تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
11

هشدار سایبری پلیس فتا در خصوص کارت‌‌های بانکی

  • کد خبر : 92792
  • 04 دی 1395 - 14:01

به گزارش میرملاس؛برخی افراد سودجو با سرقت کارت‌های بانکی اقدام به برداشت از حساب بانکی هموطنان می‌کنند که متأسفانه کم دقتی هموطنان و حسن اعتماد آنان در این امر بسیار مؤثر بوده به نحوی که اگر رمز کارت‌های بانکی را در کنار کارت‌ها نگذارند یا آن را به کسی اعلام نکنند، امکان برداشت از حساب […]

cyberpolice-logo

به گزارش میرملاس؛برخی افراد سودجو با سرقت کارت‌های بانکی اقدام به برداشت از حساب بانکی هموطنان می‌کنند که متأسفانه کم دقتی هموطنان و حسن اعتماد آنان در این امر بسیار مؤثر بوده به نحوی که اگر رمز کارت‌های بانکی را در کنار کارت‌ها نگذارند یا آن را به کسی اعلام نکنند، امکان برداشت از حساب بانکی آنها از طریق این روش وجود نخواهد داشت ، بنابراین استفاده‌ کنندگان از کارت‌های بانکی باید رمز‌های عبور خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهند و آن را به کسی اعلام نکنند.
در مورد مسدودکردن کارت‌های بانکی سرقتی یا گمشده :تمام بانک‌ها امکان مسدودسازی کارت‌های بانکی را در همان لحظه (به صورت آنی) فراهم کرده‌‌اند، بدین صورت که با برقراری تماس تلفنی با شماره‌های اعلام شده و دادن مشخصات خود از قبیل شماره‌ ملی، شماره شناسنامه و … می‌توان کارت مورد نظر را مسدود کرد تا برداشت و انتقال وجه از کارت گمشده یا سرقتی دیگر امکانپذیر نباشد.
با توجه به اینکه خدمات بدون کارت در دستگاه‌های خودپرداز برخی از بانک‌ها انجام می‌شود که در آن فرد بدون همراه داشتن کارت و فقط با دانستن شماره کارت و رمز عبور می‌تواند برخی از عملیات بانکی را انجام دهد، لازم است مشتریان بانک‌ها بیشتر از گذشته مراقب اطلاعات کارت بانکی خود باشند و از آنها محافظت کنند.
با توجه به اینکه نحوه‌ی استفاده از قابلیت مسدود کردن کارت‌های بانکی از طریق خودپرداز (ATM) متفاوت است در اکثر خودپردازها با مراجعه به آنها و فشار دادن دکمه‌ی ثبت، می‌توان گزینه‌ی مسدود کردن را فعال کرد. پس از آن برای مسدود کردن کارت بانکی باید شماره آن و رمز عبور را وارد کرد.و همچنین یکی دیگر از راه‌های مسدودکردن کارت‌های بانکی از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک است. بیشتر اینترنت‌بانک‌ها و موبایل‌بانک‌ها دکمه‌ی مسدود یا غیر فعال کردن کارت‌های بانکی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.
شهروندان این نکته را مدنظر قرار دهند تا شماره‌ی کارت و رمز عبور خود را به یاد داشته باشند تا در صورت لزوم، برای استفاده از خدمات بدون کارت یا روش‌های دیگر مسدودسازی اقدام کنند.
هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرس http://www.cyberpolice.ir مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرسhttp://www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت – پلیس فتا

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=92792

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.