تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
9

چرا ایرنا در کوهدشت دفتر ندارد ؟!!

  • کد خبر : 930
  • 22 بهمن 1390 - 4:53

  چرا ایرنا در کوهدشت دفتر ندارد؟ ارتباطات یکی از زیر ساخت های مهم و کلیدی توسعه و پیشرفت است. سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی قدیمیترین سازمان خبری کشور و متولی جمع آوری و انعکاس اخبار و تحلیل و تفسیر ان برای دولتمردان برای اتخاذ تصمیم درست و برنامه ریزی برای آینده است. کوهدشت در بسیاری […]

 

چرا ایرنا در کوهدشت دفتر ندارد؟
ارتباطات یکی از زیر ساخت های مهم و کلیدی توسعه و پیشرفت است.
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی قدیمیترین سازمان خبری کشور و متولی جمع آوری و انعکاس اخبار و تحلیل و تفسیر ان برای دولتمردان برای اتخاذ تصمیم درست و برنامه ریزی برای آینده است.
کوهدشت در بسیاری از ارزیابی ها و توانایی ها بر اساس آمار ارایه شده جزو سه شهرستان برتر استان لرستان محسوب می شود.
با توجه به نظر مساعد دولت ، استاندار لرستان ، اعلام آمادگی چندین باره سازمان خبر گزاری و خصوصا رییس فعلی آن چه عواملی مانع از ایجاد دفتر خبر گزاری در این شهرستان شده است؟
شاید بتوان عوامل عدم تحقق این مهم را در سه بخش ۱- بی رغبتی مقامات و مدیران محلی ، ۲- ناتوانی و کم کاری خبرنگار و ۳ – نبود زیر ساخت ها عنوان کرد.
هم اکنون همه روستا های کشور به شبکه اینتر نت دسترسی دارند و نبود زیر ساخت را نمی توان مانعی برای ایجاد دفتر در کوهدشت دانست.
با مطالعه روند بازگشایی دفاتر در دیگر نقاط استان لرستان، مساعدت فرمانداری ها را می توان اصلی ترین عامل در شکل گیری و ایجاد دفاتر خبرگزاری در کنار علاقه و اشتیاق رابط خبر هر شهرستان عنوان کرد.
اما فارغ از کالبد شکافی موضوع و ناکامی در تحقق آن با مراجعه یک هفته ای یا یک ماهه به وب نوشت ایرنای استان لرستان و با یک آمار سرانگشتی براحتی می توان برفقدان اخبار شهرستان کوهدشت را در آن مشاهده کرد.
بررسی اخبار در سایت ایرنای استان و به تبع آن ایرنای سراسری و ملی نه از نظر محتوا و فقط از نظر تعداد نیازمند قلم و کاغذ نبوده و در یک روز با انگشتان یک دست و در طول یک هفته با انگشتان دو دست براحتی قابل شمارش و محاسبه است.
صرف نظر از مرکز استان بودن شهرستان خرم آباد و قدمت و جایگاه دفتر خبر گزاری شهرستان بروجرد، شهرستان کوهدشت جایگاه مناسبی از نظر تولید محصولات رسانه ای در مقایسه با شهرستان های دیگر استان نداشته و تنها ۱۰ درصد از ظرفیت آن استفاده می شود.
بهر حال صرف نظر از دلایل و عوامل متعدد تحقق این موضوع مهم، نیازمند توجه و مساعدت دولتمردان شهر ، خصوصاً فرماندار محترم است .

 

محمد طاهری

کارشناس رسانه و خبر

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=930

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۱
  1. اینو نگاه!داره تازه متوجه میشه ارتباطات عامل توسعه است.ببخشید اقای طاهری لطفآ آقای آزادبخت را دلداری بده چون متن زیر را در جواب مقالش نوشتم وداره گریه میکنه.(چرت وپرت گفتی.!هیچ کدومتون نمیتونید یه مقاله درست وحسابی بنویسد.مقاله ایی که بر مردم تأثیر گذار باشه وانها را قانع و روشن کنه که اصلح را انتخاب کنند.ضمنآاصلا بهت نمیاد خوشگل وخوشتیپ باشی.عکستو خودت قلم کاری کردی یا عکاس باشی!خلاصه خیلی ‍زشتی!!!!…حال ناراحت نشو،شوخی کردم بد نیستی یعنی زشتی نه خیلی!بچه لطفآ دلداریش بدین.
    وجدانآ سانسور نکن تا بچه ها یه کم بهت بخندند!!!!)

    • سلام سوران جان
      از اینکه بر من منت گذاشته و نوشته سر ا پا اشکال مرا خواندی سپاسگزارم .
      ۱- در پاسخ شما عزیز باید بگویم حق با شماست کاش خیلی زودتر از این ها متوجه می شدیم ارتباطات عامل توسعه و اعمال درست و نیکمان شاهدی بر این بود.
      ۲- خدا رحمت کند مرحوم بازرگان را جمله معروفی دارد ، خطاب به مردم می گوید: ما قرن هاست خوب حرف می زنیم بیایید یک قرن هم خوب عمل کنیم .
      ۳- کار امین آزاد بخت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است او از جمله کسانی است که تصمیم دارد “خوب عمل کند” و کاری که چکش نقد خوبانی چون شما بر آن نخورد شکیل نخواهد شد.
      ۴- بیان نیازها و تبدیل تقاضا های جامعه به مطالبات ، یکی از وظایف این بستر مجازی ارتباطی است.
      ۵- سوران عزیر سقراط سنگتراش بود و فیلسوف ، می گفت من با تراش سنگ پیکره درونش را بیرون می کشم در حوزه اندیشه نیز می گفت من مامای اندیشه هستم و با سوال هایم زمینه تولد اندیشه را فراهم می کنم .
      ۶- نقد هر چیز نیازمند اصولی است که طبعا شما از آن آگاهید اما غفلت از دو رکن زمان و مکان از عیار ارزیابی و نقد ما می کاهد بی شک بهترین نقد و راهنمایی ، نقد مادرانه است.
      ۷- من و امین قول می دهیم بهتر شویم ، شما نیز اینگونه عمل کن تا تاثیر گذار باشی !
      ۸- اما در مورد تصویر من نقد خوبی داشتی اما نقد زشتی و نیکویی صورت و سیرت با شد برای بعد از انتخابات
      ۹- سعی ما در بالا بردن عیار و ارزش ” رای ” است ، نه تعداد آن . آرزومندیم اندیشه فرد ملاک و اعتبار شخص باشد نه چیز دیگری .
      ۱۰- امیدوار بودم جواب این سوال را بدهی که ندادی ” راستی چرا ایرنا در کوهدشت دفتر ندارد ” منتظر جواب شما می مانم.
      ۱۱- نوشتن برای افراد فهیمی چون شما سخت است ، با ارسال نظرات انتقادی به بهتر شدنمان کمک کنید .
      سپاسگزارم
      محمد طاهری

    • سوران به خدا مریضی

    • البته در این اشفته بازار هرکسی به خود جرات می دهد به هر وادی که دوست دارد سفر کند اقای طاهری عزیز در این شهر پیره زنها علمان سیاست مکتب رفته های اکابر نویس مثل این اقا شدن اصحاب رسانه ؟ دوست عزیز و غیر بومی که دردی از درد های این شهر را حس کردی نگران مباش

  2. آقای طاهری:دورود برشما و هرکسی که از حقوقمان دفاع مکند. (خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر انکه خودشان بخواهند) امیدوارم با عوض شدن فرماندار و روی کار آمدن نماینده ای شایسته ردزهای روشنی در انتظارمان باشد

  3. بابا دمت گرم اقای طاهری منت گذاشتی بر ما کودشتیا مرغ سحر ناله سر کن

  4. جناب آقای طاهری برادر عزیز کاش همه مثل شما به آبادانی دیار خود ذره ای می اندیشیدن تا چنین از هم سطح های خود عقب نمی ماندیم امید است روزی برآبادانی شهر خود ببالیم
    آفرین بر غیرت شما برادر گرامی

  5. آقای طاهری سلام من شما را ندیده ام و نمی شناسم.امیدوارم این سعادت نصیب این حقیر شود وحضورآ خدمت شما برسم.
    اما شما باید اینقدر حرفه ایی باشید که اگر نقدی مادرانه نبود، این نباید باعث شود که شما در جواب ،نقد مادرانه ایی نداشته باشی!
    باید اعتراف کرد که نویسندگان کنونی این مقالات بعنوان روشنفکران این شهر ،اگه به کارشون نقد غیرمنصفانه شد،ٌتاب تحمل نداشته و فورآ برمی تابند!
    خوانندگان مطالب شما از گروه های مختلف می باشند،ممکن است در بین آنها افرادی باشند که خیلی بهتر از من وشما ودیگران قادرن سخن بگویند،که این توانایی یا خدادادی بوده و یا براثر مطالعات مستمر و تجارب گرانبها ویا به هر دلیل دیگه ایی بدست آورده اند،اما چرا به ذکر مطلب نمی پردازند بماند.واین جواب نکته یازدهم بود که احساس من این است (امیدوارم اشتباه برداشت کرده باشم)به نوعی مخاطب خود را سطح پایین فرض کرده ایی.
    آقای طاهری عزیز ،خوب میدانیم تاوان ندانم کاری خودمان و چه کسانی را داریم پس میدیم .!. از کوچک تا بزرگ ،پیر تا جوان،دکترَ،مهندس،کارمند،بازاری،کشاورز،دامدار،کارگر…همه وهمه در عقب مانندگی شهر مقصریم.
    واما میدانم ایرنا سابقه تقریبآ خوبی داره وحتی در سال ۱۳۱۳ با چه نامی شروع بکار کرد،شاید سن من یک سوم این سن ایرنا هم نباشه،ولی خوب میشه فهمید که ممکنه فکر کنی من حتی ندونم ایرنا (Islamic Republic News Agency )مخفف چیه!وخوب میدانی که جواب سؤال شما را نمیشه در چند سطر گفت.
    در پایان اگر خدایی نکرده به شما وتمامی دوستان ومدیر محترم سایت بی احترامی شده ،عذر خواهی میکنم.
    خداخافظ.

    • سلام سوران عزیز
      نیت من بحث و ارتباط مداوم است از اظهار نظرت ممنونم ، در نوشتن مطالبم سعی دارم راهی برای بیان اندیشه های خودمان پیدا کنیم جمع کنیم ، تفریق کنیم و در نهایت به جواب قابل قبولی برسیم .
      ممنونم از تذکراتت ، آنها را به کار خواهم بست ، شماره تلفن خودت را برایم به آدرس taheri440705@yahoo.com بفرست خوشحال می شوم از نزدیک ببینمت.
      اما بیا حرف زدن در جمع را تمرین کنیم و در همین پنجره های مجازی اینترنت در عین رعایت مسایل ریز و درشت امنیتی، اخلاقی ،قانونی، علمی و درعین حال ساده به گفت و گوی خود ادامه دهیم تا دیگر دوستانی نیز چ.ن شما از حجاب عذر بدر آیند و قلم جسارت بدست گیرند و بحث ما را پر بار کنند.
      الف:
      در میان حقیقت تا واقعیت فاصله ای است که توسط سه گروه از افراد جامعه پر می شود :
      ۱- آن ها که درست فکر می کنند و درست عمل می کنند .
      ۲- انها که درست فکر می کنند اما بد عمل می کنند .
      ۳- انها که نه درست فکر می کنند و نه درست عمل می کنند.

      ب:
      ارتباطات انسانی نیز در جامعه در سه قالب ذیل شکل می گیرد:
      ۱- همکاری
      ۲- رقابت
      ۳- ستیزه

      دربند الف گروه اول و دوم دائما با هم در ستیزند ، گروه سوم نیز گاهی پیاده نظام گروه اول است، اما عموما چون تابع احساسات هستند بیشتر هیزم آتش گروه دوم می شوند.

      مطلوب آنست که ارتباطات انسانی حول محور همکاری و رقابت شکل گیر د اما گروه دوم بند الف تمایل به ایجاد ستیزه و گروه اول بند الف بدنبال کاستن از ستیزه است و در نهایت هر یک از ان ها با اهداف کلانی که دارند در پی تسخیر افکار عمومی ، کسب مقبولیت و در نهایت بدست گرفتن قدرت در جامعه هستند.

      جوامع بشری نیز علی رغم کثرت، خواسته ها و مطالبات مشترک بسیاری دارند، ظهور گفتمان های متفاوت در غرب و شرق عالم حاکی از همین خصیصه های انسانی است .
      انتخابات نیز ابزاری برای رسیدن به قدرت است که باید امضای مقبولیت افکار عمومی را در ذیل خود داشته باشد.
      در این مجال ما با مکانیسم برگزاری انتخابات و نحوه گزینش نامزد ها کاری نداریم بحث اصلی ما پیدا کردن نقاط مشترک نیازها و تبدیل آن به مطالبات هستیم .
      دولت مردان در زمان جنگ و انتخابات از راس هرم قدرت پایین آمده و با گذر از بدنه هرم اجتماع (جامعه مدنی) همنشین توده مردم می شوند و پسر خاله تر ،
      اشکالی ندارد این موضوع در تمامی جوامع بشری رخ داده و می دهد اما شاید بتوان در این آشفته بازار قدری فاصله و زاویه حقیقت و واقعیت را کم کرد .
      شاید بتوان مطالبات فردی را به جمعی تبدیل کرد ، شاید بتوان مطالبات قومی را منطبق بر نیاز های اجتماعی تعریف کرد و یا قوم را طوری باز تعریف کرد که همه انسان ها را شامل شود .
      شاید بتوان از ستیزه کاست و به رقابت افزود.
      سوران جان از گفته ها، شادابی و ادبت پیداست که دانشجوی با ذوق و هوشمندی هستی و خوشا بحالت که در جمع دوستان خوابگاهیت یا بهتر بگویم خانه دانشجوییت صفا می کنی من هر روز برای دلم برای آن جمع تنگ می شود .
      فاصله اعمال ما با نوشته کتاب ها فاصله میان حقیقت و واقعیت است ، هر کس که وارد عرصه انتخابات می شود چه نامزد و چه طرفدار در ذهن خویش قصد کرده تا واقعیت ها ی جامعه را بر اساس حقایق پیش فرض
      درونی اش تغییر داده و منشا اثر باشد.
      اما وی از کدام گروه بند الف باشد و چه هدفی از بند ب را انتخاب کرده با شد نتیجه انتخابات را رقم خواهد زد.
      اما ما آرزوداریم درست بیندیشیم ، درست عمل کنیم و شکل دهنده ارتباطی بر مبانی همکاری که زیاده خواهی است لااقل رقابت باشیم.
      بنظرم گفت و گوی من و تو نخستین گام برای تحقق آن باشد.
      اما دوست عزیز برای من ننوشتی دلایل نبود دفتر ایرنا در کوهدشت چیست؟
      منتظر تماست هستم
      محمد طاهری

  6. آقای طاهری سلام
    راستش نمیدونم چرا احساس میکنیم هیچ کدوم،چه ما وشماو چه دیگران ،قادر نیستیم رنجها ومشکلات،عقب مانندگی شهر،عدم انتخاب اصلح،ندانم کاری مسئولین،و… را بر روی کاغد بیاریم وبا نوشته های خود بتونیم ،همان کلمه تأثیر گذاری را داشته باشیم.
    به نظر شما چه راحلی وجود دارد که کاندیداها به جای خونه به خونه ،محله به محله و…رقتن (بغیر ازستاد انتحاباتی قانونی خود)به تبلیغ بپردازند؟
    مگر نه اینکه همین خونه به خونه رفتن باعث یه انتخاب بد میشه!
    آقای طاهری خیلی مقتدرانه میگوییم یکی از عوامل انتخابهای نادرست همین تبلیغ بد می باشد و به جرأت میگوییم که نیاز به یه جرم شناسی قوی داریم
    آقای طاهری ما از این باب به مطاب شما ودیگر دوستادن خرده میگیریم که خیلی در لفافه سخن میگویید
    چرا اگر از مشکلات سخن بگوییم آن را مخل امنیت و بی قانونی بنامیم!
    آقای طاهری برخلاف نظر شما ،که این فضای مجازی را جمع نامید ه اید ولی من معتقدم این فضای مجازی باعث محدودیت شده و انسان وادار میشه خیلی سر بسته سخن بگویید
    به هر حال آقای طاهری ،بخاطر روانشناسی قویتون بهتون تبریک میگویم،شما خوب میدونستید که آن ناپخته سخن گفتن ونقد غیر مادرانه ما ،ناشی از فریادی است که بجای اینکه بر ندانم کاری مسئولان خالی شود مطالب شما را هدف قرار داد.
    استاد گرامی ،برای ما باعث افتخار است که با شما هم صحبت شویم اما متآسفانه باید گفت وقت چنین فرصت گرانبهایی از ما گرفته است.
    ایمیلتون محفوظ است در اولین فرصت با شما هم کلام خواهیم شد
    باسپاس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.