- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

هاشمی؛ مردی که همیشه متکّی به «رای» مردم بود!

lz9oixxo

مصطفی شکری/ میرملاس: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی نام بزرگ مردی بود که امروز با تشیع جنازه باشکوه و چند میلیون نفری مردم قدردان ایران، در جوار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، برای همیشه آرام گرفت. هاشمی همواره به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است. شخصیتی «معتدل» و «کاردان». شخصیتی که همیشه خود را فرای «حزب و جناح» تعریف می کرد و همواره «مصلحت» نظام و انقلاب را به «مصلحت» خود و خانواده اش ترجیح می داد.
مهمترین وجه تمایز هاشمی با سایر سیاستمداران ایران، این بود که بیش از همه خود را در معرض «رای مردم» قرار داده است! به حق باید گفت که بارزترین و مهمترین ویژگی هاشمی این بود که هیچگاه از محک زدن خود به وسیله ی «رای» مردم هراس نداشت!
هاشمی ۴ بار کاندید انتخابات ریاست جمهوری، ۴ بار کاندید انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۵ بار هم کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری شده است!
هاشمی خود را ۱۳ بار در معرض «رای مردم» قرار داده که از این تعداد، ۱۰ بار هم موفق به دریافت «رای اعتماد مردم» شده است! به همین دلیل است که هاشمی را باید رکورد دار «رای مردم» در تاریخ معاصر ایران دانست!
او در تمام پست های کلیدی نظام جمهوری اسلامی ایران حضور داشته است. هم رئیس جهمور بوده است هم رئیس مجلس. هم رئیس مجلس خبرگان رهبری و هم رئیس تشخیص مصلحت نظام.
از زاویه ای دیگر هم می توان به هاشمی نگاه کرد. هاشمی مرد مصلحت بود! چرا که در هر جایی که «مصلحتِ نظام» را تشخیص می داد، «سینه سپر» می کرد و از عواقب آن ابایی نداشت!
روحش شاد و یادش گرامی باد…