- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آقایان این‏کاره نیستید، تیمداری را رها کنید!

[1] مهران مریدی/ میرملاس نیوز
آقایان این‏کاره نیستید، تیمداری را رها کنید!
پس از این‎که تیم گهر زاگرس دورود به لیگ برتر صعود کرد این تیم هواخواه زیادی داشت و هر روز نام شخص، دستگاه، ارگان یا شرکت جدیدی برای حامی مالی این تیم به گوش می‏رسید که این بازی را سرانجام شهرداری دورود برد و حتی در نظر داشتند نام تیم را هم به اسم گهر شهرداری دورود عوض کنند اما تا حالا که موفق به اجرای این کار نشده‏اند.

با این‎که بیش از ۴۰ روز از شروع دوازدهمین دوره لیگ برتر سپری شده اما هنوز آن‎طور که باید و شاید شهرداری دورود نتوانسته به وظایف خودش عمل کند و هماره اعضای تیم نارضایتی خودشان را از وضعیت موجود ابراز داشته‏اند که نمونه آخر این قضیه برمی‏گردد به ۲۰ درصد اول برخی از بازیکنان گهر؛ در حالی که باید چک‏های این بازیکنان در تاریخ دهم شهریور پاس می‏شد اما چون در این روز شهر تهران تعطیل بوده مسوولان باشگاه از بازیکنان خواسته بودند پس از تعطیلات به بانک مراجعه کنند اما مطابق انتظار پولی در حساب باشگاه نبوده و بازیکنان از این موضوع بسیار دلخور هستند و به گفته خودشان برای احترام به مردم استان لرستان ۱۰ روز مهلت می‏دهند و اگر تا آن زمان پول نرسد تمرینات را مثل اردوی دورود تعطیل می‏کنند.

لازم به ذکر است پس از آن‎که بیستم مردادماه ۲۰ درصد اول گروه اول بازیکنان نقد نشد بازیکنان گهر اردوی تیم که در دورود برگزار شده بود را ترک و به شهرهای خودشان برگشتند اما با کمک‏های مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و آقای هاشمی آن چک‏ها پاس شد و بازیکنان دوباره تمرینات را از سر گرفتند.

هرچند کار بازیکنان گهر که تمرینات را تعطیل کردند به هیچ وجه زیبنده نیست و شاید پرداخت نشدن پول سر موعد مقرر در فوتبال به ظاهر حرفه‏ای ایران موضوعی عادی باشد اما مسوولان باشگاه و به‏ویژه شهرداری دورود باید در بحث مالی بیشتر کار کنند و بدون شک اگر این روند ادامه داشته باشد لطمات جبران ناپذیری به تیم وارد می‏شود.

در صحبتی که چند روز گذشته با یاراحمدی سرپرست گهر داشتیم گفت: «اگر بتوانیم چک‏های بازیکنان را نقد کنیم اردویی را در استان یزد برگزار می‏کنیم و در غیر این‏صورت در کرج تمرینات را دنبال می‏کنیم؛ چون وقتی پول نباشد جابه‏جایی بازیکنان سخت می‏شود.»

حالا اسماعیل حیدرپور مدیر اجرایی گهر زاگرس می‏گوید: «به‏علت مشکلات مالی هیچ اردویی برگزار نخواهیم کرد و این به ضرر تیم است ولی تمرینات در کرج ادامه خواهد یافت».

مسوولان شهرداری دورود حتی نتوانستند پاداشی که برای صعود گهر زاگرس به لیگ برتر درنظر گرفته بودند را به اعضای تیم که در فصل گذشته لیگ دسته اول خیلی زحمت کشیدند، بدهند و با این‎که مدت زیادی از لیگ برتر گذشته اما “ناکام واقعی” هستند و بهتر است اگر نمی‏توانند تیمداری کنند، عطای هزینه کردن را به لقایش ببخشند و به قول یک ضرب‏المثل معروف “تا جوی آب باریک است بِپَرند و گرنه در ادامه که جو پهن می‏شود، دیگر پریدن امکان ندارد و فقط باید افسوس خورد”.

شهردار دورود از مسوولان استانی انتظار کمک مالی دارد اما آقای شهردار شما که می‏دانستید توانایی مالی ندارید چرا پا پیش گذاشته و اعلام کردید تمام هزینه‏های جاری تیم را تأمین می‏کنید؟ راستی زمین‏هایی که می‏خواستید با فروش آن‏ها هزینه تیم تامین شود، تغییر کاربری داده شد؟

واقعاً مردم لرستان نمی‏خواهند گهر آسانسور شود و در همان فصل اول حضور در لیگ برتر سقوط کند و بیم این می‏رود که کمک‏های شما نوشدارویی باشد که…