- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیر کل بحران استان: در زیرساخت‎های شهر خرم‎آباد مشکل داریم/ مدیریت بحران یک ریال اعتبار ندارد!

 

%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%84%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%a7

به گزارش میرملاس رضا آریایی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به باران‎های سیل‎آسای تابستان امسال در شمال کشور و جان باختن ۱۵ نفر، اضافه کرد: همان زمان بلافاصله در جلسات مدیریت بحران استان و شهرستان‎های مختلف به دستگاه‎های اجرایی تأکیدات لازم را اعلام کردیم تا آمادگی لازم را برای فصل پاییز و رخ دادن سیلاب داشته باشند.
وی ادامه داد: امسال پدیده “لانینو” متوسط را در خاورمیانه داریم که نقطه مقابل “ال‎نینو” بوده و مصادف با کم‎بارشی است و سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ اگرچه امسال کم‎بارش خواهد بود اما با توجه به افزایش درجه دما امکان باران‎های تند، رگباری و زودگذر وجود دارد.
آریایی یادآور شد: نخستین بارندگی هفته پیش اتفاق افتاد و در چند شهرستان استان مشکلاتی ایجاد کرد که دستگاه‎ها به‎موقع وارد عمل شده و عملکرد خوبی داشتند. روز گذشته در فرمانداری خرم‎آباد جلسه ستاد مدیریت بحران برگزار شد و نقاط ضعف و مشکلات را گوشزد کردیم و از وقوع سیلاب در این یکی دو روز هشدار دادیم.
مدیرکل مدیریت بحران لرستان اذعان کرد: واقعیت این است که در زیرساخت‎های شهر خرم‎آباد و به‎ویژه در بافت مرکزی مشکل داریم. در برخی خیابان‎ها، حفاری‎های زیاد اجازه عبور آب را نمی‎دهد و بعضی کانال‎ها گنجایش آب را ندارند و از این دست مشکلات زیاد وجود دارد.
وی تأکید کرد: زیرگذرها در خرم‎آباد جواب نمی‎دهد و معضل هستند و به‎ویژه زیرگذر میدان امام حسین(ع) (معروف به شقایق) در باران‎ها مسدود می‎شود و مشکلاتی به‎وجود می‎آورد که تا چند ساعت دیگر آب جمع‎شده آنجا تخلیه خواهد شد.
آریایی با بیان اینکه باران تند و رگباری و تگرگ امروز در نوع خودش بی‎سابقه بود، اضافه کرد: متأسفانه آب در محدوده خیابان شورا به‎خاطر توپوگرافی نامناسب مشکلاتی ایجاد کرد و باعث سقوط دو دختر دانشجو به داخل کانال شد که یک نفر جان باخت و دیگری در بخش مراقبت‎های ویژه تحت درمان است.
مدیرکل مدیریت بحران لرستان تصریح کرد: اگرچه سهل‎انگاری افراد در سقوط به کانال مشخص است اما متأسفانه کانالی که در این خیابان نزدیک ایستگاه اتوبوس دانشجویان بوده، مشکلاتی به‎وجود آورده است.
وی خاطرنشان کرد: آتش‎نشانی با تجهیزات بسیار ضعیف دست و پنجه نرم می‎کند و قیمت وسیله‎ها بالاست و توان دستگاه‎ها کافی نیست و انبارهای برخی شرکت‎های خدماتی خالی است و انتظار داریم استاندار لرستان مشکل تأمین تجهیزات دستگاه‎ها را رفع کند.
آریایی در پایان یادآور شد: مدیریت بحران یک ریال اعتبار ندارد و در قانون بودجه نیز حذف شده است.