تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

هاشمی؛ مردی که همیشه متکّی به «رای» مردم بود!

  • کد خبر : 93576
  • 21 دی 1395 - 20:17

مصطفی شکری/ میرملاس: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی نام بزرگ مردی بود که امروز با تشیع جنازه باشکوه و چند میلیون نفری مردم قدردان ایران، در جوار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، برای همیشه آرام گرفت. هاشمی همواره به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است. شخصیتی «معتدل» و «کاردان». شخصیتی […]

lz9oixxo

مصطفی شکری/ میرملاس: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی نام بزرگ مردی بود که امروز با تشیع جنازه باشکوه و چند میلیون نفری مردم قدردان ایران، در جوار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، برای همیشه آرام گرفت. هاشمی همواره به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است. شخصیتی «معتدل» و «کاردان». شخصیتی که همیشه خود را فرای «حزب و جناح» تعریف می کرد و همواره «مصلحت» نظام و انقلاب را به «مصلحت» خود و خانواده اش ترجیح می داد.
مهمترین وجه تمایز هاشمی با سایر سیاستمداران ایران، این بود که بیش از همه خود را در معرض «رای مردم» قرار داده است! به حق باید گفت که بارزترین و مهمترین ویژگی هاشمی این بود که هیچگاه از محک زدن خود به وسیله ی «رای» مردم هراس نداشت!
هاشمی ۴ بار کاندید انتخابات ریاست جمهوری، ۴ بار کاندید انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۵ بار هم کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری شده است!
هاشمی خود را ۱۳ بار در معرض «رای مردم» قرار داده که از این تعداد، ۱۰ بار هم موفق به دریافت «رای اعتماد مردم» شده است! به همین دلیل است که هاشمی را باید رکورد دار «رای مردم» در تاریخ معاصر ایران دانست!
او در تمام پست های کلیدی نظام جمهوری اسلامی ایران حضور داشته است. هم رئیس جهمور بوده است هم رئیس مجلس. هم رئیس مجلس خبرگان رهبری و هم رئیس تشخیص مصلحت نظام.
از زاویه ای دیگر هم می توان به هاشمی نگاه کرد. هاشمی مرد مصلحت بود! چرا که در هر جایی که «مصلحتِ نظام» را تشخیص می داد، «سینه سپر» می کرد و از عواقب آن ابایی نداشت!
روحش شاد و یادش گرامی باد…

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=93576

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. با تشکر از نکته سنجی شما جناب آقای آزادبخت

    مردی برای تمام فصول
    مردی که همیشه به رای و دموکراسی احترام گذاشت و همیشه نتیجه را میپذیرفت
    مردی که سردار سازندگی بود
    مردی که سردار اقتصاد نو در ایران بود
    مردی که سکاندار اولین برنامه های توسعه ایران بود
    مردی که شهامت داشت بگوید طرفدار واقعیت و حقیقت است هرچند دوستانش خوششان نیاید
    مردی که پایان دهنده جنگ خانمانسوز بود
    مردی که سد اول افراطی گری بود
    مردی که یار و یاور رهبران بود
    مردی که پیش بینی میکرد وقایع را
    مردی که اعتقاد به فتنه نداشت و طرفدار دلجویی بود
    مردی پویا ،خستگی ناپذیر و وجودش قوت قلب بود
    مردی که شناختش به زمان نیاز داشت
    مردی بود با شهامت روبرو با واقعیات
    مردی بود که دیگر نیست اما امیدواریم باز باشد چنین مردانی
    مردی که آزادیخواه بود و تجددگرا و دین محور
    مردی بود معترف به اشتباهاتش و شهامت تغییر داشت
    مردی بود که واقعا فرزند کویر بود و اهل تامل و صبوری
    مردی که خطبه خواند و بعد از آن خطبه ای نبود
    مردی که هاشمی رفسنجانی بود
    روحش شاد ویادش گرامی باد
    سید جواد حسینی

  2. خلاء فقدان این بزرگ مرد سیاست ایران را که همواره به وحدت،حقیقت و مصلحت جامعه می اندیشید همه و همه با تمام وجود احساس نموده اند.روحش با روح پرفتوح امام و شهداء محشور باد.

  3. استفاده نابجا و یا عامدانه (این را نمیدانم) از علایم نگارشی متن را چند پهلو کرده است . نگارنده در بیشتر جمله های از علامت! استفاده کرده است . مشخص نیست نویسنده مطلب کنش های زندگی سیاسی هاشمی را میدانسته ویا عامدانه دارد تجاهل العارف میکند . بعنوان مثال نوشته هاشمی مرد مصلحت بود! این جمله اگر با درج نقطه تمام میشد منظور نگارنده مشخص بود اما استفاده از این علامت در بسیاری از جمله ها متن را به صورت مدح شبیه به ذم نموده است

  4. جناب الف ،اگرنگارنده محترم آخرین علامت (! )راهم تجربه وبه پایان برساند نشان ازوسعت تفکرایشان می باشدکه بایدبه آن ارج نهادکه امیدوارم پله های ترقی وپیشرفت راهرچه زودترباکمی تامل واندیشه درخصوص شکل گیری کرات ومنشاء حیات طی نماید!(زدودن خرافات که زاییده جهل بوده اند)

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.