- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کتاب حکومت‌های تئوکراسی مبتنی بر ولایت فقیه در لرستان رونمایی شد

 

[1]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس ، عصر یکشنبه در آئین رونمایی از کتاب حکومت‌های تئوکراسی مبتنی بر ولایت فقیه در لرستان جمعی از مدیران کل از جمله مدیر کل بنیاد شهید لرستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی و … حضور داشتند.

نویسنده کتاب حکومت‌های تئوکراسی مبتنی بر ولایت فقیه ظهر امروز در آئین رونمایی از این کتاب گفت: یکی از چالش‌های فرا روی بشر امروزی حقوق اساسی و حق انتخاب رژیم حقوقی و نوع حکومت است، تا جایی که عدم انطباق آن در رفع نیاز ضروری انسان‌ها، منجر به انقلاب و تغییر حکومت‌ها شده است.

محمد جعفرایرانی افزود: بسیاری از نظریه‌پردازان با الهام از دیدگاه‌های نظام سلطه و القائات ماتریالیستی بر طبل جدائی دین از سیاست و ناکارآمدی حکومت‌های دینی می‌کوبند و با جدل و بهره گرفتن از تضاد دیالکتیک فلسفی در صدد هستند، تا پارادوکس ذهنی را تبدیل به امری عینی کنند.

مؤلف کتاب حکومت‌های تئوکراسی مبتنی بر ولایت فقیه گفت: حکومت دینی را باید ظرف و قالبی نظام‌مند در نظر گرفت که حکام و اشخاص در آن مظروف این چارچوب تلقی می‌شوند و بر اندیشمندان واقعی لازم است، تا در واقع نگاه منتقدانه و با تبیین کننده خود را معطوف به این ظرف نمایند نه مظروف آن.

وی ضمن تاکید بر فضای موجود و تغییرات به وجود آمده در جهان خصوصاً انقلاب‌ها منطقه افزود: با نگرش در این تغییرات اساسی اذهان به این امر رهنمون می‌شود که مردم انقلابی یک گام پیشتر از برخی تحلیل‌گران‌اند که در واقع حساب حاکمین خارج شده از دایره مدار تئوکراسی را با تغییر ایشان و اصرار بر دین محوری حکومت‌ها اعلام کردند.

مراسم رونمایی از کتاب حکومت‌های تئوکراسی مبتنی بر ولایت فقیه ظهر امروز با حضور نویسنده این کتاب و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و جمعی از مدیران در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزار شد.

این کتاب در ۱۲۷ صفحه در انتشارات خورشید هدایت قم به تازگی با تیراژ یک هزار نسخه در چهار فصل شامل فلسفه سیاسی، انواع حکومت دین، دموکراسی ارزش ـ روش، ولایت و مشروعیت، مردم و مقبولیت و زیر‌مجموعه‌هایی با عناوین انواع حکومت در آفرینش کلام اندیشمندان، حکومت دینی در فلسفه سیاسی شرق، نظام‌های سیاسی سنتی، ماهیت ولایت فقیه، کلامی یا فقهی، ضرورت تشکیل حکومت‌ دینی، دولت دینی و دولت ایدئولوژیک، نقش مردم در حکومت اسلامی، دیدگاه فقهای اسلام درباره اسلام و دموکراسی، امام خمینی(ره) احیاگر اصل ولایت فقیه در دوران معاصر، تحریم دادخواهی از قدرت‌های ناروا، مسئولیت‌های مطلقه، حکم ولی‌فقیه ملی است یا بین‌المللی، امامت انتصابی، ولایت انتخابی، ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی منتشر شده است.