تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

ططری مدیر منصوب دولت تدبیر و امید و از حمایت اصلاح طلبان لرستان برخوردار است

  • کد خبر : 89712
  • 29 مهر 1395 - 9:42

عباس دارابی: روز شنبه  هفته جاری معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان رئیس دانشگاه پیام نور لرستان را مورد انتقاد قرار داده و دکتر ططری رئیس این دانشگاه را ضعیف ارزیابی کرده است. در اینکه یک مدیر بالا دستی با توجه به انتظارات مجموعه ارشد مدیریتی استان از یک مدیر استانی […]

%d9%85%d9%86%d9%88%da%86%d9%87%d8%b1-%d8%b7%d8%b7%d8%b1%db%8c

عباس دارابی: روز شنبه  هفته جاری معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان رئیس دانشگاه پیام نور لرستان را مورد انتقاد قرار داده و دکتر ططری رئیس این دانشگاه را ضعیف ارزیابی کرده است.

در اینکه یک مدیر بالا دستی با توجه به انتظارات مجموعه ارشد مدیریتی استان از یک مدیر استانی از او و تیم تحت مدیریتش انتظار داشته باشند در خدمت رسانی به مردم و حرکت در مسیر توسعه استان و دستیابی به ایده آل ها حرکت کند هیچ شکی نیست و ظویفه مدیران بالادستی ایجاب می کند در زمینه توسعه استان با هیچ مدیری مماشاتی نداشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان در این جلسه بر پایه گزارش خبرگزاری ها و رسانه های استان گفته است:”   به نظر من با آمدن رئیس دانشگاه پیام نور لرستان وضعیت تبدیل به احسن نشده است. “وی تصریح کرده است:”  روند راه اندازی شرکت های دانش بنیان توسط دانشگاه پیام نور در زمان مدیریت قبلی این دانشگاه ۲۰ درصد پیشرفت داشت که این میزان بعد از گذشت ماه ها همچنان ۲۰ درصد باقی مانده است.شاهرخی ادامه داد: دانشگاه پیام نور لرستان کار راه اندازی سه شرکت دانش بنیان را پذیرفته است و باید به وعده اش متعهد باشد.  “.

آنچه جای تامل دارد این است که معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بدون توجه به واقعیات موجود در دانشگاه پیام نور و چشم بستن بر روی واقعیات اقدام به تخطئه عملکرد مدیری کرده است که از ظرفیت های بومی استان به شمار می رود و به نظر می رسد ورای این انتقاد مسائلی دیگر نهفته باشد.

هنوز سه ماه از معارفه دکتر ططری رئیس پیام نور لرستان نمی گذرد و مدت زمانی که وی تصدی ریاست دانشگاه مذکور را بر عهده داشته نمی تواند ملاکی برای ارزیابی ضعف یک مدیر در حوزه تحت امرش تلقی شود و به همین دلیل به نظر مسائلی دیگر را باید ماورای انتقاد صریح  معاون سیاسی امنیتی لرستان علیه رئیس این دانشگاه ارزیابی کرد.

وی در حالی اوایل تیرماه سالجاری جانشین رئیس منصوب دولت احمدی نژاد در دانشگاه پیام نور لرستان شده است که پیش از او محمد رضا جعفری در دولت پیشین به عنوان رئیس این دانشگاه منصوب شده و قریب به سه سال نیز در دولت تدبیر و امید سکان دار این منصب بوده و عملکرد او در هیچ نشستی به سیاق نشست روز شنبه نقد نشده بود و این امر نشان می دهد گویا در این استان برخی از ” گرین کارت ” مدیریتی بهره مند بوده و از چشم مدیران ارشد استان برای نقد عملکرد پنهان مانده اند.

پرواضح است اگر نقدی مستدل و درست و مبتنی بر واقعیات مطرح شده و برای مدیران کم کار موضوعیت داشته باشد برای افکار عمومی قابل قبول خواهد بود اما بین مدیران کل مدیرانی هستند که علاوه بر اینکه منصوب دولت قبل بوده و دارای گرایشات سیاسی متضاد با دولت بوده در حوزه مدیریتی خود از یک بازده زمانی بلند مدت و بی بهره از دستاورد برخوردارند اما با وجود ضعف مدیریتی و در تیرس بودن انتقادات افکار عمومی از سیبل انتقادات مدیران ارشد استان مصون مانده و همچنان مسند داری می کنند.

افکار عمومی پیرامون ضعف در حوزه کشاورزی ،بهداشت و درمان ،منابع طبیعی ، مشکلات حوزه اشتغال و راه و آبرسانی روستایی و ضعف سیستم بانکی و مسائلی از این حیث نگران هستند اما در این بین از سوی مدیران مافوق به دست فراموشی سپرده شده اند.

شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان شاهرخی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان در چرایی انتقاد خود از دکتر ططری رئیس دانشگاه پیام نور لرستان می گوید: ” دانشگاه پیام‌نور استان راه‌اندازی سه شرکت دانش‌بنیان را پذیرفته است که متاسفانه من از عملکرد رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان رضایت ندارم.”

شاهرخی در حالی از عملکرد رئیس دانشگاه پیام نور لرستان انتقاد کرده که انتظار می رفت معاون محترم سیاسی امنیتی استاندار ابتدا ارزیابی دقیقی از عملکرد دانشگاه مذکور در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته و بعد از آن در یک جلسه رسمی که مفاد آن نیز رسانه ای شده است مکنونان قلبی خود را با توجیه ناکارآمدی دکتر ططری در پوشش کم کاری در بحث اقتصاد مقاومتی عنوان می کرد.

این در حالی است که مروری بر فعالیت های دانشگاه پیام نور لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی و شرکت های دانش بنیان نشان می دهد که تعهدات دانشگاه پیام نور در خصوص راه اندازی سه شرکت دانش بنیان با ایجاد سه شرکت شرکت پیام آوران اندیشه لرستان، شرکت نیکودانا فناوری دلفان و شرکت نوآوران زاگرس محقق شده بلکه علاوه بر تکمیل تعهدات این دانشگاه   دو شرکت دیگر  شامل شرکت نور پژوهان افلاک و طراحان باختر لرستان نیز مراحل ثبت نهایی را پشت سر بگذارند و در شرف اجرایی شدن باشند.

اظهارات معاون سیاسی امینتی استاندار لرستان با رموری بر واقعیات نشان دهنده بی اطلاعی وی از فعالیت های انجام گرفته دانشگاه پیام نور در این خصوص است. عملی شدن تعهدات دانشگاه پیام نور لرستان در خصوص راه اندازی شرکت های دانش بنیان و همچنین ثبت نهایی دو شرکت دیگر  فراتر بودن فعالیت های پیام نور لرستان را  از برنامه های پیش بینی شده نشان می دهد.

روز دوشنبه به فاصله ۴۸ ساعت از اظهارات شاهرخی بلافاصله خجسته پور فرماندار خرم آباد که خود ریاست ستاد روحانی را در انتخابات ۹۲برعهده داشت غیر مستقیم به اظهارات شاهرخی در قبال اظهاراتش در جلسه اقتصاد مقاومتی واکنش داده و دکتر ططری رئیس دانشگاه پیام نور را چهره ای توانمند و خوشفکر عنوان کرد .

با توجه به این که خجسته پور در قامت ریاست ستاد انتخاباتی روحانی در لرستان از احوالات سیاسی و گرایشات و میزان توامندی های سیاسی و کاری مدیران استان اطلاع کامل دارد اظهاراتش در جلسه دوشنبه شورای پدافند غیر عامل خرم آباد اظهاراتی سنجیده و از روی تدبیر و تانل بوده است.

علاوه بر این  دکتر ططری از مدیران منصوب دولت تدبیر و امید است که از حمایت اصلاح طلبان لرستان برخوردار  و به عنوان یکی از منابع انسانی شاخص و بومی از طیف حامیان دولت به شمار می رود و مروری بر واقعیات پیرامون این دانشگاه و عملی شدن تعهدات دانشگاه در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی نشان می دهد گویا معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با چشم پوشی از ضعف های حوزه های کلیدی مدیریتی و عدم ارزیابی دقیق از فعالیت های مدیران دولتی فقط به صرف اینکه احتمالا از برخی تحرکات سیاسی استان و منتسب بودن این مدیر جوان و اصلاح طلب به طیفی از اصلاح طلبان حامی دولت نگران است در راستای تخطئه عملکرد وی گام برداشته است.

عملکرد ضعیف ادارات تحت مدیریت مدیران کل منصوب دولت قبل و سیر قهقرایی فعالیت ها در برخی حوزه ها ، ضعف برخی فرمانداران ، نقدهای برخی اصلاح طلبان به عملکرد حوزه سیاسی ، ناتوانی در تامین امنیت حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی نوه حضرت امام خمینی برای سخنرانی در دانشگاه بروجرد ، رویگردانی فعالان سیاسی از ضعف مدیریت ها و دخالت برخی نمایندگان در عزل و نصب ها ، انتصاب برخی اصولگرایان مخالف دولت در بدنه های مدیریتی و میانی استان ، سهم مدیران دولت احمدی نژاد از میراث مدیریتی دولت تدبیر در استان و…از جمله دغدغه هایی است که انتظار می رفت پیش از این معاون محترم سیاسی امنیتی استاندار لرستان به چرایی آنها پاسخ می داد و لذا انتظار نمی رود مدیرانی که در چارچوب برنامه های تعین شده موفق بوده اند را فقط به صرف مسائل غیر مرتبط با حوزه کاری اینگونه تخطئه شوند.

منبع: بلوطستان

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=89712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. درود بر دکتر ططری
    مشخص است که انتقاد شاهرخی دلیل دیگر دارد. شاهرخی حامی مدیر پیشین بود! همین.
    از شاهرخی میخواهیم به شعارهای دولت تدبیر و امید بیشتر پایبند باشد و از اصلاحطلبان اصیل حمایت کند

  2. مدیری که ۳ ماه از مدیریتشون میگذرد اقای شاهرخی چه جوری ایشون را ارزیابی میکنند اتفاقا ایشان مدیری با لیاقت و مسولیت پذیر وبسیارپرتلاش وکاری هستند

  3. بنده به عنوان عضو هیئت علمی و کسی که نه پست دارم و نه دنبال پستم بی طرفانه و بدور از مسائل سیاسی باید خدمت اقای شاهرخی عرض کنم اجازه بدید دکتر ططری اساتید دانشگاه نقد کنند و بنده به عنوان یک فرد دانشگاهی اعتقاد کامل دارم اقای ططری مدیری با سواد، خوشفکر، شجاع است و شایسته تر از ایشون نیروی بومی برای این پست ما نمیشناسیم

  4. درود بر دکتر ططری

  5. با سلام و خداقوت خدمت همه دوستان و دست اند کاران.
    با توجه به نکات گفته شده بایستی عنوان کرد که جناب شاهرخی نظر مدیریتی درستی را عنوان نکرده اند. دوستان به نکات ظریفی اشاره کردند. اما به عقیده بنده دکار ططری را با دست خالی روانه کاروزار جنگ کرده ایم و از او انتظار داریم که یک تنه بر تمامی مشکلات غلبه کند! ان هم در طول ۳ ماه!!!
    بایستی افق دید خود را گسترش داده و با دیدی فراختر مسئله را مورد کنکاش قرار دهیم!
    بودجه و حق استخدام که نداریم (اخبار دولت)!
    در دوران قبلی که بریز و بپاش بوده (نگاهی به آمارها)!
    حال که آقای ططری در راستای منویات رهبر معظم حرکت کرده و بسیار به شرکت های دانش بنیان هم توجه دارد چگونه خیلی راحت به خودشان اجازه نقد آن هم در این مدت کوتاه را می دهند؟ جای تاسف دارد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.