تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

سرپرست دانشگاه علمى کاربردى: آموزش براى ایجاد اشتغال باشد/ برنامه‌هاى آموزشى دانشگاه‌ها در یک راستا نیست

  • کد خبر : 91989
  • 14 آذر 1395 - 8:24

سرپرست دانشگاه علمى کاربردى لرستان گفت: آموزش براى آموزش باشد و نه براى ایجاد اشتغال. به گزارش میرملاس دکتر سعید فرح‌بخش در مراسم تودیع و معارفه رؤساى دانشگاه علمى کاربردى لرستان، با اشاره به چالش‌هاى آموزش عالى در کشور بیان کرد: امروزه امکان جذب تمامی فارغ‌التحصیلان در بازار کار وجود ندارد و این مسئله باعث […]

farahbakhsh-saeid

سرپرست دانشگاه علمى کاربردى لرستان گفت: آموزش براى آموزش باشد و نه براى ایجاد اشتغال.

به گزارش میرملاس دکتر سعید فرح‌بخش در مراسم تودیع و معارفه رؤساى دانشگاه علمى کاربردى لرستان، با اشاره به چالش‌هاى آموزش عالى در کشور بیان کرد: امروزه امکان جذب تمامی فارغ‌التحصیلان در بازار کار وجود ندارد و این مسئله باعث به وجودآمدن معضلات و مشکلات اجتماعى مى‌شود.

وى اظهار کرد: عدم تناسب بین رشته‌هاى تحصیلى و نیازهاى بازار، جذب بیشتر فارغ‌التحصیلان در بخش‌هاى غیرتولیدى و … از چالش‌هاى پیش روى آموزش عالى است.

فرح بخش ادامه داد: دفع فارغ التحصیلان و جذب آنها در سایر کشورها، عدم تناسب بین دوره‌هاى مختلف تحصیلى(کاردانى، کارشناسى و تحصیلات تکمیلى)، آموزش براى آموزش و نه براى ایجاد اشتغال و کاربرد، عدم ارتباط پژوهش و صنعت و … از دیگر معضلات بر سر راه آموزش عالى کشور است.

سرپرست دانشگاه علمى کاربردى لرستان اضافه کرد: ترکیب جنسیتى دانشجویان در دانشگاه‌هاى کشور متناسب با متغیرهاى فرهنگى نیست و این قضیه باعث به وجود آمدن مشکلاتى در سطح جامعه شده است.

وى تصریح کرد: متاسفانه بین دانشگاه‌هاى مختلف کشور هماهنگى وجود ندارد و برنامه‌هاى آموزشى آنها در یک راستا نیست.

فرح بخش یادآور شد: دانشگاه علمى کاربردى براى مبارزه با چالش‌هاى پیش روى آموزش عالى کشور دارد که این تدابیر باعث رفع بسیارى از مشکلات در زمینه آموزشى دانشگاه‌ها مى‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چابکی و انعطاف‌پذیری در توسعه و تنوع‌بخشی به رشته‌های تحصیلی، تأکید بر آموزش کاربردی، مهارت‌آموزی به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده آموزش عالی، کارآفرین بودن آموزش‌ها، امکان جذب بیشتر فارغ‌التحصیلان و… ازجمله مزیت‌های دانشگاه علمی کاربردی است.

این مسئول گفت: تناسب بیشتر رشته‌ها و مقاطع تحصیلی با نیازهای بازار کار، توجه به ویژگی‌های بومی و منطقه‌ای در توسعه رشته‌ها و تأکید بر عدالت آموزشی با توجه به وضعیت شهریه‌ها از دیگر مزیت‌های این دانشگاه است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=91989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جناب اقای دکتر فرح بخش فردی فرهیخته و توانمند میباشد برای این عزیز ارزوی توفیق روز افزون داریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.