تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9

توهین رییس دانشگاه کشاورزی خوزستان به مردم لر / آقامحمدی : وزیر را استیضاح می کنیم

  • کد خبر : 9201
  • 21 شهریور 1391 - 20:31

    به گزارش میرملاس نیوز ؛ روز گذشته نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی از تذکر تعدادی از نمایندگان به وزیر علوم به علت سخنان نامرسوم رییس یک دانشگاه به دانشجویان سه استان خبر داد.   ابراهیم آقامحمدی با اشاره به سخنان‌نامرسوم رییس دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان به مردم استان‌های همجوار اظهار داشت: «عبدالعظیم […]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ روز گذشته نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی از تذکر تعدادی از نمایندگان به وزیر علوم به علت سخنان نامرسوم رییس یک دانشگاه به دانشجویان سه استان خبر داد.

 
ابراهیم آقامحمدی با اشاره به سخنان‌نامرسوم رییس دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان به مردم استان‌های همجوار اظهار داشت: «عبدالعظیم آجیلی» که در حال حاضر ریاست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان را بر عهده دارد در نامه‌ای خطاب به ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش خواستار عدم پذیرش دانشجویان از استانهای لرستان، ایلام و چهار محال بختیاری دیگر شده است. 
 
اعتراض این نماینده مجلس شورای اسلامی از آنجایی نشأت می‌گیرد که براساس اطلاعات مندرج در سایت دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان مسوولان آن دانشگاه به دنبال جذب دانشجویان بومی در آزمون کارشناسی ارشد هستند و به نقل از معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه رامین در سایت دانشگاه عنوان شده است: «زمان برگزاری آزمون ورودی کارشناسی ارشد ویژه متقاضیان بومی استان خوزستان در حال بررسی و متعاقبا از طریق همین سایت اعلام می‌گردد.»
 
این نماینده مجلس در اعتراض خود به این اقدام اظهار کرده است: آجیلی رییس این دانشگاه در این نامه مدعی ایجاد مشکلات فرهنگی از جانب دانشجویان این سه استان ( لر نشین ) شده است، حالا نمایندگان می‌خواهند بدانند یک فرد چگونه می‌تواند تا این اندازه نادان باشد که یک نامه رسمی با این مضمون را به رییس سازمان سنجش بنویسد و بخواهد دانشجویان را از علم‌آموزی محروم کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: مگر فرهنگ این فرد چیست که با فرهنگ یکی‌ از اصیل‌ترین اقوام ایرانی سازگاری ندارد. دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین با حدود ۵۵ سال قدمت در سال ۱۳۸۴ از دانشگاه شهید چمران اهواز مستقل شد و با سه دانشکده کشاورزی، دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی و دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی یکی از مراکز دانشگاهی مهم و تاثیر‌گذار در حوزه مهندسی کشاورزی محسوب می‌شود.
 
دامنه اعتراض‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اقدام رییس دانشگاه رامین خوزستان به حدی است که نماینده خرم‌آباد در مجلس با بیان اینکه نمایندگان ذره‌ای توهین به هیچ‌یک از اقوام ایرانی را نمی‌پذیرند، تصریح کرد: علاوه بر اطلاع‌رسانی گسترده، چنانچه پیگیری و پاسخ قانع‌کننده‌ای در این ارتباط صورت نگیرد، قطعا وزیر علوم را استیضاح خواهیم کرد.
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=9201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 63در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۶۲
  1. همین و کم داشتیم …
    ………………………………………………………………………………………………
    ||| آجیلی رییس این دانشگاه در این نامه مدعی ایجاد مشکلات فرهنگی از جانب دانشجویان این سه استان ( لر نشین لرستان، ایلام و چهار محال بختیاری ) شده است |||
    ……………………………………………………………………………………………..
    قطعن این یکی از تاریخی ترین توهین هایی است که تا کنون به این قوم شده است.
    حق دارند، بله حق دارند که رسمن و بدون هیچ گونه نگرانی اعلام می کنند، قوم لر مشکلات فرهنگی ایجاد می کنند.
    چرااااااااا؟؟ چون به هر کسی رسیدیم فقط گردن کج کردیم و گفتیم بله شما راست میگید،
    و عین آب خوردن از داشته ها و حق خودمان گذشت کردیم، که به این روز افتادیم…
    فاتحه ..

  2. ازأقای ملکشاهی تقاضامیشودحداقل نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.واسه جی چیزی نمیگین!قبل ازانتخابات اینجورنبودید!جل الخالق!

  3. ما آنقدر خودمان را دست کم گرفتیم که اینطور باید مورد توهین واقع بشیم .بی توجهی مسئولین به بدبختیهای لرستان باید نتیجه اش همین باشد .اصیلترین قوم ایرانی که هیچگاه جایگاه وقعیش رانیافته ومحرومیته وبدبختیهای مردمانش باید سرانجامش این باشد .مرگ بر آجیـــــــــلی .دولت باید هرچه سریعتر ایشان راعزل کند

  4. نمایندگان این سه استان اگه غیرت داشته باشندبایدوزیر را استیضاح کنندواین آقا آجیل رو تا ابد محروم کنند

  5. به ظاهر جناب اجیلی خوب استانه تحمل لرها رو درک کرده

  6. یعنی این سخن از یک فرد باصطلاح فرهنگیه ؟ باور پذیر نیست . این اقا باید ضمن عذر خواهی از همه مردم / بعلت بوجود اوردن مشکلات فرهنگی و عدم فهم تفاوتهای قومی از سپردن کلیه اموری که مستلزم سرو کار داشتن با مردمه / بجز خانواده اش / به وی جلوگیری گردد .

  7. درود بر شرف و غیرت آقامحمدی که برای اولین بار است یک نماینده لر به این جدیت از احقاق حق این قوم اصیل دفاع میکند..
    یادمان نمی رود سریال فاصله ها که چند سال قبل در ماه رمضان پخش شد و در آن سریال نقش یاور را یک لر نشون دادند که از همه دنیا بیخبر و عقب تر از همه دور و بریاش بود و حتی در یک دیالوگ حتی شخص دیوید بکهام رو هم نمیشناخت و به پسره گفت این یارو خواننده است!!!

    این توهین ها فقط در یک سری مطبوعات محلی منعکس شد و هیچ مقام و مسول و نماینده ای موضع نگرفت!! انگار که اعتماد به نفسی در کار نبود!انگار که ما هم این حرفا رو قبول دارشتیم و داریم!!
    یک برنامه رادیویی بود که یک سری پیام اجتماعی رو بصورت طنز به مخاطب می رسوند/ توی این برنامه یک شخص دانا و یک شخص بی اطلاع بودند، اسم اون شخص که از همه جا بیخبر بود «««آقای پشت کوهی »»» بود و دقیقا به گویش لری صحبت می کرد!!!! بنده ایمیل به صدا سیما و روزنامه ها زدم ولی نتیجه ای نداشت.

    اما حالا از داشتن نماینده ای به نام آقامحمدی که برای اولین بار است از حقوق اولیه مردم لر تمام قد حمایت می کند احساس غرور می کنم….قابل توجه دوستان که این مطلب رو خواهند خواند خدا شاهد است که بنده به آقامحمدی در هیچ دوره ای رای ندادم اما پشیمانم ….به دور از همه هیاهوهای تبلیغاتی بین رقبا و به دور از بحث اشتغال و آموزش و پرورش و … عرض کردم .

  8. یادمان نرفته چند سال قبل روزنامه ایران کاریکاتوری منتشر کرد که ظاهرا در آن به هموطنان ترک توهین شده بود، تمام استانهای ترک نشین اعتراض و حتی تجمع کردند و نکته جالب اینکه نمایندگان آنها در صف اول بودند…
    آقامحمدی شما عصاره غیرت و شرف لر و لرستانی هستید…به شما و به رای که به شما دادم افتخار می کنم…

  9. توهین به هر قوم و ملیتی خارج از اصول انسانی و به هر شکلی محکوم است.

  10. تورو خدا این حرفا رو کنار بذارید به خدا دیگران از این حرکات سوءاستفاده میکنند!

  11. من نمیدونم چرا استان چهارمحال و بختیاری را لر حساب می کنند. حدود ۳۰ درصد این استان بختیاری هستند که همگی از نجابت و اصالت خاصی برخوردار هستند. تازه دو استان دیگر هم به همین صورت هستند. ضمناً قسمت اعظم استان خوزستان نیز بختیاری نشین هستند.

    • طوری حرف میزنید انگار بختیاری ها لر نیستند خواهر من. بختیاری ها نژاد اصیل لر هستند. همین حرف شما یعنی تفرقه و تحریف.

  12. آقای آجیلی یکی از مشکلات دانشجویان این سه استان را مشکلات علمی بیان نموده اند. من به عنوان یکی از اساتید دانشگاههای استان خوزستان لازم می دانم عرض نمایم که دانشجویان این استان ها نه تنها تهدید محسوب نمی گردند بلکه باعث پویایی وضعیت علمی و فرهنگی در این استان می شوند. به عنوان مثال در همین سال تحصیلی جاری دو تن از دانشجویان رتبه اول کارشناسی ارشد در دو رشته کشاورزی در استان خوزستان مربوط به دانشجویان اهل استان چهارمحال و بختیاری و استان ایلام بوده اند. آیا به زعم آقای آجیلی این مشکل علمی است یا افتخار برای این استان که توسط دانشجویان این دو استان فراهم گردیده است؟

  13. می خوام به این ریس دانشگاه بگم .اگه لرها زمان جنگ رشادت نمی کردند الان معلوم نبود شما الان کجا بودید .

    • عزیز من این چه منطقیه که شما و امثال شما دارید
      تا چیزی میشه پای جنگ رو وسط میکشید
      مگه فقط لرها به جبهه ها رفتند؟
      به فکر آسیب شناسی مشکلات فرهنگی دانشجویان لر باشید تا این کلیشه های…

  14. ای بابا زیاد سخت نگیرید.

  15. خبرگزاری خانه ملت: تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

    ملکشاهی، کائیدی، سلطانی، دارابی، جلیل سرقلعه، کولیوند، آقامحمدی، توکلی، سوری، عزیزی، قائیدرحمت، وحید احمدی، نعمتی، عبدی، شکرخدا به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، پیرامون توهین دانشگاه کشاورزی خوزستان و دانشگاه‌های همجوار

  16. احسن بر نماینده خرم اباد وچگنی جناب آقای آقامحمدی . که بواسطه این توهین از دانشجویان لر زبان طرفداری کردند الحق اگر وزیر علوم تذکر ویا عذرخواهی رییس دانشگاه را در پی نداشته باشد ویا پیگر مسئله نباشد حقش استیضاح است باید سایر نمایندگان محترم استان نیز اعتراض نمایند .چرا باید اینطوری باشد .هرجای ایران سرای ماست

  17. دوروبرآقامحمدی عزیز
    .

  18. در زمان جنگ افرین افرین لرها بود حال اهانت به قوم لر ایا کسی هست دفاع کند از قوم مظلوم لر از مسولین خواهشمندیم نصبت به بررسی و پیگیری در مورد این قضیه کوتاهی نکند ببینن واقعا مقصر اصلی کیست قوم لر کسانی دارد که از لحاظ علمی نخبگان کشور هستند و هیچ گونه پست و مقامی ندارن

  19. سالی که در روزنامه ایران در کاریکاتوری که به قوم ترک توهین شد تهران و استانهای ترک نشین نا آرام شد
    و چندی بعد از آن جریان در یک مجله توهینی بسیار زننده به قوم لر شد که هیچ اعتراضی نشد .
    این توهین رییس دانشگاه رامین اهواز نتیجه سکوت قوم لر به جریان چند سال قبل است
    پس تا وقتی که سر در لاک خود فرو برده ایم باید منتظر توهینهای دیگری باشیک

  20. از بس همه میدانند ما نسبت به همه چی بی تفاوت وبی عرضه اینم .هر جای دنیا بود همه اعتراض می کردنند حداقل آقای ملک شاهی که ریس کمیسیون قضایی هستند میتونندپیگیری کنند

  21. تبریک / اقای وزیر برکنارش کرد

  22. وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان را منصوب کرد.

    به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر کامران دانشجو با صدور حکمی دکتر عبدالامیر معزی را به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان را منصوب کرد.

    براساس این گزارش، سرپرستی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان پیش از این برعهده دکتر عبدالعظیم آجیلی بود.

  23. توهین اجیلی رو به هموطنان و هم استانی های لر را به شدت محکوم میکنیم و از نمایندگان محترم مجلس به خصوص لرستان تقاضا داریم با جدیت تمام اقدام کنند تا دیگر شاهد این گونه رفتار های ناپسند نباشیم.دورود بر لکستان و لرستان همیشه قهرمان و نخبه پرور.

  24. درودبرآقامحمدی باغیرت، برادرم مایه ی افتخارلرستانی بهت افتخارمی کنیم.

  25. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی عبد الامیر معزی را به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان منصوب کرد.

    در بخشی از حکم انتصاب سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین آمده است: امید است با اتکا به عنایات الهی و جلب مشارکت مسئولان استان و بهره گیری از تجارب اعضای هیئت علمی و همکاران متعهد در تحقق اهداف تبیینی در برنامه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی موفق و موید باشید.

    گفتنی است دکتر عبد الامیر معزی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بوده و پیش از این معاونت اداری و مالی این دانشگاه را عهده دار بوده است.

    به گزارش فارس، عبدالعظیم آجیلی، سرپرست سابق دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان پس از اعتراض تعدادی از نمایندگان مجلس به دلیل جلوگیری از ورود داوطلبان استان‌های اطراف به این دانشگاه توسط وزیر علوم برکنار شد.

  26. آنکه به ما نر….. بود کلاغ ….. در…. بود

  27. با سلام
    این بار نباید سکوت کرد چرا که سکوت مظلوم از ظلم ظالم در نز خداوند گناهی بزرگتراست پس جناب آقا محمدی با دیگر نمایندگان شهرستان های این سه استان رایزنی کنید و به امید حق با دفاع از حیثیت لر غیور و سلحشور ظلم ضالم را به خودشان بازگردانید تا درس عبرتی شود برای دیگران . لر ها همان های هستند که در جبهه حق علیه باطل حضرت آیت الله خامنه ای رهبر گران قدر فرمودند نبرد لرها در جبهه ها بیشتر از انکه شنیدنی باشد دیدنی است.
    و در آخر جوابیه مقام معظم رهبری در مورد تمسخر بعضی رسانه ها و افراد از مردم لر چنین می فرماید:
    شکی نیست که لرستان همواره از پشتیبانان ولایت و انقلاب اسلامی بوده است. اما همواره این قوم مقتدر و باغیرت مورد تمسخر افراد ضعیفی قرار گرفته است که تنها هنر خود را به جای بالاکشیدن خود در تمسخر اقوام بزرگواری مانند لرها می دانند.
    پروژه‌ای که دشمن کلید زد بر چسب زدن به قومیتها و شوراندن فرهنگهای محلی علیه یکدیگر پروژه‌ای است که دشمنان ایران اسلامی آن را کلید زده و با جدیت دنبالش می‌کنند. چنانچه دقت بیشتری شود برخی گروههای هنری کشور که مردم برای دیدن برنامه‌های آنان دست و پا می‌شکنند مضمون اصلی خود را بازی با گویشها و لهجه‌ها قرار داده‌اند و دانسته و ندانسته تیشه به ریشه این آب و خاک می‌زنند.(مرجع http://tebyan-lr.ir)
    آرای این نظر ولی فقیه نسبت به مردم لر وبرای ما حجت و اما حال رسالت شما نمایندگان عزیز این است که پیگیری این توهین بزرگ را به قوم کهن لر به سرانجام برسانید. با تشکر

  28. تاسف و درد ! که نگاه این مسئول فرهنگی ودانشگاهیمون بجای اینکه انسانی ومدنی باشد قومی وتبعیض آمیز و عاجزانه است !

  29. با سلام
    البته بنابر دلایلی مردم محترم لر بایستی در برخی رفتارها در مجامعی همچون دانشگاهها و سایر مجامع ارتباطی تجدید نظر کنند زیرا برخی رفتارها بهانه به دست افراد بی سروپا می دهد و با دستاویز قرار دادن این رفتارها باعث هجمه ی فرهنگی به این مردم بزرگوار می شوند که در شان یک قوم اصیل و ایرانی همچون برادران لرمان نمی باشد
    رفتارهایی که این بزرگواران در انجمن ها و مجامع دانشگاهی دارند و اینکه اکثر این مجامع را این بزرگواران تشکیل می دهند بی تاثیر نمی باشد

  30. البته بهتر است خبر جدید را هم اعلام کنید که دیروز وزیر علوم این رئیس دانشگاه را طی حکمی برکنار نمود

  31. اگر مسئولین لرستان به فکر این استان باشند چنین کاری پیش نمی آید پس به فکر آینده جوانان آن هم ایجاد شغل باشید . به فکر بیکاری باشید که بیکاری منبع تمام کارهاست اگر راست می گوید

  32. اینجانب به نمایندگی مردم سوری لکی هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را محکوم کرد.
    وشعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را تا نابودی اسرائیل ادامه خواهیم داد.

  33. پیام رهبر معظم انقلاب: در پی اهانت نفرت انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم(ص)

    پشت صحنه ی این حرکت شرارتبار، سیاستهای خصمانه ی صهیونیسم و امریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود میخواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسلهای جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند.
    در پی اهانت نفرت انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله و سلم حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به ملت ایران و امت بزرگ اسلام، پشت صحنه ی این حرکت شرارتبار را سیاستهای خصمانه ی صهیونیسم، امریکا و دیگر سران استکبار جهانی خواندند و با تشریح دلایل کینه ورزی صهیونیستها نسبت به اسلام و قرآن، تاکید کردند: سیاستمداران آمریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملتهای مسلمان را به درد آورده اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.

    بسم الله الرحمن الرحیم
    قال الله العزیز الحکیم: یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَاللهِ بِاَفواهِهِم واللهُ مُتِمُّ نورِه وَلوکَرِهَ الکافِرون
    ملت عزیز ایران؛ امت بزرگ اسلام
    دست پلید دشمنان اسلام بار دیگر با اهانت به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم کینه ی عمیق خود را آشکار ساخت و با اقدامی جنون آمیز و نفرت انگیز، خشم مجموعه های خبیث صهیونیستی را از تلألؤ روزافزون اسلام و قرآن در جهان کنونی نشان داد. در روسیاهی عاملان این جنایت و گناه بزرگ همین بس که مقدسترین و نورانی ترین چهره میان مقدسات عالم را آماج یاوه های مشمئز کننده ی خویش ساخته اند.
    پشت صحنه ی این حرکت شرارتبار، سیاستهای خصمانه ی صهیونیسم و امریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود میخواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسلهای جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند. اگر از حلقه های قبلی این زنجیره ی پلید یعنی سلمان رشدی و کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش های امریکایی آتش زننده قرآن حمایت نمیکردند و دهها فیلم ضد اسلام را در بنگاههای وابسته به سرمایه داران صهیونیست سفارش نمیدادند، امروز کار به این گناه عظیم و غیرقابل بخشش نمی رسید.
    متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت امریکا است. سیاستمداران امریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملتهای مسلمان را به درد آورده اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.
    برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نیز بدانند که این حرکات مذبوحانه ی دشمنان در برابر بیداری اسلامی، نشانه ی عظمت و اهمیت این خیزش و مبشّر رشد روزافزون آن است، والله غالبٌ علی امره
    سیدعلی خامنه ای
    ۲۳/شهریور/۱۳۹۱

  34. جناب ازادبخت عزیز ما هرپیامی گذاشتیم حذف کردید پس هدف شما از این اخبار چی ……

  35. آخه این استانها که فقط قوم لر نیست!!!!!!! قوم لک و کرد و فارس هم هست!!!!!!!!! ۷۰درصدلرستان که قوم لک است بیش از نیمی از ایلام هم که کرد هستند ولک و نیمی از بختیاری هم که فارس است!!!!!!!!!! بس به چند قوم توهین شده نه یک قوم!!!!!۱۱۱۱۱

  36. باید یک فکر اساسی کرد با این کلیشه گویی ها چیزی درست نمیشه ……
    به نظر من با استیضاح کردن وزیر علوم هم چیزی درست نمیشه …..
    گذاشتن یک روانشناس به ازای هر ۵۰۰ جمعیت ذکر شده شاید دردی از درد های ما دوا کند.

  37. با سلام
    قسمتی از متن اصل نامه رو واسه دوستانی که از اصل ماجرا بی اطلاعند می نویسم تا در جریان باشند.
    (( به دلیل پذیرش دانشجویان از استانهای لرستان، ایلام، چهارمحال بختیاری مشکلات عدیده ای از لحاظ امنیتی، فرهنگی (طایفه ای و قومیتی) و علمی برای این دانشگاه پدید آمده است. از آن مقام محترم خواهشمند است که نسبت به تعدیل پذیرش دانشجو از استانهای نامبرده دستور اقدام مقتضی را صادر فرمایید))

    • لر فرقی نداره که بختیاری باشه یا لرستانی و …ما همه برادریم و به این متعصب جاهلی اعتراض خواهیم کرد.نمایندگان لر به پا خیزید

  38. خدمت مسئولان محترم استان عرض شود که چند وقت پیش شرکت پتروشیمی لرستان استخدام داشت که در شرایط آن ذکر شده بود تمامی استان های همجوار حق شرکت در آزمون را دارند. نتیجه هم این شد که بیش از ۵۰ درصد سهمیه به نیروهای غیربومی و از جمله همین استان خوزستان اختصاص یافت و بسیاری از جوانان تحصیل کرده استان لرستان از شانس استخدام در معدود شرکت های این استان محروم شدند حالا هم افرادی مثل آجیلی حق دارند خارج از ضوابط موجود و قوانینی که به تأید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده خواستار لغو پذیرش دانشجو از استان های لرنشین شوند آن هم با آن گستاخی و بی ادبی کامل که به هیچ وجه قابل توجیه نیست چرا که تمام کلمات این نامه سرشار از توهین بوده و به قول خودمان جای هیچ پرویی ندارد.
    با تشکر

  39. با سلام
    این حرکت شدیدا محکوم است. البته باید در نظر گرفت همواره شاهد توهین به مردمی از قومیتهای مختلف بوده ایم ولی هیچوقت تا این حد رسمی نشده است. وقاحت این سخنان تا حدی است که تقریبا نیازی به محکوم کردن نیست.
    س. روح بخشان از بروجرد

  40. درود بر شرف مردانی که در راه انسانیت گام برمیدارند

  41. بیا لرستان از همه طرف باید توسری بخوره.همش تقصیر مسءولین استانیه.این حرفا از صدا سیما نشءت گرفته که همش بی استادیومیه این استانو زدن تو سرمون

  42. به نظر این خانم (با نام کاربری شیوا) زیاد علاقه مند به جغرافیا و یا حتی مطالعه مختصر در مورد زبان ها نیستند که چنین اطلاعات ناب و دسته اولی دارند!

  43. ما باید ازحقوق خودمان دفاع بکنیم وهیچ گونه توهین را نه توجیه ونمی پذیریم اینها هستند که نگذشتند مملکت پیشرفت بکند

  44. به نظر من این اقای توهین کننده بیاد در رسانه عذرخواهی بکند از تمام اقوام ایرانی مخصوصا قوم بزرگ لر

  45. در آخر این همه بحث من میگم “از ماست که بر ماست ” هر کی از بیرون میاد میشه تاج سر ما ؛از بس مهمان نوازیم که مسئولین استان و شهرستانها و ادارات مون غیر بومین این همه فقر اقتصادی و بیکاری داشتیم همین یه قلم جنس کم بود که بگن فقر فرهنگی داریم.

  46. نمیدونم ولی یه کم که فکر کنیم شاید …………………….

  47. اگه لرها در طول تاریخ این سرزمین نبودند الان معلوم نبود ما شبیه اعراب بودیم یا پرتغالی ها یا مغول ها…
    لر یعنی تبلور غیرت!!!
    لر یعنی شیر پاک دایه !
    لر یعنی غیرت بووه !

  48. اقای اجیلی مگه قوم بزرگ لر چه کاری بهت کردن که اینجوری راحت توهین میکنی .در ضمن اگه کاری بهت کردن یک نفر بوده میخواستی از طریق مراجع قضایی پیگیر بشی .تاحکم اعدامشو صادر کنی . نه اینکه به تموم مردم لر اهانت بکنی

  49. واقعا عجب رویی داری آجیلی!!!!اگه لرها نبودن که تو و امثال تو که تشنه ی مقام و میز و صندلی هستین اینقدر به راحتی پست نمیگرفتین و بعدش هم سر ما لرهاو بختیا ری ها شاخ نمیشدین.عجب روزگاری شده………واقعآ: ز شیر شتر خوردن و سوسمار آجیلی را به جایی رسانید کار که دانشگاه رامین کند ملک خود تفو بر تو ای چرخ گردون تفووووووو. بهتره هر وقت یاد گرفتی به جای (منکنه) بگی ممکنه بعد اضهار نظر کنی واقعا راست گفتن در همیشه روی ۱اشنه نمی چرخه

  50. درود برآقامحمدی مرد با غیرت لرستان ومرگ بر نماینده بی غیرت!
    آن رییس دانشگاه بداند اگر در دفاع مقدس خط شکنان لرستان نبودند الآن شما نوکر عراقی ها بودید!!!

  51. با سلام اولا لرها صاحبان اصلی این مملکت بوده اند از نژاد کاسیت و بعذ آریاییها به علت سرمای زیاد دست به دامان کاسیتها شده اند و تمام دنیا در خدمت رفاه لر هستن اختراع میکنند لر کیفش رو میکنه پارک میسازن لر کیفش رو میکنه شماها کجای کارید و اما ایران آیت لله خمینی شاگرد آیت الله بروجردی بوده که از اهالی لرستان است و تازه تنها نژاد ی که مذهب سنی ندارد لر زبانان هستند و این وعده خدا است که پیروان دین حق را عزت ببخشد تازه همین استان فارس چرا پایتخت نیست چون یک لر زبان از تبار لکها به نام کریم خان زند شیراز را آباد کرده و این تفرقه ها کار دشمنان ایران است و هیچ کاری نمیتوانند بکنند و بروند سر خودشان را به دیوار بزنند.

  52. چوپان لربا رهاکردن پلنگ قاتل گله اش به آقای آجیلی رئیس دانشگاه گشاورزی رامین خوزستان که چندی پیش به لرها توهین کرده بود مفهوم فرهنگ ، گذشت ، شهامت و… را یاد داد
    احسن به این غیورمرد خطه لرستان وتمام لرهای سربلند ایران

  53. واعتصموا بحبل اله جمیعا ولا تفرقوا
    از نمایندگان و اساتید حوزه ودانشگاه و طلاب ودانشجویان فرهیخته بجهت حمایت از فرهنگ اصیل لر باجدیت تمام خود را در مقابل تهاجمات ساخته وپرداخته اتاق فکر احمقانه مستکبرین ومزدوران در رسیدن به امیال وحشیانیشان بسیار سپاسگذارم.
    لر ترک بلوچ کرد فارس عرب= ایران

    قبادرحیم پور
    دبیر کنگره ملی فرهنگ وتمدن منطقه جبال زاگرس

  54. آجیلی خواستار سهمیه بندی قومیتی شدند یعنی از این پس دانشجو علاوه بر ضوابط علمی باید نگران اهلیت و قومیتش هم باشد…یعنی آپارتاید دیگر

  55. آجیله دیگه آ جیل!!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.