- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تبعیض پارالمپیکی!

[1]
مهران مریدی
تبعیض پارالمپیکی!

بازهم حق لرستانی‏ها خورده شد
پس از کسب نتایج درخشان ورزشکاران پارالمپیکی ایران، در هنگام ورود به کشور استقبال گسترده‎ای از آنها به‎عمل آمد و شبکه‎های ملی و استانی هم اقدام به پخش برنامه زنده با دعوت از ورزشکاران و مربیان افتخارآفرین کردند.

در این بین اما یک نکته منفی وجود داشت و آن هم یک جورایی تبعیض قائل شدن بین ورزشکاران مدال‎آور، احساسات برخی علاقه‎مندان به ورزش را جریحه‎دارکرد. در برنامه‎ای که به‎صورت زنده از شبکه سوم سیما جمهوری اسلامی ایران پخش شد و ارتباط مستقیم که با سیمای مرکز لرستان داشتند ۳ ورزشکار لرستانی که موفق شده‎ بودند در پارالمپیک ۴ نشان رنگارنگ کسب کنند، مهمان بودند تا اینجا همه چیز خوب پیش می‎رفت اما وقتی در کل به این مدال‎آوران حدود ۱۸ دقیقه وقت دادند، افسوس خوردیم که چرا به یک ورزشکار از شهری کردنشین که فقط یک مدال گرفته باید بیش از ۳۰ دقیقه وقت بدهند اما به ۳ نام‎آور لرستانی که ۴ مدال برای کشورمان به ارمغان آورده‎اند، فقط و فقط ۱۸ دقیقه!

یعقوب دالوند تهیه کننده و مجری این برنامه می‎گوید: «با توجه به درخشش خیره‎کننده ورزشکاران لرستانی انتظار داشتم وقت بیشتری در این برنامه اختصاص دهند اما به ۳ ورزشکار ما اندازه یک ورزشکار دیگر وقت ندادند.»

۱۷ درصد مدال‏های کاروان ایران را کسب کردند اما فقط ۱۸ دقیقه به آنها وقت دادند!

حال این سوال پیش می‎آید که چرا باید در این مورد هم فرق گذاشت؟ چرا همیشه باید حق لرستانی‎ها خورده شود؟ مگر گناه کرده‎اند که عملکرد خوبی داشته‎اند؟ چرا با اینکه حین مسابقات دلاوران لرستانی از منزل و اقوام‏شان فیلم گرفته شده بود، رسانه ملی آنها را پخش نکرد اما فیلم‏های دیگر ورزشکاران پخش شد؟ مگر ارزش مدال آنان بهتر بود؟

محسن کائیدی که یک طلا و یک نقره در پارالمپیک کسب کرده، به این قضیه معترض شده و این تبعض را برنمی‎تابد.

باید نوشت و گفت که ما به این‎گونه ناملایمتی‏ها عادت کرده‏ایم اما از متولیان امر عاجزانه می‏خواهیم در مواقع اینچنینی طوری رفتار کنند تا دیگر شاهد رفتارهای تبعیض نژادی نباشیم، هرچند چشمان ضعیف‎مان آب نمی‏خورد!