تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

آزادراه «پل زال» تا ۵۰ روز آینده به طور کامل بازسازی می شود

  • کد خبر : 92560
  • 28 آذر 1395 - 14:18

به گزارش میرملاس رضا آریایی در سخنانی با اشاره به وضعیت آزاد راه پل زال- خرم آباد اظهار داشت: بخشی از این آزاد راه در جریان سیلاب اخیر دچار خسارت شد. وی با بیان اینکه در حال حاضر برای تردد وسایل نقلیه از این آزاد راه یک راه موقت احداث شده است عنوان کرد: هم […]

2309303

به گزارش میرملاس رضا آریایی در سخنانی با اشاره به وضعیت آزاد راه پل زال- خرم آباد اظهار داشت: بخشی از این آزاد راه در جریان سیلاب اخیر دچار خسارت شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای تردد وسایل نقلیه از این آزاد راه یک راه موقت احداث شده است عنوان کرد: هم اکنون مجری آزاد راه خرم آباد – پل زال در حال احداث یک پل برای تردد وسایل نقلیه و بازسازی کامل این آزاد راه است.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه یک پل به عرض ۱۴ متر و طول چهار متر در حال احداث است گفت: این پل در قسمت خسارت دیده آزاد راه پل زال در حال احداث است.

آریایی با بیان اینکه در بازدید معاون عمرانی استانداری لرستان که از روند بازسازی آزاد راه پل زال صورت گرفت مجری این آزاد راه قول دادند که ظرف ۵۰ روز آینده این قسمت خسارت دیده آزاد راه بازسازی شود گفت: این بازسازی شامل احداث پل، دیواره حفاظتی، احداث دیوار ضامن برای جلوگیری از رانش مجدد و پر کردن قسمت تخریب شده از جاده است.

وی با تاکید بر اینکه همه امکانات مورد نیاز در محل آزاد راه برای بازسازی موجود بوده ولی حجم خسارات وارده  خیلی زیاد است بیان داشت: این امر اجرای کار را طولانی کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه در طول شبانه روز حدود ۹ هزار دستگاه انواع ماشین های سبک و سنگین در این محور تردد می کند که تقریبا نیمی از آنها خودروهای سبک و نیمه سنگین است گفت: حدود ۷۵۰  میلیارد تومان هزینه احداث آزاد راه پل زال شده است.

آریایی با اشاره به اینکه نگهداری این جاده در سال هزینه زیادی را برای پیمانکار پروژه در بر دارد افزود: در بازدید معاون عمرانی استانداری لرستان از روند بازسازی این آزاد راه تاکید شد که حداکثر امکانات و تجهیزات برای بازسازی این آزاد راه به کار گرفته شود و زمینه برای بهره برداری و تکمیل آن در اسرع وقت فراهم شود.

بنابراین گزارش آزادراه خرم‌آباد – پل زال از محدوده مستعد زمین‌لغزش عبور کرده است تا در بارندگی‌ها به دلیل جنس خاک منطقه احتمال ریزش صخره‌های منطقه بالا برود و این امر طی سال های گذشته حوادثی را به همراه داشت که هر کدام از این حوادث محور ترانزیتی شمال – جنوب را مسدود کرده است.

بخشی از منطقه عبور آزادراه خرم‌آباد – پل زال از مناطق مستعد رانش محسوب می‌شود و پیش‌ازاین نیز شاهد اتفاقات مشابه در زمان اجرای پروژه بوده‌ایم که در صورت عدم تثبیت و چاره‌اندیشی اصولی در این زمینه ممکن است در حوادث آینده شاهد تلفات جدی‌تر باشیم.

بنابراین گزارش آزادراه خرم‌آباد – پل زال به طول ۱۰۴ کیلومتر به‌عنوان گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال به جنوب کشور با صرف اعتباری بالغ‌بر ۷۵۰میلیارد تومان با مشارکت ۵۰ درصدی بخش خصوصی احداث‌شده است.

آزادراه خرم‌آباد – پل زال دارای حدود ۲۶ کیلومتر تونل و سه کیلومتر پل دره‌ای است و برای ساخت این آزادراه بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب عملیات کوه بری انجام‌شده است.

این آزادراه دارای نزدیک به ۲۸ تونل بوده و تونل «گندم‌کار» بزرگ‌ترین تونل این مسیر است که بیش از دو هزار و ۳۰۰ متر طول دارد.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=92560

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.