تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
1

درد دل خودمانی

  • کد خبر : 91993
  • 14 آذر 1395 - 10:25

زهرا میرزایی/ میرملاس: وقتی بر مرکب چموش سخن سوار می شویم انقدر لجام گسیختگی نکنیم. در شرح حوادث و اخبار کاسه ی داغ تر از آش نشویم . مجال گفتن اندوه نیست در لفافه عرض می کنم چند وقتی ست با گسترش راه های ارتباطی من جمله شبکه جهانی وب و کانال های تلگرامی هر […]

photo_2016-12-04_10-24-25

زهرا میرزایی/ میرملاس: وقتی بر مرکب چموش سخن سوار می شویم انقدر لجام گسیختگی نکنیم. در شرح حوادث و اخبار کاسه ی داغ تر از آش نشویم .
مجال گفتن اندوه نیست در لفافه عرض می کنم چند وقتی ست با گسترش راه های ارتباطی من جمله شبکه جهانی وب و کانال های تلگرامی هر کدام از ما یا منتقدیم یا منتقم زن دست فروشی که چند وقت پیش از مامور شهر داری سیلی خورد.
در ابتدا اذعان می کنم این سراپا تقصیر هم احدی هستم از همین ملت مورد بحث و چون خودم را تبرئه نمی کنم بر خلاف خرد خواهی است که به خودم اهانت کنم .
ولو نمی دانم چرا انقدر سنگ ملت بزرگ_ملت شریف را به سینه می زنیم اما می بینید که هر بار دست گلی شایان توجه به آب می دهیم .
از صاحبان تمدن سه هزار ساله نسلی پدید آمده که اگر در ملا عام به کارگران معدن آق دره شلاق نزنند ؛بناگوش مادر دست فروش بخت برگشته را نیلگون می کنند.
دست کم برای ادای “الف” آدمیت هم که شده می توانیم بعد از اقدام تروریستی و کشته شدن عدیده ای از زائران هم وتن(!) ابراز شادمانی نکنیم.
در این متن نه ادعایی بر رسالتی هست نه نشان از ” ایسم ” های متداول که نشانی بر بضاعت علمی نویسنده باشد.غریبه که بینمان نیست همه اهل همین دهکده ایم افتخار هم می کنیم که از پشت کوه آمده ایم از نظر مردم این ور کوه البته.
به نظر شما این مشکلات ریشه در خاک اسیدیته بی اخلاقی و بی فرهنگی نسل معاصر ایرانی دارد یا بر می گردد به حمله ی مغول و اعراب ؟!
البته این درصورتی ست که پای استعمار و استثمار غرب در میان نباشد.
جایی خواندم که مرحوم دکتر رضا زاده مشفق نوشته بود :” انتقاد ورزش ملی ما ایرانی هاست هر کس صبح از خواب بر می خیزد و در صف طولانی از مردم قرار می گیرد و با باز کردن دست های خود به دو طرف همه ی کسانی را که پیش رو هستند مورد انتقاد قرار می دهد . . . اما باید بدانیم این ورزش ملی جامعه را سالم تر نمی کند.چون لبه تیز عیب جویی هرگز متوجه خود شخص نمی شود و متاسفانه مردم انتقاد را جایگزین اقدام می دانند.”
جان گر بر لب رسیده از غیر چه نالیم انقدر نگویید ملت عزیز ملت نجیب. این حدیث مکرر می کنم امروزی که در آنیم این سوال پیش روی ماست کشوری که تمدن سه هزار ساله در شکل گیری پایه های فرهنگ آن دخیل است چرا این گونه در مرداب بی اخلاقی غرق شده ؟!
پس همین مردم مومن و همیشه در صحنه که شعار های دندان شکن اجتماعی را در بوق و کرنا می کنند کجا هستند.

احتمالا پای پست فلان بازیگر سینما _وژن خارجی اکتر_ یا دختر ترامپ یا … در حال فحاشی هستیم یا برای ترکاندن بازار اخبار در حال طراحی تیتر جنجالی و کذبیم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=91993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. بسیار عالی و پربار، احسنت

  2. درود به خواهر عزیزم پاینده باشید

  3. زنده بااااااااااااد زهرای عزیز

  4. عالی بود اما فهمش برای همه سخت است لطفا رساتربیان کنید

  5. درود بر خواهر عزیزم کاملا منطقی، به دور از تعصبات ناسیونالیستی و شیوا درد یک جامعه ی مریض رو بیان کردید،شاید بشه گفت درد جامعه به خاطر ماندن در گذشته باشه جامعه ما بر عکس جوامع پیشرفته که از تاریخ پیشنیان خود درس گرفتن و راه آینده رو با چراغ گذشته روشن کردن،همیشه در وهم و خیال تاریخ سیر کرده،
    قلمت توانا، پیروز و مانا باشی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.