- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

حجت اله سوری : ۱۱ سپتامبر زمینه‌ساز احیای تروریسم دولتی آمریکا

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ حجت‌الله سوری در گفت‌وگو با خانه ملت، حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ را برنامه آمریکا برای آتش‌افروزی در خاورمیانه خواند و گفت: حمله آمریکا و ناتو به افغانستان و عراق با هدف ایجاد پایگاه‌های نظامی در منطقه سرشار از انرژی انجام شد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقامات واشنگتن پس از وقوع حادثه انفجار در برج تجارت جهانی، با هدف مبارزه با تروریسم و بسط دموکراسی به کشور‌های خاورمیانه حمله کردند و با این جنگ‌های ناعادلانه، به بی‌ثباتی و بحران در عراق و افغانستان دامن زدند.

وی افزود: جنگ پیش‌دستانه عنوانی بود که برای مشروعیت بخشیدن به عملیات نظامی در کشور‌های خاورمیانه طراحی شد تا آمریکا را کشوری مظلوم و خواهان احقاق حقوق مردم معرفی کند و سرپوشی بر اهداف سلطه‌طلبانه این کشور در عرصه بین‌الملل بگذارند.

سوری حادثه ۱۱ سپتامبر را عاملی در مسیر احیای تروریسم دولتی به رهبری واشنگتن خواند و گفت: آمریکا با ادبیات عوام‌فریبانه قصد تحقق منافع خود و تسلط بر منطقه استراتژیک خاورمیانه را داشت و با شعار‌های بشر‌دوستانه می‌خواست افکار عمومی جهان را با سیاست‌های تجاوز‌کارانه خود همراه کند که در این زمینه نیز ناکام ماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خوی تجاوز‌گری و ماهیت وحشی‌‌گری‌های آمریکا و متحدانش بر همگان به اثبات رسیده و شعار‌های بشر‌دوستانه واشنگتن برای سرپوش گذاشتن بر اهداف استعماری، اذهان عمومی جهان را اقناع نمی‌کند و واکنش شدید ملت‌ها و دولت‌های مستقل را به دنبال دارد.  

حادثه ۱۱ سپتامبر با به کار‌گیری هواپیما‌های مسافر‌بری برای حمله به ساختمان وزارت دفاع آمریکا و مرکز تجارت جهانی که شکست امنیتی، سیاسی و اقتصادی آمریکا در تامین امنیت شهروندانش را آشکار ساخت، همچنان پس از ۱۱ سال از وقوع آن، همچنان یکی از ابهام آمیز‌ترین پرونده‌های تاریخی و سیاسی جهان است.