- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دیدار پیریایی در آستانه میلاد حضرت معصومه(س) با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

[1]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ پیریایی استاندار قم در آستانه میلاد حضرت معصومه(س) با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کرد.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در این دیدار که عصر روز دوشنبه برگزار شد آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی خدمت به شهر مقدس قم را دارای اجر و پاداش فراوانی دانست.

این مرجع تقلید تاکید کرد: قم از ابتدا محور و مرکز شیعیان بوده و شخصیتهای بزرگی در این شهر زندگی می کردند و در کتابهای رجال آمده که شخصیتهای بزرگی همچون مرحوم شیخ صدوق و بزرگان دیگر نسبت به قم ارادت ویژه ای داشتند.

وی وجود مرقد شریف علی بن بابویه را نمونه دیگری از توجه عالمان دینی به این شهر مقدس دانست و افزود: هویت اصلی قم به وجود حوزه علمیه و بارگاه کریمه اهل بیت است.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت و پخش فیلمی در اهانت به پیامبر عظیم الشان اسلام اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) پیامبر رحمت، مهربانی و دانایی بوده و دشمنان اسلام از نفوذ کلام ایشان نگران هستند که به ساحت مقدس ایشان جسارت می کنند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در بین قلوب مسلمین جای دارند و در دنیا هیچ کس موقعیت و نفوذ کلام این چنینی مثل حضرت رسول را ندارد.

به گفته آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، نفوذ کلام پیامبر اسلام آنقدر بالاست که در جهان با اعتقاد و التزامی که مردم به ایشان دارند همگان این حرکت اهانت آمیز را محکوم کردند.

وی گفت: هر چه دشمنان سعی می کنند عظمت اسلام و پیامبر عظیم الشان را کمرنگ کنند، خوشبختانه هر روز شاهد گسترش اسلام و تقویت جایگاه پیامبر اسلام هستیم و این عظمت روحی و معنوی حضرت رسول است که تمام دنیا در محکومیت اهانت به ایشان به پا خاسته اند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: جامعه انسانی با قرآن و اهل بیت پیامبر اعظم(ص) گره خورده است.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با اشاره به اقداماتی که در شهر قم برای محکومیت جسارت به ساحت پیامبر صورت گرفته است گفت: احکام اسلام و خدا در مرکز تشیع جاری است.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینکه قم از گذشته، مرکز جهان تشیع بوده است خطاب به استاندار قم گفت: خدمت شما به قم از باقیات و صالحات خواهد بود و برای شما جهت خدمت به شهر عش آل محمد(ص) آرزوی موفقیت می کنم.

کرم رضا پیریایی در ابتدای سخنان خود با قرائت سروده معروف آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با مضمون: در سایه محمد و آل محمدیم/ برتر از این برای بشر افتخار نیست و ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س)، جریان آمریکایی – اسرائیلی توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد.

وی ساخت فیلم محمد رسول الله(ص) در قم را مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و آنهایی که به شخصیت پیامبر اسلام توهین کرده اند دانست و گفت: شیعیان و مسلمانان برای پاسخ به این حرکتهای سخیفانه، با کارهای عمیق و تاثیرگذاری که انجام می دهند چهره واقعی رسول خدا را به جهانیان معرفی خواهند کرد که ساخت فیلم محمد رسول الله(ص) یکی از این کارهاست.

استاندار قم در ادامه گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه های آینده استانداری ارائه کرد و با تشریح راهبردهای اساسی شوراهای مهم استان گفت: عفاف و حجاب، تفکیک جنسیتی دانشجویان و امر به معروف و نهی از منکر از اولویتهای جدی شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری استان است که امیدواریم در فرصتی که اعضای این شوراها خدمت شما خواهند رسید و استفاده از رهنمودهای جنابعالی، این مسائل در اولویت قرار می گیرد.

وی توجه به پیوست فرهنگی در پروژه های عمرانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ما در کنار عمران و آبادانی استان باید به زمینه و پیوست فرهنگی پروژه های استان به ویژه طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) توجه کنیم که البته این مسئله در اولویت قرار گرفته است.