تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
1

رحیم جعفری: آیت الله هاشمی در حساس ترین و پرالتهاب ترین شرایط، عقل دانای حکومت ایران بود

  • کد خبر : 93518
  • 20 دی 1395 - 11:59

هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. امام خمینی (ره) هیچکس برای من آقای هاشمی نمی شود. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قلب آغشته به آلام و دردمند ممتازترین یار امام و رهبری ساعت ۳۰/۱۹ دقیقه روز یکشنبه هم زمان با شهادت سردار بزرگ ایران -امیرکبیر بزرگ- از کار افتاد. آیت الله هاشمی رفسنجانی بیش […]

136638_2533519318_1000_667
هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. امام خمینی (ره)
هیچکس برای من آقای هاشمی نمی شود. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
قلب آغشته به آلام و دردمند ممتازترین یار امام و رهبری ساعت ۳۰/۱۹ دقیقه روز یکشنبه هم زمان با شهادت سردار بزرگ ایران -امیرکبیر بزرگ- از کار افتاد. آیت الله هاشمی رفسنجانی بیش از نیم قرن خدمات صادقانه و مخلصانه به دیار باقی شتافت و همه علاقه مندان به انقلاب را در بهت وحیرت فرو برد؛ ناگهانی، بدون سابقه و با سرعت و عجله فراوان به پیر و مراد و معشوق خود، بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) ملحق شد.
آیت الله هاشمی عنان نقس را مهار و در حساس ترین و پرالتهاب ترین شرایط، مبنا و تکیه گاه او عقل بود به تعبیر بعضی رسانه های دنیا، عقل دانای حکومت ایران پس از انقلاب درگذشت.
شخصیت بی نظیری که از سال ۱۳۴۰ مبارزات با دوران ستم شاهی آغاز، زندان وشکنجه ساواک را تحمل و از موثرترین عناصر پیروزی انقلاب وسپس در شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی بود.
حضورش در شورای انقلاب و مدیریت کشور در مقطع حساس شکل گیری نظام (۵۷-۵۹) تاسیس وراه اندازی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجهاد سازندگی درآن برهه، ریاست دو دوره مجلس شورای اسلامی، ریاست قوه مجریه (دولت) دودوره، فرماندهی هشت سال دفاع مقدس به عنوان جانشین فرمانده کل قوا، ریاست مجلس خبرگان رهبری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و دهها مسئولیت مهم دیگر از جمله خدمات خطیر سالیان بعداز پیروزی انقلاب اسلامی بود که این شخصیت شریف به عهده داشت .
بخش مهم دیگری از حضور ایشان در دهه چهارم، کینه توزی، حسادتها، بی مهری هایی بود که از ناحیه خناسان خاطر او را آزرده کرده بود و جریان خاصی پروژه جدایی او از رهبر معظم انقلاب را کلید زدند که معظم له در پیام تسلیتش به آن اشاره کردند که ذره ای از ارادت او نسبت به رهبری کم نکرد، این مقطع را هم مدبرانه وهوشمندانه و باسرافرازی طی کرد و در فراز ونشیب های آن آبرومندانه گذر کرد و در اوج افتخار و محبوبیت دار فانی را وداع گفت؛ و دراین برهه حساس از تثبیت نظام جمهوری اسلامی نقش بی بدیل خودرا در هدایت کشور به سمت آرامش وعقلانیت ایفا نمود و با عاقبت به خیری ومحبوبیت دار فانی را وداع وهمه عاشقان وعلاقه مندان به خود را غم بار وعزادار کرد.
صمیمانه این ضایعه دردناک وجبران ناپذیر را به همه ملت ایران ، مقام معظم رهبری، خانواده محترم و به خصوص به مردم شریف استان کردستان تسلیت عرض می کنم.
روحش شاد، یادش جاودانه و راهش پررهرو باد.
رحیم جعفری – مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=93518

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام محضر مبارک حاج آقا جعفری .

    قلمتان هرآنگونه که باید می نوشت ودر شان این مرد بزرگ و الحق ممتاز ترین یار امام و رهبری باید می نگاشت ، نوشت

    بسیار زیبا و بسیار وصف شایسته ایست . دست شما درد نکند و خدای را عزوجل این مرد بزرگ را نیز قرین رحمت خود

    گرداند . امیدوارم همه از رفتن این عالم گرانقدر درس بگیریم و بدانیم که این رفتن استثنائی نمی پذیرد راه همه است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.