تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

خیابان فرمانداری یا بهشت زهرا (س)؟

  • کد خبر : 89622
  • 26 مهر 1395 - 8:31

سید صادق محمدی وفایی/ میرملاس: از حکیمی پرسیدند بهترین و بزرگترین شکار چیست؟ گفت شکار دل مردم است. چند سالی است اجتماع مردم ولایت مدار کوهدشت ، در روز عاشورا از بهشت زهرا، به خیابان فرمانداری منتقل شده است.تا جایی که من اطلاع دارم مردم از راز و رمز این تصمیم بی خبرند. فقط عالی […]

img_20160620_162558-287x300

سید صادق محمدی وفایی/ میرملاس: از حکیمی پرسیدند بهترین و بزرگترین شکار چیست؟ گفت شکار دل مردم است.

چند سالی است اجتماع مردم ولایت مدار کوهدشت ، در روز عاشورا از بهشت زهرا، به خیابان فرمانداری منتقل شده است.تا جایی که من اطلاع دارم مردم از راز و رمز این تصمیم بی خبرند. فقط عالی جنابانی از شهر می دانند ، خیابان فرمانداری به چه جهت برای آن مراسم باشکوه انتخاب شده است.

خرد بنده می گوید در این که آن خیابان قدمگاه بسیاری از مسئولین بوده و خواهد بود ، تردیدی نیست اما همانطور که تجربه نشان داده است و بینش مردم می گوید بهشت زهرای کوهدشت چون شهدا و مومنین بسیاری را در خود جای داده است برای توده های مردم دلربایی های بسیاری دارد.

این مردم در روز عاشورا با این که سرشار از ماتم هستند اما دوست دارندبا امواتشان دیداری تازه کنند و با شهدا عهد و پیمانی جدید ببندند.

این مردم از عمق جان باور دارند که روح امواتشان نظاره گر است و به خیرات بازماندگانشان نیاز دارند. این مردم می دانند سرکشی به قبرستانها ،انسان ساز است، از اینرو جانانه برخلاف تصمیم مسئولین به بهشت زهرا می روند.

به نظر می رسد وقتی امام علی(ع) فرموده اند علاوه بر نماز که ستون دین است، مردم نیز ستون دین هستند و با توجه به این که ظهر روز عاشورا کمترین رفت و آمد ماشینی در خیابان بهشت زهرا وجود دارد ، می توان یک لاین جاده را به عزادارن آن امام مظلوم و یارانش اختصاص داد تا بیش از این شاهد تضاد عملی مردم با تصمیم مسئولین مربوطه نباشیم .

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=89622

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. چرا تهران را به بهشت زهرا نمی برند؛با انکه بهترین اولیا الله در بهشت زهرای تهران آرام گرفته اند؟ یک شهر نه شهرستان را نام ببرید که مراسم روز عاشورا را در کنار اموات به سر ببرند؟ چون مسجد مان جایی برای این جمعیت ندارد و چون مصلایمان فعلا ساخته نشده پس فعلا شهر بهتر.

  2. برای هر شهری متناسب با داشته هایش باید تصمیم گرفت .کوهدشت کجا و تهران کجا؟!
    چرا خیابان فرمانداری؟
    چرا بسیاری از مردم در روز عاشورا برخلاف تصمیم مسئولین به سمت بهشت زهرا می روند؟
    آن نماز جماعت هایی که قبلا در جنب بهشت زهرا خوانده می شد که پر شور تر بود پس چرا به خیابان فرمانداری منتقل شد؟

  3. تذکری به دولت
    برو قوی شو اگر راحت جان طلبی
    که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
    همگان می دانند دولت تدبیر و امید ، کی و چگونه به صورت نقدی محصولات کشاورزان را تحویل گرفت ولی چگونه جرعه جرعه و قطره قطره پول می دهد!
    بی چاره کشاورزان همان عزیزانی که دستانی زخمی دارند و سیمایی سرشار از رنج . آنان که غرق در بدهیند و با این حال نه تریبونی دارند و نه ریاستی و نه رسانه ای و نه فریاد رسایی که تدبیری بسازد!
    یا اهل عالم چند روز قبل عاشورا بود و امام آن کربلا در حالی که بدنی زخمی داشت و لباسی خونین به جهانیان پیام داد ایاک والظلم … ؛ برحذر باشید از ظلم کردن به خصوص به کسانی که توانایی ندارند.
    آیا نقدی معامله کردن و نسیه ای و قطره چکانی پرداخت کردن ستم نیست؟ آیا این همه اذیت وآزار و چشم انتظاری کشاورزان ظلم نیست؟! ممکن است بگویید خزانه خالی است . اگر خزانه هم خالی بود چرا واقعیت را به کشاورزان نگفتید و چرا قرار دادی شفاف منعقد نکردید؟!
    واقعا با این سبک پرداخت از اقتصاد مقاومتی هم می گویید؟!
    آیا در سالهای آینده مردم با خیالی راحت محصولاتشان را تقدیم شماها خواهند کرد؟
    عالی جنابان دولت تدبیر و امید ظلم و ستم قبیح است و هر گز فرقی بین نمونه خارجی آن با نمونه داخلیش دیده نشده است. عزیزان مسئول یادمان باشد« الملک یبقى مع الکفر ولا یبقى مع الظلم.»

  4. این حاج اقا که خودش روحانیه وبا امام جمعه هم کیشه خوب بود اول با اونا مشورت میکرد بعد مطلبش رو به سایت ها میداد

  5. آیا فقط امام جمعه تصمیم گیرنده است ؟ آیا هم لباس بودن به معنای یک سان بودن تصمیم هاست؟ او در قم و امام جمعه در کوهدشت است و چه اشکالی دارد درج این نوع یادداشتها در سایتها؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.