تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

نماینده نورآباد و الشتر: حذف دقیق و با سرعت یارانه پردرآمدها ضروری است

  • کد خبر : 93584
  • 21 دی 1395 - 21:54

نایب رییس لرستانی کمیسیون اجتماعی مجلس با مثبت ارزیابی کردن اقدام مجلس در جهت حذف یارانه پردرآمدها و اختصاص آن به افزایش مستمری مددجویان، گفت: افزایش مستمری مددجویان در خانواده‌های مختلف متفاوت و کف آن به میزان ۲۰۰ هزار تومان است. علی رستمیان در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه تصویب قانون افزایش […]

2269669
نایب رییس لرستانی کمیسیون اجتماعی مجلس با مثبت ارزیابی کردن اقدام مجلس در جهت حذف یارانه پردرآمدها و اختصاص آن به افزایش مستمری مددجویان، گفت: افزایش مستمری مددجویان در خانواده‌های مختلف متفاوت و کف آن به میزان ۲۰۰ هزار تومان است.
علی رستمیان در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه تصویب قانون افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در برنامه ششم از محل حذف یارانه پردرآمدها بسیار ایده‌آل است، گفت: مسئولان دولتی از همان ابتدای شروع بررسی لایحه برنامه ششم در مجلس اعلام کردند که امکان و توان اجرای این برنامه را ندارند، زیرا این برنامه از سوی مجلس تدوین شد و دولت برخی موارد را در لایحه مطرح نکرده بود.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به گفته دولت امکان اجرای کامل برنامه ششم وجود ندارد، افزود: یکی از مواردی که دولت به آن در برنامه بی‌توجهی کرده بود افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی بود که مجلس شورای اسلامی به دلیل مشکلات این قشر از جامعه و میزان ناچیز مستمری‌ها پیشنهاد داد که یارانه اقشار پردرآمد حذف و به میزان مستمری مددجویان اضافه شود.
وی با بیان اینکه دریافت مستمری زیر ۱۰۰ هزار تومان بسیار ناچیز و غیرقابل قبول است، تصریح کرد: به طور حتم تصمیم نمایندگان در جهت افزایش مستمری‌ها عادلانه بود اگرچه میزان ۲۰۰ هزار تومان تصویب‌شده نیز مبلغ کمی است؛ اما این میزان در خانواده‌های مختلف با توجه به تعداد افراد و یا حتی میزان معلولیت افراد تحت پوشش بهزیستی متفاوت است؛ بنابراین افزایش به میزان ۲۰۰ هزار تومان حداقل است و با توجه به مشکلات این میزان افزایش پیدا می‌کند.
رستمیان با بیان اینکه افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از محل دیگری به‌جز هدفمندی یارانه‌ها بار مالی برای دولت دارد، گفت: اما اگر افزایش‌ها از محل حذف یارانه اقشار پردرآمد و هدفمند شدن یارانه‌ها انجام شود به هیچ عنوان بار مالی برای دولت ایجاد نمی‌کند، واقعیت این است که در حال حاضر درصد بسیاری از افراد متمکن یارانه دریافت می‌کنند که باید برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر یارانه این افراد حذف شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر حذف یارانه افراد پردرآمد، افزود: می‌توان با اجرای دقیق هدفمندی یارانه‌ها و حذف یارانه پردرآمدها امید به افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی را داشت، بنابراین دولت می‌تواند حذف یارانه افراد پردرآمد را با دقت و سرعت عمل بیشتری انجام دهد تا مستمری مددجویان در مدت‌زمان کوتاه‌تری افزایش پیدا کند.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اطلاعات دقیقی از دریافت کنندگان ضروری یارانه در اختیار دولت قرار دارد، تصریح کرد: اما ممکن است بنا به دلایلی دولت در حال حاضر خواهان حذف یارانه برخی افراد نباشد؛ اما به‌طور حتم دولت باید از ابتدای سال آینده این قانون را اجرا کند و مجلس نیز در این زمینه اقدامات نظارتی خود را انجام می‌دهد.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=93584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام اقای رستمیان مافرهنگیاان خواسته هایی داریم که لازم است جلساتی باشدتا انها رابیان کنیم وازشما جواب بگیریم وبحث کنیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.