پرورش پایین بکشید تا دانش آموزان از نور چراغ هدایت معلمین بهره‌مند کرده‌اند . ))
حال جای این سؤال باقی می‌ماند که چرا و به چه دلیل نماینده محترم مجلس در شرایطی که همه خانواده‌ها، فرهنگیان و دانش آموزان در آستانه مهرماه خود را برای شروع سال تحصیلی جدید مهیا می‌کنند به‌جای مشارکت ، تعامل و هم‌افزایی با دستگاه تعلیم و تربیت به یک‌باره با نقادی تند و یک‌جانبه خاطر خانواده بزرگ آموزش و پرورش را مکدر می‌کند.
ای‌کاش ایشان قضاوت را به افکار عمومی واگذار می‌کردند تا فرهنگیان محترم قضاوت کنند که چه زمانی آموزش‌وپرورش در سیاست زدگی و نگاه حزبی در سپردن مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها غوطه‌ور بوده است .
جناب آقای ملکشاهی راد! بایستی به افکار عمومی این پاسخ را بدهید که آیا آموزش و پرورشی که با راه‌اندازی اتاق خلاقیت فکر و ایده پردازی از بدو فعالیت خود ورود نخبگان و صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت را با هر گرایش و تفکری هموار می‌کند سیاست زده است یا آموزش‌وپرورشی که راه را بر صاحب‌نظران و نخبگان سد کرده و با نگاه صرف حزبی تمام قضایا را مدیریت می‌کرد .
جناب ملکشاهی راد جنابعالی مستحضرید که آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با شعار برنامه محوری، پژوهش مداری و اخلاق‌گرایی تمام همت خود را معطوف بر این حقیقت کرده تا دستگاه تعلیم و تربیت بدون توجه به حواشی با آرامش در مسیر اصلی خود حرکت نماید و در این راه با به جان خریدن بسیاری از ناملایمات و سختی‌ها اجازه نداده تا با سهم خواهی به دیگران تعلیم و تربیت دانش آموزان وجه‌المصالحه مسائل شخصی و گروهی شود . جنابعالی که خود مدتی بر مسند مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت لرستان حضور داشته‌اید، آیا به یاد دارید که آموزش‌وپرورش با دعوت از تمام مدیران کل آموزش‌وپرورش از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون میدان را برای راهبران دستگاه تعلیم و تربیت از هر تفکر و گروهی بازکرده باشد تا از فرصت و چالش‌های دوران تصدی خود بگویند. همایشی که جنابعالی هم در سال ۷ مرداد سال ۹۴ هم حضور داشتید .
ای‌کاش با آمار و ارقام میزان تحصیلات، تخصص و سوابق انقلابی و ایثارگری مدیران منصوبی فعلی با دوران قبل را مقایسه می‌کردید و قضاوت عادلانه و منصفانه را به افکار عمومی واگذار می‌کردید .
قطعاً که در جریان روند مثبت فعالیت‌های این اداره کل قرارگرفته‌اید و می‌دانید که در ۳ سال اخیر آموزش‌وپرورش لرستان در بسیاری از شاخص‌ها رشدی بی‌سابقه را تجربه کرده است .
چرا و چگونه آموزش‌وپرورشی را که در طی ۳ سال متوالی با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در ۵ کمیته تخصصی ستاد پروژه مهر موفق به کسب رتبه عالی کشور می‌شود؛ متهم به سیاست زدگی و تندروی می‌کنید؟
آیا کسب رتبه ۳ رشته علوم تجربی در سال ۹۳، کسب ۷ رتبه دورقمی در سال ۹۴، کسب ۱۶ رتبه دورقمی در سال ۹۵ با این روند صعودی می‌تواند مشخصه آموزشی و پرورشی باشد که جنابعالی ترسیم کرده‌اید؟
آیا کسب جایگاه سوم جشنواره جوان خوارزمی در سال ۹۳ و کسب جایگاه دوم جشنواره نوجوان خوارزمی در سال ۹۴ و کسب مقام نایب‌قهرمانی مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور می‌تواند معلول نگاه غیر کارشناسی و ناتوانی مدیران دستگاه تعلیم و تربیت باشد؟
آیا سابقه داشته است که آموزش و پرورش لرستان در امور علمی، پژوهشی و فرهنگی این چنین توفیقاتی در سطح ملی کسب کرده باشد؟
به مردم بگویید که آیا کسب عنوان خادم برتر کشور در اردوی راهیان نور در آموزش و پرورش لرستان مسبوق به سابقه بوده است؟
و آیا کسب این عنوان حاکی از توجه و اهتمام آموزش و پرورش به مبانی دینی و اعتقادی و تحکیم باورهای مذهبی دانش آموزان ندارد؟
فراموش نکنید که شما نماینده آحاد مردم هستید و در پیشگاه قرآن کریم سوگند یاد کرده‌اید که مدافع حقوق حقه همه مردم باشید. پس انتظار می‌رود تا با نگاه جامع و فرا حزبی به یاری آموزش‌وپرورش بشتابید و کمک کنید تا دستگاه تعلیم و تربیت در کمک به اعتلای فرزندان این مرزوبوم با قدرت و سرعت بیشتر و بهتر در ریل اصلی تعلیم و تربیت حرکت کند.
توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان لرستان

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=88832

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. یعنی اینکه حتی معاونت مدرسه به فرد غیر از گروه

  2. کاش به ملکشاهی کوهدشت هم جوابی بدهید!
    کوهدشت را دریابید که ۱۰ روز از مهر گذشته ولی هنوز مدرسه و درس شروع نشده!
    کوهدشت را دریابید که هنوز ابلاغ عوض می کنند!
    کوهدشت را دریابید که مخالقان دولن جولان می دهند، همراهان سرهنگ قالیباف منتظر تدبیر حقوقدانی چون روحانی هستند!
    امیدوارم که معامله ای صورت نگیرد و دولت تدبیر و امید در زمینه اموزش و پرورش مقتدر عمل کند

  3. ما در شهرستان کوهدشت در زمانی که کاندیداها برای انتخابات مجلس تبلیغ میکردند کاملا اینو دیدیم کردیم که آموزش و پرورش به مکانی سیاست زده تبدیل شده و از کلیه امکانات خود برای فردی خاص داره استفاده میکن مشت نمونه ی خروار است.

  4. با سلام و تشکر از جوابیه عالی اداره کل آموزش و پرورش . بنظر من که کاری به سیاست و جناح بندی های سطح استان ندارم. بهترین عملکرد را در گزینش مسئولین ادارات شهرستانها به این مدیرکل تعلق میگیره . اولا تمامی مسئولین ادارات سطح شهرستان و بخشها با توجه به درج سوابق آنها از بین ایثارگران . رزمندگان. و خلاصه افراد دوران دفاع مقدس میباشند. و همگی دارای تحصیلات متناسب با مسئولیتشان بوده و افرادی مومن ومذهبی و از طرفدران دولت تدبیر و امیدند۰ و حالا این رویه از بدو شروع جناح بندی ادامه داشته و در این دولت کمتر . که انشالله امیدواریم در سالهای آینده شاهد شکوفائی بهتر و بیشترآموزش و پرورش باشیم وهرکسی از هرجناح که شایستگی مدیریت دارد درراس مسئولیت قرار بگیره .وامیدواریم نمایندگان هم همسو و هماهنگ با دولت و کارگزاران باشند تا لرستان قهرمان همانند سایر استانها توسعه بیشتری پیدا کند @به امید آنروز

  5. اقای مدیر کل در شهرستان دلفان خودش را تمام قد در اختیار نماینده قرار داده است

  6. جناب ملکشاهی شما که حتی راننده های طرف قرارداد را از هم حزبی خود یا همون نگاه سیاسی انتخاب می کرد حالا دم از لزوم بی توجهی به گرایش سیاسی می کنه. من خود سیاسی نیستم اما تفکر اصلاحات را در حوزه فرهنگی و سیاست خارجه بیشتر می شناسم. من کلا با اینها که میگن اعتدالی ن مخالفم اما انصافا دولت روحانی تنها دولتی س که مدیرانشو حزبی انتخاب نکرده مگه خبر ندارین اکثر مدیران احمدی نزاد متاسفانه هنوز در بسیاری استانها هستند و…

  7. تیتر درست بزنید ،ملکشاهی راد !!!!!

  8. برادران عزیز و خواهران محترمه چرا خودمان را گول می زنیم ؟چرا دروغ می گوییم ؟بعد از انقلاب اسلامی تا بحال در کدام دوره آموزش و پرورش سیاسی عمل نکرده است ؟آموزش و پرورش لرستان ……است که فرهنگیان از سیاست بازی در آن به ستوه آمده اند .همکاران محترم هرساله چه تعداد از فرهنگیان استان به نام انتقالی از این استان فرار می کنند چه تعدا از دانش آموزان مظلوم این استان براثر عملکرد ضعیف کارکنان آموزش و پرورش ترک تحصیل می کنند . (فارغ از هرگونه بحث جناحی ) شما رابه جوابیه دستگاه عریض و طویل آموزش و پروش لرستان ….. است .خداوندا خادمین این مردم را توفیق و سعادت و ….

  9. آقای ملکشاهی در زمان ریاستش بر اداره کل به یک کار عجیب اقدام و تمام نیروهای اداری را از یک طیف انتصاب کرد وحتی به مستخدمین خدماتی ونظافتچی ادارات هم رحم نکرد حالا با چه رویی انتقاد میکند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.