- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

چرا ایرنا در کوهدشت دفتر ندارد ؟!!

[1]

 

چرا ایرنا در کوهدشت دفتر ندارد؟
ارتباطات یکی از زیر ساخت های مهم و کلیدی توسعه و پیشرفت است.
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی قدیمیترین سازمان خبری کشور و متولی جمع آوری و انعکاس اخبار و تحلیل و تفسیر ان برای دولتمردان برای اتخاذ تصمیم درست و برنامه ریزی برای آینده است.
کوهدشت در بسیاری از ارزیابی ها و توانایی ها بر اساس آمار ارایه شده جزو سه شهرستان برتر استان لرستان محسوب می شود.
با توجه به نظر مساعد دولت ، استاندار لرستان ، اعلام آمادگی چندین باره سازمان خبر گزاری و خصوصا رییس فعلی آن چه عواملی مانع از ایجاد دفتر خبر گزاری در این شهرستان شده است؟
شاید بتوان عوامل عدم تحقق این مهم را در سه بخش ۱- بی رغبتی مقامات و مدیران محلی ، ۲- ناتوانی و کم کاری خبرنگار و ۳ – نبود زیر ساخت ها عنوان کرد.
هم اکنون همه روستا های کشور به شبکه اینتر نت دسترسی دارند و نبود زیر ساخت را نمی توان مانعی برای ایجاد دفتر در کوهدشت دانست.
با مطالعه روند بازگشایی دفاتر در دیگر نقاط استان لرستان، مساعدت فرمانداری ها را می توان اصلی ترین عامل در شکل گیری و ایجاد دفاتر خبرگزاری در کنار علاقه و اشتیاق رابط خبر هر شهرستان عنوان کرد.
اما فارغ از کالبد شکافی موضوع و ناکامی در تحقق آن با مراجعه یک هفته ای یا یک ماهه به وب نوشت ایرنای استان لرستان و با یک آمار سرانگشتی براحتی می توان برفقدان اخبار شهرستان کوهدشت را در آن مشاهده کرد.
بررسی اخبار در سایت ایرنای استان و به تبع آن ایرنای سراسری و ملی نه از نظر محتوا و فقط از نظر تعداد نیازمند قلم و کاغذ نبوده و در یک روز با انگشتان یک دست و در طول یک هفته با انگشتان دو دست براحتی قابل شمارش و محاسبه است.
صرف نظر از مرکز استان بودن شهرستان خرم آباد و قدمت و جایگاه دفتر خبر گزاری شهرستان بروجرد، شهرستان کوهدشت جایگاه مناسبی از نظر تولید محصولات رسانه ای در مقایسه با شهرستان های دیگر استان نداشته و تنها ۱۰ درصد از ظرفیت آن استفاده می شود.
بهر حال صرف نظر از دلایل و عوامل متعدد تحقق این موضوع مهم، نیازمند توجه و مساعدت دولتمردان شهر ، خصوصاً فرماندار محترم است .

 

محمد طاهری

کارشناس رسانه و خبر