- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پیریایی : توانمندسازی بخش خصوصی تحقق اقتصاد مقاومتی را شتاب می‌دهد

[1]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر ؛  استاندار قم گفت: توانمندسازی بخش خصوصی گامی اساسی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

کرم‌رضا پیریایی با حضور در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، از بخش‌های مختلف این منطقه از جمله نمایندگی گمرکات، اداره کل استاندارد و واحدهای تولیدی بازدید کرد.

وی با حضور در نمایندگی گمرکات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه مهم اقتصادی از جمله وجود نمایندگی گمرکات در تسهیل تبادلات کالاها، اظهار داشت: مجموعه‌های اداری منطقه با تشکیل پنجره واحد تجاری و تسهیل روند اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری، زمینه ترغیب بیشتر سرمایه‌گذاران برای حضور در این منطقه را فراهم کنند.

استاندار قم در ادامه بازدید خود با حضور در اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، ضرورت تجهیز آزمایشگاه‌های فنی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی منطقه را یادآور شد و افزود: وجود آزمایشگاه‌های مجهز و نمونه در منطقه زمینه تسریع در امر تولید و همچنین جذب سرمایه‌گذاران را فراهم می‌نماید.

وی سپس از تعدادی از واحدهای تولیدی نمونه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید کرد.

تأکید بر تسریع در اتصال راه‌آهن سراسری به منطقه ویژه‌ اقتصادی سلفچگان

پیریایی در بخش دیگری از بازدید از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با حضور در سایت اداری مجموعه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آن، در نشست صمیمی با سرمایه‌گذاران و مدیران واحدهای تولیدی منطقه شرکت کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و نیازمندی‌های واحدهای تولیدی قرار گرفت.

وی در نشست صمیمی با سرمایه‌گذاران و مسئولان واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه به عنوان قلب اقتصاد ایران، توجه به توسعه آن جهت رونق‌بخشی به فعالیت‌های اقتصادی اظهار داشت: توسعه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان خصوصا تامین و تکمیل زیرساخت‌های آن، تاثیر بسزایی در جذب سرمایه‌گذاران خواهد داشت.

استاندار قم اتصال راه‌آهن سراسری به منطقه ویژه‌ اقتصادی را تحولی اساسی در رشد اقتصادی این منطقه دانست و ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل عملیات اجرایی آن، افزود: با تکمیل احداث فرودگاه بین‌المللی قم نیز زمینه بسزایی جهت مراودات تجاری و بین‌المللی برای این منطقه مهم اقتصادی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۳۰۳ قطعه اقتصادی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، گفت: تاکنون نزدیک به ۱۷۰ قطعه اقتصادی با حضور سرمایه‌گذاران فعال شده است که با تکمیل زیرساخت‌ها و امکانات منطقه این میزان به ظرفیت کامل خود برسد.

پیریایی با اشاره به مشکلات و نیازمندی‌های واحدهای تولیدی و کارخانجات منطقه، تشکیل پنجره واحد تجاری را برای رفع این مشکلات ضروری دانست و تصریح کرد: تاکنون اقدامات چشمگیری در جهت جذب سرمایه‌گذار به منطقه ویژه‌ اقتصادی صورت گرفته که با احصاء نیازمندی های سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات و نیازمندی های آنان باید این روند شتاب بیشتری بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش‌ خصوصی امکان‌‌پذیر است، افزود: تسهیل روند جذب سرمایه‌گذاران و توانمندسازی بخش خصوصی گامی اساسی در جهت دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

استاندار قم در پایان سخنان خود با بیان اینکه در قم شرایط برای رشد و توسعه فراهم است،‌ گفت: با همت مدیران و مسئولان استان قم به جایگاه اصلی خود به عنوان جهانشهر و خاستگاه انقلاب اسلامی دست خواهد یافت.