- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ایرج عبدی : معضل بیکاری در لرستان باید ریشه‌کن شود

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز  به نقل از فارس ؛ ایرج عبدی  در دیدار با کارکنان سازمان فنی‌ و حرفه‌ای لرستان گفت: امروز اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان با انرژی و شادابی در حل مشکلات بیکاری این استان گام برداشته است.

وی افزود: من بر خلاف اندیشه دیگران در کمیسیون اجتماعی مجلس عضو هستم، چرا که می‌خواستم دست و بالم جهت کمک به هم استانی‌هایم بازتر باشد.

نماینده مردم شهرستان خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین رشد جمعیتی کشور بین سال‌های ۶۲ و ۶۳ بوده که در حال حاضر آن افراد به سن ۲۸ تا ۳۰ رسیده و اکثر مراجعان به ما برای ایجاد اشتغال همین افراد هستند.

عبدی یادآور شد: یکی از ابزارهای مهم با توجه به عنایتی که مقام معظم رهبری به کار آموزش فنی و حرفه‌ای دارد و می‌تواند ما را در رسیدن به ایجاد اشتغال و بالا بردن بهره‌وری و تولید کمک کند، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی از همه مسئولان لرستان خواست تمام تلاش خود را برای حل معضل بیکاری جوانان این استان را به کار گیرند.

در ادامه سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل و مراکز این استان، گفت: در طول خدمت کوتاه توانستیم مرکز آموزشی تیپ ۵۷ شهید بهشتی خرم‌آباد با دو رشته جوشکاری و برق ساختمان، مرکز آموزشی مجتمع مسکونی لشکر ۸۴ خرم‌آباد با چهار رشته آموزشی، راه‌اندازی رشته‌های PLC در مرکز امام علی (ع) بروجرد و راه‌اندازی رشته‌های چرم و جیر و صنایع غذایی در مرکز خواهران خرم‌آباد ایجاد و راه‌اندازی شده است.

قباد بیرانوند با اشاره به افزایش بودجه تعمیر و تجهیز اداره کل گفت: با رایزنی‌های مکرر توانستیم معاون اداری و پشتیبانی سازمان را به استان دعوت کنیم، تا از نزدیک مسائل و مشکلات خود را با وی در میان گذاریم که همین امر باعث شده معاون اداری و پشتیبانی سازمان و هیئتی به استان ما سفر کنند و از تمام مراکز آموزشی بازدید کنند و در پایان این سفر ما توانستیم به صورت چشمگیری بودجه تعمیر و تجهیز استان را افزایش دهیم.