تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

کولاک و فوریت های پزشکی

  • کد خبر : 94273
  • 09 بهمن 1395 - 13:25

    عبدالرضا شهبازی/میزملاس برف است و کولاک، چشم چند قدمی خود را نمی بیند. کوچه ها و خیابان ها با هرم نگاه هر روزه عابرانش هم نمی تواند راه عبوری باز کند برای یک عابر تنها و خسته. معمولاً این روزها با این شرایط، روزهای سختی می شود برای امداد رسانان. چه نیروهای راهور، […]

 

photo_2017-01-28_13-22-19

 

عبدالرضا شهبازی/میزملاس

برف است و کولاک، چشم چند قدمی خود را نمی بیند. کوچه ها و خیابان ها با هرم نگاه هر روزه عابرانش هم نمی تواند راه عبوری باز کند برای یک عابر تنها و خسته. معمولاً این روزها با این شرایط، روزهای سختی می شود برای امداد رسانان. چه نیروهای راهور، راهداری، هلال احمر و یا همین بچه های فوریت های پزشکی خودمان. همیشه ایام گوش به زنگ هستند چرا که در پشت خط ارتباطی آنها با بیرون ، حتماً یک نفر نیازمند کمک رسانی است.
اما روزهای هست که با شرایط جوی خاص این کمک رسانی ها را سخت می کند. روز جمعه ای که گذشت از همان روزهای سخت و جانفرسا برای بچه های فوریت های پزشکی لرستان بود. جای که خداوند قادر بی همتا نشانه های رحمتش را به صورت برف ارزانی مردم این دیار کرده بود. مدام تلگرام را چک می کردم و هر ساعت اعزام گروهی از بچه های فوریت های پزشکی لرستان برای نجات جان یک بیمار. از اعزام گروهی به عدل آباد منطقه فیروز آباد سلسله که بچه های فوریت در راه می مانند و نیروهای راهداری به کمک آنها می آیند تا جان مادر بارداری را در میان کولاک و برف نجات بدهند و یا نجات جان مادر باردار ۱۶ ساله ای که با بچه های فوریت های پزشکی در راه می مانند. لحظه های اضطراب و آنجا که کسی غیر از خدا صدایت را نمی شوند. صدا هر چه بالاتر می رود . بغض ها بیشتر ترکیده می شود. مادری که خود نیاز دارد از او نگهداری شود. نوجوان ۱۶ ساله ای که آرزوهایش را به خانه بخت آورده و این روزها می خواهد صاحب بچه بشود. تلاش ها ادامه دارد. مردم روستاهای اطراف برای بیرون آوردن آمبولانس از گِل تلاش می کنند. نور ملایم اتاقک آمبولانس بر چهره دختری ناز می تابد و مادر با کمک بچه های فوریت های پزشکی نوزادش را در آمبولانس بغل می کند. و این پایان ماموریت فوریت های پزشکی نیست تا خبری حوالی صبح شنبه یعنی دو سه ساعتی قبل از تنظیم این یادداشت که در یک تصادف زنجیره ای در چند کیلومتری شهرستان خرم آباد آمبولانس کد ۵۰۷ کمالوند خرم آباد دچار آسیب می شود. اما خدمات فوریت های پزشکی بی وقفه انجام می شود.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=94273

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام
    چرا اسمی از خانم دکتر امامی پزشک طرحی عامل اصلی زایمان برده نشده؟؟درسته بچه های ۱۱۵ بودن کلی عامل اصلی زایمان بودن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.