تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

لزوم پرهیز آموزش و پرورش از سیاست زدگی

  • کد خبر : 93408
  • 17 دی 1395 - 11:34

امیرناصر غلامرضایی/ میرملاس:  خوشحالم از اینکه بچه کوچک ندارم که در این آموزش و پرورش صددرصد سیاسی بخواهد تربیت پیداکند !! آموزش و پرورشی که چنان سیاست زده شده است نه از آموزش آن خبری است و نه از پرورش آن ، آموزش و پرورشی که تربیت نسلهای جامعه را فدای قدرت طلبی این و […]

139402311743246705341694

امیرناصر غلامرضایی/ میرملاس: 

خوشحالم از اینکه بچه کوچک ندارم که در این آموزش و پرورش صددرصد سیاسی بخواهد تربیت پیداکند !! آموزش و پرورشی که چنان سیاست زده شده است نه از آموزش آن خبری است و نه از پرورش آن ، آموزش و پرورشی که تربیت نسلهای جامعه را فدای قدرت طلبی این و آن میکند ! آموزش و پرورشی که نودونه درصد چیدمانش سیاسی است نه علمی و نه آموزشی ! آموزش و پرورشی که آموزه آن به جای تربیت نسلهای آینده سیاه بازی سیاست را فهمیدند . از یک بچه محصل نمیشنوم که بگوید معلم به من گفت با پدر چگونه برخورد کن !! هنوز یک محصل را ندیدم که بگوید معلم من برخورد با مادرم را به من آموخت . تا بحال نشنیدم یک محصل بگوید معلم من به من روش چگونه زندگی کردن را آموخت ! هیچ دختر بچه دانش آموزی نگفته که معلم امان ماندن از چنگال نامحرمان کف خیابان را به من آموخت ! چرا ؟

چرا معلم به دانش آموز نمی گوید خودت با فلان روش نان آور خود یا کمک حال خانواده باش !! بعد از گذشت سالیان سال فقط بابا نان داد را میاموزیم در حالیکه اگر یک محصل بابا نداشته باشد طعم نان پدر را نمیفهمد پس باید به او آموخته که اینک که پدر ندارد چگونه خودش چگونه نان آور خویش باشد . آموزش و پرورش در خدمت سیاست و سیاست فقط برای کسب قدرت تلاش میکند ! آموزش و پرورش تلاش میکند که یکی از جنس خودش قدرت بگیرد که شاید دیگران از خوان قدرت او متنعم شوند .

این آموزش و این پرورش با این روش تدریس و آموزش نمی تواند نونهالان این مرز و بوم را مردان روزگار سختی کند . باید آموزش و پرورش را از وادی قدرت طلبی و سیاسی کاری و سیاست زده گی و سیاسی بازی فاصله داد تا جوانان مملکت را بسازند تا احترام به پدر و مادر را بیاموزند تا قانون مداری و قانون پذیری را آموزش دهند تا ساختن جامعه را آموزش دهند تا حقیقت دین را بیاموزانند تا صنعت و فن و حرفه را یاد دهند تا قناعت و تقوی را تدریس کنند ، تا دفاع از حق را بیازمایند و بیاموزند تا ساختن جامعه را به دانش آموزان و به فرزندان ما و دیگران بیاموزند نه ساختن زندگی خود و خراب کردن جامعه را ،،،،،، من قصدم توهین نبود اما حقیقت وجودی بسیاری از آموزش و پرورش این است .

امیدوارم آموزش و پرورش احترام بیاموزد ، فن سالاری را بیاموزد ، عزت نفس را آموزش دهد ، نان آوری را تدریس کند نه نان خوری ، تلاش را تلمذ کنند نه تنبلی را ،، چرا معلم نمیگوید دوران بابا نان داد به سر آمده و بابا هر چه تلاش کند باز نمی تواند نان آور خانواده باشد پس پس محصل به پا خیز و خودباور باش تا به یاری بابایت بشتابی که گرسنه نمانی !!

احساس امنیت موضوعیست که باید کل جامعه را اعم از دارا و ندار توانمند و ضعیف با سواد و بی سواد در بر گیرد ، به جای ایجاد ناامنی در احساس و ضمیر ناتوانان ، باید توانا را به کار گمارد و ناتوان را به جای برکنارکردن آموزش داد تا او هم توانا شود نا امن کردن فضای کسب و کار و متوحش کردن فضای ادارات اقدام شایسته و بایسته ای نیست ، مدیران باید ضعیفان را تقویت کنند تا آنها هم قوی شوند و بتوانند باری از دوش جامعه بردارند . مدیر تازه منصوب شده آموزش وپروش استان دو خصیصه وجودی و رسالت حقیقی اداره متبوعش که همان آموزش و پرورش است را اجرا و کارکردی کند مدیران نا توان را آموزش دهد تا توانا شوند و روحیه مدیریت را در ضمیر آنها پرورش دهد و به جای حذف ، از آنهاکار بکشد و به جای ایجاد توحش و ترس و ارعاب و اضطراب آرامش را در این اداره حاکم کند که همگان تحت نظارت قانون با امنیت و آرامش کامل به درجه ای از اعتماد به نفس برسند که خود را مدیون سیستم و موظف به کار بدانند ، اگر چنین روحیه ای در آموزش و پرورش حاکم شود حتما فرزندان جامعه درست تربیت شده و انتقام جو نخواهند بود و در صدد ارتقا توانایی خود و بر طرف کردن ضعف خویش خواهند بود چنین آموزش و پرورشی فرزندان ما را درست تربیت خواهند کرد .

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=93408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. باسلام خدمت جناب غلامرضایی
    موضوع وسرفصل انتخاب شده ازجمله دغدغه های همه ی دلسوزان تعلیم وتربیت این دیار است که از دهه های پیش در سمینارهای رسمی از آن به عنوان یک معضل یاد شد .اما برادر عزیز در این فرهنگی که جنابعالی نود ونه درصدش را سیاسی می دانید درامرتعلیم وتربیت فرزندان این مرز وبوم هنوز دلسوختگان فرهنگیِ فهیمی هستند که بدور از هر گونه سیاست بازی دغدغه ی ترییت وتعلیم درست وصحیح وانسانی واسلامی وحق الناس بود حقوق دانش آموزان واولیا وانتظارات ایشان راوجهه ی همت خود قرار داده اند وبسیاری از ایشان در سنوات گذشته درفضایی غریب پس از سال ها خدمت وقتی. بازنشست شدند دریغ از از یک جلسه ی کوچک برای تکریمشان.جناب غلامرضایی در این استان تعداد معلمان گمنام ومتعهد ومعتقد بیش از آمار ارائه شده ی جنابعالی می باشد .همین عزیزان در کلاس های درسشان قطعا از خدا و ایمان وجدان .وانسانیت وروابط انسانی سالم ومهارت های زندگی وآیین شهروندی واخلاق وعلم و….می گفتند ومی گویند وشاهد این مدعا فارغ التحصیلان .دانشجویان ودانش آموزانی هستند که هروقت مورد سوال قرار بگیرند مطابق وجدان از برخی معلمان ومربیان ومدیران واساتید خود به نیکی یاد می کنند .مطمئن باشید ویقین دارم که قبول دارید کسانی که درعرصه ی تعلیم وتربیت خود را معلم می دانند صرف نظر از تمامی مشکلات صنفی واجتماعی به حکم معلم بودن محکوم به پاک بودن می باشند.واین چنین شایسته ی بی مهری نیستند که هیچ دانش آموزی از ایشان در مسائل مختلف چیزی نیاموخته باشد که جنابعالی هم خدا را شاکر باشید که فرزند دانش آموز ندارید.ضمن اینکه با چند سطر مطالبتان در خصوص آثار زیانبار آفت بزرگ سیاست زدگی وسیاسی بازی در عرصه ی تعلیم وتربیت موافق وهم نظرم که امید داریم برای آن تدبیری اندیشیده شود. باسپاس وتشکر از جنابعالی وسایت وزین میرملاس وآرزوی سلامت وسرافرازی برای دلسوختگان عرصه ی آموزش وپرورش

  2. با تشکر از جناب آقای غلامرضایی به خاطر مطلب رسایشان. همه می دانند که فرهیخته ترین و زحمت کش ترین قشر جامعه معلمین بزرگوار می باشند ولی زمانی ما معلمینی داشتیم که واقعا معلم اخلاق بودند و خیلی از رزمندگان و ایثارگران حاصل تربیت انان بودند ومتاسفانه الان وارد دفتر مدرسه که می شوی اگر اظهار نظر سیاسی نکنی تو را بی سواد می پندارند .هرجند هم طرف علامه دهر باشد .ودیگر بحث در مورد تزکیه نفس وتقوی واخلاص وخودسازی به بوته فراموشی سپرده شده و حاصل ان دانش آموزانی هستند که الان مشاهده می نمایید . در دهه های قبل کسانی وارد دانشگاه می شدند که از خود هویت دینی واخلاقی داشتند ولی الان به محض ورود به دانشگاه به رنگ جماعت در می ایند .مسلم است تا این مشکل بنیادی حل نشود .بزهکاری و اعتیاد و .. اصلاح نخواهد شد و دراصلاح جامعه باید تربیت بر تعلیم ارجحیت داشته باشد

  3. متاسفانه تاافیون‌!ازجامعه برداشته نشودآش همین آش است و کاسه همین کاسه!!!

  4. کو گوش شنوا…………………….؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.