تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

بیماریهای قلبی؛ علت ۴۰ درصد مرگ جوانان ایرانی

  • کد خبر : 88857
  • 08 مهر 1395 - 14:07

میرملاس: کارشناس مسئول بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه بیماریهای قلبی و عروقی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در ایران به شمار می رود، گفت: نزدیک به ۴۰ درصد از علل فوت جوانان در ایران بیماریهای قلبی شناخته شده است.   به گزارش ایسنا، دکتر ویدا […]

57305014

میرملاس: کارشناس مسئول بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه بیماریهای قلبی و عروقی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در ایران به شمار می رود، گفت: نزدیک به ۴۰ درصد از علل فوت جوانان در ایران بیماریهای قلبی شناخته شده است.

  به گزارش ایسنا، دکتر ویدا صنیعی به مناسبت “روز جهانی قلب” اظهار کرد: در سالهای اخیر آمار مرگ و میر بیماران قلبی و عروقی در دنیا افزایش چشمگیری داشته و سالانه میلیون ها نفر در دنیا به خاطر عارضه قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

این کارشناس مسئول تأکید کرد: علائم بیماری های قلبی در بسیاری از موارد دیر ظاهر می‌شوند، لذا نداشتن علامت دلیل بر سلامت قلب نیست.

صنیعی با اشاره به اینکه اولین گام برای داشتن قلب سالم شناخت عوامل خطری است که قلب را تهدید می کند، استعمال سیگار، فشار خون بالا، میزان کم کلسترول خوب، سابقه خانوادگی بیماریهای قلبی زودرس و افزایش سن(در مردان ۴۵ سال و در زنان ۵۵ سال) را از جمله این عوامل خطرزا برای بیماریهای قلبی و عروقی دانست.

وی همچنین از سیگار بعنوان یکی از مهمترین عوامل بروز حملات قلبی یاد کرد و احتمال بروز حمله قلبی در یک فرد سیگاری را تا ۷۰ درصد بیشتر از یک فرد غیر سیگاری اعلام کرد.

صنیعی در پایان داشتن رژیم غذایی سالم، کاهش مصرف کربوهیدرات از جمله نان‌های چرب و سیب زمینی سرخ شده، چکاپ منظم درصورت وجود سابقه بیماری یا حملات قلبی، انجام فعالیت های ورزشی منظم روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش سبک و پیاده روی، کاهش استرس و خودداری از مصرف نوشیدنی های الکلی و نوشابه های گازدار را از دیگر نکات توصیه شده برای داشتن قلبی سالم دانست.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=88857

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.