تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
10

نماینده مردم خرم‌آباد : نباید اجازه داد بازنشستگان آموزش و پرورش از دولت و مجلس رنجیده خاطر شود

  • کد خبر : 89927
  • 03 آبان 1395 - 18:33

  عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت و مجلس باید در لایحه برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع توجه بیشتری کند. “محمدرضا ملکشاهی‌راد” در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه دولت باید تدوین لایحه‌ای به منظور افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته را دستور کار قرار دهد، گفت: مجلس نمی‌تواند در این رابطه طرح بیاورد […]

 1477233691087
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت و مجلس باید در لایحه برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع توجه بیشتری کند.

“محمدرضا ملکشاهی‌راد” در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه دولت باید تدوین لایحه‌ای به منظور افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته را دستور کار قرار دهد، گفت: مجلس نمی‌تواند در این رابطه طرح بیاورد چراکه طرح مجلس به دلیل بار مالی برای دولت، مورد تایید شورای نگهبان قرار نمی‌گیرد بنابراین افزایش حقوق‌ها باید از طریق لایحه صورت بگیرد.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس و دولت باید اهتمام ویژه‌ای در خصوص حق‌وحقوق فرهنگیان بازنشسته داشته باشند و امیدوارم این بار انتصاب یک وزیر جدید برخلاف گذشته، مشکلات آن‌ها را در مسیر حل شدن ببرد.
وی با بیان اینکه نباید اجازه داد بازنشستگان آموزش و پرورش بیش از این از دولت و مجلس رنجیده خاطر شود، اضافه کرد: دولت و مجلس باید در لایحه برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع توجه بیشتری کند.
ملکشاهی‌راد تأکید کرد: با طبقه‌بندی حقوق بازنشستگان ارگان‌های مختلف دولت متوجه خواهیم شد که دریافتی بازنشستگان آموزش و پرورش در پایین‌ترین درجه قرار می‌گیرد.
وی با رد این ادعا که حقوق فرهنگیان در دوران تصدی فانی بر آموزش و پرورش تا ۸۰ درصد افزایش داشته است، گفت: اگرچه صندوق ذخیره فرهنگیان از طریق شرکت‌های سودآور خود می‌توانست تسهیلات خوبی برای بازنشستگان در نظر بگیرد اما متاسفانه این صندوق خود به سراشیبی افتاد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بازنشستگان آموزش و پرورش زندگی بسیار مشقت‌باری داشته و با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و حقوق و مزایایی آن‌ها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهند، گفت: فرهنگیان بازنشسته سرمایه‌ها و نیروهای انسانی امروز را در شرایط سخت تربیت کرده‌اند لذا نباید این افراد را که نقش کلیدی در جامعه داشتند به حال خود رها کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=89927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام،

    تا معلمان امروز بدانند چنین نسلی را نباید پرورش دهند.

  2. درودبرخلبل!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.