تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

پلدختر و فرصتی به نام مسافرین اربعین

  • کد خبر : 91245
  • 30 آبان 1395 - 10:13

پیام کاییدی/میرملاس: در کشورهای توسعه یافته از کوچکترین فرصت برای معرفی شهر و منطقه خود بهره میبرند که البته در اینجا ذکر مثالی خالی از لطف نیست؛ اشتیاق و تلاش سایر کشورها برای میزبانی فستیوال های هنری و برنامه های ورزشی از جمله المپیک و جام جهانی را همه دیده ایم. کشورها از فستیوال ها و […]

photo_2016-11-20_10-12-05

پیام کاییدی/میرملاس: در کشورهای توسعه یافته از کوچکترین فرصت برای معرفی شهر و منطقه خود بهره میبرند که البته در اینجا ذکر مثالی خالی از لطف نیست؛ اشتیاق و تلاش سایر کشورها برای میزبانی فستیوال های هنری و برنامه های ورزشی از جمله المپیک و جام جهانی را همه دیده ایم. کشورها از فستیوال ها و برنامه های ورزشی برای اشتغال زایی و کسب درآمد بهره می برندو این نمونه ای از تلاش برای بهره بردن از یک فرصت است،فرصتی برای معرفی.

و اما پلدختر…
شهرستان پلدختر در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و در مسیر ورودی استان ایلام قرار گرفته است و بسیاری از مسافرین اربعین که از مرز مهران بخواهند وارد کشور عراق شوند باید از مسیر پلدختر عبور کنند واین فرصتی برای ماست که شهرستان پلدختر را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم. خوشبختانه مسیر پلدختر- خرم آباد به “محور گردشگری” تبدیل شده است هرچند که تا امروز، امکانات و شرایط با گذشته هیچ فرقی نکرده است،جز نصب تابلویی برای آبشار زیبای افرینه.
آگاهیم که صنعت، محیط زیست بکر ما را نابود میکند هرچند که ما مخالف صنعت آن هم از نوع صنایع تبدیلی نیستیم، اما با نگاهی خلاقانه و البته درک شرایط منطقه،با توسعه صنعت توریسم میتوان به توسعه و درآمد پایدار دست یافت.
ما میتوانیم امکانات و شرایط را برای حضور مسافرین فراهم کنیم،از طرفی از این فرصت برای اشتغال زایی استفاده کرده و از طرفی دیگر منطقه را به مهمانان معرفی کنیم. هرچند که تصاویری از شهر در فضای مجازی منتشر میشود که ما حتی نتوانسته ایم ابتدایی ترین امکانات رفاهی از جمله سرویس های بهداشتی مناسب برای مسافرین را فراهم کنیم،اما نباید از این فرصت به سادگی گذشت.
از فردا منتظر اقدامات مسئولین هستیم…

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=91245

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. فکر کردم میخواد بگه از فیض میزبانی زوار امام حسین ع محروم نشویم . همه میدونیم با جابجایی مسیر خرم اباد به پل زال پلدختر عملا از حیض انتفاع خارج شده و الان قیمت زمین مسکونی در بهترین نقطه اش هر متری بیش از ۳۰۰هزار نیست . کاش در خصوص اهمیت و اجر پذیرایی از زوار امام حسین (ع)میگفتید.

  2. بحث بسیار جالبی بود ممنون از نگارنده محترم ولی افسوس که بعضی سواد و منطق درک آن را ندارند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.