تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
1

مدیر کل فرهنگ و ارشاد لرستان: پایبندی به قانون راهکار برون رفت از چالش های فرهنگی و هنری است

  • کد خبر : 91096
  • 27 آبان 1395 - 11:35

به گزارش میرملاس مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در نشست هم اندیشی با حوزه ی معاونت فرهنگی و هنری این اداره کل ، گفت : پایبندی به مرقانون راهکار برون رفت از چالش های فرهنگی و هنری احتمالی است. حجت الاسلام حمید رضا حنان در این جلسه با اشاره به حساسیت زا […]

418888_orig
به گزارش میرملاس مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در نشست هم اندیشی با حوزه ی معاونت فرهنگی و هنری این اداره کل ، گفت : پایبندی به مرقانون راهکار برون رفت از چالش های فرهنگی و هنری احتمالی است.
حجت الاسلام حمید رضا حنان در این جلسه با اشاره به حساسیت زا بودن فعالیت های فرهنگی و هنری ، گفت : برای کم کردن مسائل حاشیه ای و مقابله با حساسیت های احتمالی لازم است مجریان فعالیت های فرهنگی و هنری ، قوانین و چارچوب های مشخص شده را رعایت کرده و از آن تخطی نکنند .

وی افزود : توجه به دغدغه های بیرونی و خارج از بدنه ی فرهنگ و هنر در اجرای برنامه ها و فعالیت ها بسیار مهم و ضروری است اما نباید به گونه ای باشد که قانون و وظایف مشخص شده برای متولیان حوزه ی فرهنگ و هنر ، به خاطر سلایق شخصی برخی افراد نادیده گرفته شود .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پاسخگو بودن در برابر نیازهای اصحاب فرهنگ و هنر را از مهمترین رسالت های این دستگاه عنوان کرد و گفت : اهالی فرهنگ و هنر از ما انتظار دارند که به وظایف قانونی خود عمل کرده و اجازه ندهیم که مسائل حاشیه ای جلوی فعالیت های ما را بگیرد .

حجت الاسلام حنان تاکید کرد : پایبندی به ارزش های اسلامی و مورد تایید نظام از مهمترین دغدغه های است که باید مد نظر مجریان فرهنگی و هنری قرار گیرد و در اجرای برنامه های این حوزه از چارچوب این ارزش ها حفاظت و صیانت شود .

وی ایجاد فرصت برای تقویت پایه های نظام و مقابله با تهدیدات را از وظایف بسیار مهم دستگاه های فرهنگی و هنری عنوان کرد و ابراز داشت : تنها راه تحقق این امر مهم ، رعایت مر قانون و پایبنید تمام و کمال به آن است .

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=91096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام،

    مگر فتواها می گذارند؟

  2. جناب خلبل یا شاید خلیل!! فتواها کاری ندارند اگر برخی به اصطلاح هنرمند!!! و به واقع هنرمند نماها مثل آدم رفتار کنند، که اگر موازین شرعی و اخلاقی را رعایت کنند نه تنها کسی مانع آنها نمی شود بلکه به خاطر قداست و ارزش کار هنر مورد تقدیر و احترام نیز قرار می گیرند. اما خود این حضرات ساز ناکوک خوب می دانند که با هنجار شکنی و قداست زدایی می خواهند اسمی برای خود دست و پا کنند ولی غافل از اینند که جامعه یک جامعه ارزشی و دینی است و اجازه این خزعبلات را به این قماش نمی دهد. پس بهتر است به جای این مظلوم نمایی های دروغین و خود را محق جلوه دادن، به جامعه و تقیدات مذهبی و ملی آن احترام بگذارند تا خود نیز محترم انگاشته شوند.

  3. سلام دوباره.

    فتوا با قانون فرق می کند. هر مجتهدی فتوای خودش را دارد اما قانون برای همه است. ایشان قانون را که باید مجلس تصویب کند یا قانون اساسی را با فتواها یکی گرفته اند. جتا فتوای ولی مطلقه فقیه نیز قانون نیست.

    قانون آن است که مجلس تصویب کند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.