تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

بی‌توجهی به کسری اعتبار ۵۵ هزارمیلیاردریالی در بودجه برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان

  • کد خبر : 93810
  • 26 دی 1395 - 22:17

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از کسری اعتبار وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: کسری اعتبار اعلام شده برای سال ۹۶ حداقل ۵۵ هزار میلیارد ریال بابت پاداش پایان خدمت سال‌های ۹۵ – ۹۶ است که در بودجه پیش بینی نشده است.

بارگیری

به گزارش میرملاس،فریده اولاد قباد در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن انتقاد از کسری اعتبارات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: سه دلیل عمده برای کسری اعتبارات این وزارتخانه مدنظر است. نخست کسری اعتبار منتقل شده از سال‌های گذشته، عدم پیش بینی اعتبار مصوب مورد نیاز آموزش و پرورش براساس محاسبه واقعی بودجه پیشنهادی و همچنین تصویب برخی قوانین و ابلاغ برای اجرا در سطح دستگاه اجرایی در میانه سال که معمولا از قبل بودجه آن پیشنهاد نشده است.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم تاکیدات تمام مسئولین جهت حمایت از بخش آموزش کشور، وزارت آموزش و پرورش جهت اجرای سیاست‌های اجرایی سند تحول بنیادین و توجه ویژه به برخی از مناطق کم برخوردار و مدارس شبانه روزی و عشایری با کمبود منابع مالی بسیار زیادی مواجه است.

این عضو کمیسیون و آموزش تحقیقات مجلس با بیان این‌که «جمع کسری اعتبار سال ۱۳۹۵، حدود ۴۲ هزار میلیارد ریال بوده است» گفت: این در حالی است که جمع کسری اعتبار پیش بینی شده در بودجه ۹۶، ۳۴ هزار میلیارد ریال است.

نماینده مردم تهران در مجلس، تصریح کرد: در واقع هرگونه کسری منتقل شده از سال‌های قبل و سال ۱۳۹۵ به سر جمع کسری سال ۹۶ اضافه خواهد شد و همچنین در صورت تصویب ارقام مندرج در لایحه تمامی هزینه‌های مربوط به حق التدریس شاغلین، حق التدریس آزاد، سرباز معلم، حقوق کارکنان قراردادی، بیمه تکمیلی و…که در حکم حقوق این افراد است و همچنین سایر هزینه‌های ضروری متوقف خواهد شد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: کسری اعتباری اعلام شده برای سال ۹۶ حداقل مبلغ ۵۵ هزار میلیاردریال بابت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۵ و ۹۶ است که در بودجه منظور نشده است.

اولاد قباد در ادامه یادآور شد: این در حالی است که مجلس شورای اسلامی در لایحه برنامه ششم توسعه سازمان اداری استخدامی را موظف کرده تا در طول اجرای قانون برنامه، ردیف‌های استخدامی و تامین اعتبار مورد نیاز آموزش و پرورش را با رعایت قوانین و ضوابط مربوطه انجام داده و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

این عضو کمیسیون آموزش همچنین اظهار کرد: براساس ماده‌ای از لایحه برنامه ششم دولت مکلف شده تا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کرده و نظام رتبه بندی معلمان را در قالب بودجه سنواتی تهیه کند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=93810

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱
  1. یک مصوبه مبارک هم مجلس محترم داشت که به موجب ان ۵ درصد اعتبازات آموزش و پرورش به وزارت ورزش و جوانان تخصیص داده شود ….. خدا قوت پهلوان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.