تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

زنگ خطر «ترامپیسم داخلی» برای روحانی!

  • کد خبر : 91139
  • 28 آبان 1395 - 10:22

اردشیر بیرانوند/ میرملاس: روحانی و استاندارانش باید از چهره هایی در ساختار مدیریتی استفاده کنند که از کاریزمای بهتر و جذابیت به مراتب بیشتری نزد مردم و سیاسیون حامی دولت برخوردار باشند، چرا؟؟ چون… پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا آن هم با آن ماجراهای عجیب و غریب […]

img_20161117_234153

اردشیر بیرانوند/ میرملاس: روحانی و استاندارانش باید از چهره هایی در ساختار مدیریتی استفاده کنند که از کاریزمای بهتر و جذابیت به مراتب بیشتری نزد مردم و سیاسیون حامی دولت برخوردار باشند، چرا؟؟ چون…

پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا آن هم با آن ماجراهای عجیب و غریب انتخاباتی مشخص شد که هنوز شعارهای کاذب و دروغین پوپولیسم یا همان عوام گرایی نزد مردم دنیا خریدار دارد، همانگونه که فاشیسم و نازیسم با تکیه بر آن، جهان را در کام نیستی و نابودی فرو بردند.
اینک می بینیم آمریکایی که خود را مهد مدرنیته سیاسی می داند و مدعی داشتن به روزترین و مدرن ترین شهروندان جهانیست به آسانی در چنگال این عوام گرایی گرفتار می شود.

لذا می توان چنین نتیجه گرفت در کشورهای جهان سومی همچون {ایران} که از سطح “اطلاعات رسانه ای” کمتری برخوردارند، زمینه ظهور و حضور پدیده ترامپیسم فراهم تر است، زیرا جهان نظاره گر بوجود آمدن رخدادی همچون انتخابات آمریکا و روی کار آمدن شخصی بنام ترامپ آن هم با سطحی از رفتار و روحیه پوپولیستی در یکی از ابرقدرت های عصر حاضر بود.

با این وصف می توان چنین گفت که دولت روحانی نمی تواند خود را به “خواب خرگوشی”زده و دست زیر سر بگذارد که چون پوپولیسم ترین رقیبش یعنی محمود احمدی نژاد از صحنه به در شده پس حتماً حسن روحانی یکبار دیگر از جانب مردم انتخاب می شود و چه بسا این بار از دل این بازار شام “نئو محافظه کاران” یک احمدی نژاد دیگر بیاید و رأی مردم ایران را از آن خود کند!

باور نمی کنید؟! پس یکبار دیگر داستان انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا را با خود مرور کنید و ببینید که اصلاً فکرش را هم می کردید دونالد ترامپ با آن شخصیت و رفتارهای عجیب و غریبش روزی بر مسند ریاست کاخ سفید تکیه بزند!! ترامپی که به قول باراک اوباما فقط می شد حضورش را در یک طنز تلویزیونی آن هم به عنوان یک “شومن” جهت خندادن مخاطبین در تلویزیون متصور شد!!!!

باید با توجه به اتفاقات اخیر و با در نظر داشتن “حافظه تاریخی کوتاه مردم ایران” پی برد که چنین اتفاقی در ایران آنچنان هم دور از انتظار نیست.

ترامپ آمد و سبک خودش را به دنیا عرضه کرد. سبکی که بنده نامش را نئوپوپولیسم یا “ترامپیسم” می گذارم. دولت روحانی اگر می خواهد از چنگال ترامپیسم داخلی در امان باشد باید فکری اساسی به حال ساختار مدیریتی خود کند. به نظرم با حضور برخی از این وزیران و مدیران فعلی در کابینه دولت، روحانی در برابر ترامپ گراهای داخلی بسیار آسیب پذیر از هیلاری کلینتونی است که پشتش به حمایت بزرگ ترین رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری آمریکا و دلارهای شاهزادگان سعودی و اِیپک صهیونیستی گرم بود. آن هم ترامپگراهایی که برای کنار زدن رقبایشان از هیچ گونه شایعه سازی و ریختن آبرویی دریغ نمی کنند.

با توجه به وجود رکود کمرشکن موجود در ایران که داد بسیاری از اقشار مختلف جامعه را درآورده، روحانی و “استاندارانش” باید از چهره هایی در ساختار مدیریتی استفاده کنند که از کاریزمای بهتر و جذابیت به مراتب بیشتری نزد مردم و سیاسیون حامی دولت جهت پر کردن سبد رای شیخ اعتدال گرا برخوردار باشند در غیر این صورت باید نظاره گر بیرون آمدن رقیبی به مراتب ترامپتر و احمدی نژادتر از این دو پوپولیست قرن ۲۱ باشند!

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=91139

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.