تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

شهدا به فراموشی سپرده نشوند/ اجرای طرح”انس با شهدا” در مدارس لرستان

  • کد خبر : 93722
  • 24 دی 1395 - 20:46

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر نقش طلاب در تقویت روحیه انقلابی، از اجرای طرح «انس با شهدا» و نامگذاری حجرات مدارس علمیه استان لرستان به نام شهدای طلبه و روحانی خبر داد. به گزارش میرملاس ، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور با اشاره به اینکه مبلغان و طلاب نقش بی بدلیلی در تقویت […]

IMG16460647
مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر نقش طلاب در تقویت روحیه انقلابی، از اجرای طرح «انس با شهدا» و نامگذاری حجرات مدارس علمیه استان لرستان به نام شهدای طلبه و روحانی خبر داد.

به گزارش میرملاس ، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور با اشاره به اینکه مبلغان و طلاب نقش بی بدلیلی در تقویت روحیه انقلابی و ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند، اظهارداشت: سربازان دینی و فرهنگی باید با ارائه برنامه های منسجم و هدفمند در جهت تعمیق باورهای دینی و اعتقادی جامعه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش نمایند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عزّت و افتخار امروز ایران اسلامی مرهون خون مطّهر شهدا است، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه ای دینی و اخلاقی است و باید با تمام توان در جهت اشاعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش نمود.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه شهدا مجاهدان سفر کرده ای هستند که یاد، خاطره  و سیره آنها باید در زندگی روزمره جاری شود، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و عمل به وصیت نامه این مجاهدان جامعه را از گزند و آفات فرهنگی و توطئه های دشمنان دور می کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم یادآوری رشادت های شهدا و رزمندگان در جامعه کمرنگ شود، تصریح کرد: وجود دو ویژگی جهاد و شهادت همواره موجب عزّت و اقتدار روزافزون اسلام و انقلاب است و باید همواره این دو ویژگی در بین آحاد جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه مبلغان و طلاب باید با مطالعه و سیر در زندگی شهدای بزرگوار انقلاب و دفاع مقدس، در جهت انتقال زوایای اخلاقی و بیان ویژگی های خاص این مجاهدان به نسل جوان تلاش کنند، تاکید کرد: سربازان حوزه دین و فرهنگ تلاش کنند تا با نهادینه ساختن فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن نسل جوان جامعه را بیمه نمایند.

مزین شدن حجرات مدارس به نام شهدای طلبه

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در ادامه از مزین شدن حجرات مدارس علمیه استان لرستان به نام شهدای طلبه و روحانی خبر داد و گفت: به منظور تکریم و پاسداشت خدمات شهدای طلبه و روحانی و زنده نگه داشتن یاد این بزرگواران در بین طلاب جوان، نام آنان بر سر در ورودی حجرات مدارس علمیه استان آذین می بندد تا یاد، خاطره و سیره آنها ماندگار گردد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور همچنین با اشاره به اینکه سرکشی و دلجویی خانواده های شهدا و ایثارگران حوزوی از دیگر برنامه های حوزه استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، افزود:در این برنامه ها تلاش می شود تا با دعوت از خانواده های شهدا و ایثارگران طلبه استان علاوه بر تجلیل از خدمات ویژه این خانواده های معظم، زوایای اخلاقی شهدای طلبه جوان نیز برای طلاب در حال تحصیل از زبان خانواده های شهدای گرانقدر بیان گردد.

وی در پایان از قرائت وصیّت نامه شهداء در بین طلاب با عنوان طرح “انس با شهدا” خبر داد و افزود:در این برنامه که به صورت مستمر در طول سال تحصیلی در کلاس های درس برگزار خواهد شد، اساتید و طلاب مدارس علمیه وصیّت نامه شهدای بزرگوار به ویژه شهدای طلبه و روحانی را قرائت می کنند تا با بهره گیری از ویژگی های اخلاقی این اسوه های ایثار، طلابی مهذب و ایثارگر در جامعه به تبلیغ و ترویج آموزه های دینی بپردازند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=93722

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. افسوس درشهرستان های کوهدشت و رومشکان . درحد شعارهستند . عمل تعطیل است ………………..

  2. “ماهرچه داریم از شهدا داریم”با سلام خدمت همه دلسوزان نظام وهمه خانواده های شهدا وایثارگران،متاسفانه حدود سه سالی است مردم وخانواده های شهدای روستای حیدر خانی از توابع بخش کوهنانی پیگیر ساماندهی راه دسترسی به گلزار شهدای این روستا هستند که علیرغم پیگیریهای مکرر ومراجعات حضوری نزد مسئولین اداره راه-فرمانداری -بنیادشهید و…………….زیرسازی بسیارنامناسبی صورت گرفته و لازم وضروری است جهت انجام مراسمات مختلف برمزار این شهدای عزیز(۴شهید/ که بیشترین تعدادشهید دربین گزارهای شهدای کوهنانی رادارد)بطوری که شایسته آنها وخانواده هایشان باشد راه دسترسی آسفالت وامکانات بیشتری استقرار یابد.

  3. فقط اسمی ازایثارگران وشهدا مانده عملا هیچ خدمتی ویالطفی رادرحق این بزرگان نمی بینیم

  4. از برادر گرامی ام حاج آقا میناپور که خود از همرزمان شهدا و از یادگاران دوران طلایی دفاع مقدس هستند جز این انتظاری نیست
    ان شاء الله موفق باشند

  5. احسنتم به گراوند عزیز کلام شما صددرصد مورد تایید است . آن اسم هم باید کسی داشته باشدکه برزبان آید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.