تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

روستای «گرده مهر» کوهدشت با کوهی از مشکلات نیازمند یاری مسوولان است

  • کد خبر : 94631
  • 18 بهمن 1395 - 12:05

براستی وظیفه ما در برابر روستانشینان چیست؟آیا این افراد که با این مشکلات عدیده ای مواجه هستند نیاز به زندگی راحت و بدون دغدغه ای ندارند؟آیا این مسئله از عمده دلایل مهاجرت روستانشینان مخصوصا نسل جوان به شمار نمی اید؟   به گزارش میرملاس، روستای گرده مهر از توابع شهرستان کوهدشت استان لرستان بوده که در […]

براستی وظیفه ما در برابر روستانشینان چیست؟آیا این افراد که با این مشکلات عدیده ای مواجه هستند نیاز به زندگی راحت و بدون دغدغه ای ندارند؟آیا این مسئله از عمده دلایل مهاجرت روستانشینان مخصوصا نسل جوان به شمار نمی اید؟

 

به گزارش میرملاس، روستای گرده مهر از توابع شهرستان کوهدشت استان لرستان بوده که در بخش مرکزی واقع شده است،فاصله این روستا تا شهرستان کوهدشت ۸۵ کیلومتر بوده و شغل اصلی مردم کشاورزی و دامداری است.که با جمعیتی حدود ۳۰ خانوار و با ابتدایی ترین امکانات زندگی روزگار می گذرانند.

 

در این رابطه خبرنگار ما مصاحبه ای با اهالی روستا گرده مهر داشته است تا از نزدیک مشکلات مردم را بررسی کند.

 

یکی از اهالی روستای گرده مهر در گفتگو با خبرنگار میرملاس اظهار داشت:وضعیت بد جاده خاکی روستا سبب شده تا مردم این منطقه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کنند. به طوریکه برای تهیه ملزومات زندگی باید مسیر ۸۵ کیلومتری که نزدیک به ۴۰ کیلومتر از آن آسفالت و ۴۵ کیلومتر آن خاکی و سنگلاخی می باشد را طی کنند تا به مرکز شهرستان برسند.

 

این فرد با بیان اینکه مسؤولان باید مشکلات مردم منطقه را درک کنند،یادآور شد:اگر در خانواده ای فرد بیماری وجود داشته باشد و یا مادر بارداری که زمان وضع حملش فرا برسد در چنین شرایطی باید رنج سفر طولانی تا شهرستان کوهدشت را به جان بخرد.

 

وی ادامه داد: ما نمی خواهیم از ماهواره استفاده کنیم اما وضعیت نامناسب فرستنده ها ما را مجبور به این کار می کند.

وی افزود: مردم این منطقه از این وضعیت خسته شده اند و نیاز به همکاری بیشتر جهت رفع این مشکل دارند تا بتوانند براحتی شبکه های ملی را دریافت کنند.

این جوان روستایی بیان داشت: برای آنکه مردم از آنتن های ماهواره استفاده نکنند باید نسبت به گسترش شبکه های آنالوگ و دیجیتال در این منطقه  توجه ویژه شود.

دیگر فرد ساکن این روستا اظهار کرد:در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل انتظار داریم مدیر بنیاد مسکن روستایی شهرستان به منطقه ما سفرکند و وضعیت خانه های ما را بررسی کند و  مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان نیز صدای مردم این روستا را بشنود و به درد و دل ما گوش دهد تا مردم  ولایت مدار این روستا دغدغه‌ای برای منازلشان نداشته باشند.

 

اهالی روستا از توزیع نا مناسب سوخت در روستا ابراز نارضایتی کردند و گفتند این روستا تقریباً در طول سال۳ تا۶ ماه فصل سرد را سپری می‌کنند و نبود سوخت نفت به موقع سبب می‌شود آسیب زیادی به درختان و منابع طبیعی به خاطر تهیه هیزم وارد شود.

 

کامران آزادبخت تنها معلم این روستا بیان داشت:کمبود امکانات باعث شده که در زمستان و سرمای شدید دانش آموزان این مدرسه که از وسایل و امکانات گرمایشی مناسب هم برخوردار نیستند از دود بخاری های نفتی در رنج و مضیقه باشند و سلامت آنها به مخاطره بیفتد.

 

 

وی ادامه داد: با توجه به این که به خاطر حد نصاب جمعیت خانه بهداشت ندارند و نیاز به حضور تیم آموزشی به شدت احساس می‌شود.

 

آزادبخت عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه را معضلی برای جوانان و اهالی روستا عنوان کرد و گفت: این مشکل موجب نارضایتی اهالی روستا شده و آنان را در مضیقه قرار داده است.

 

امید است که با عنایت پروردگار متعال و بازحمات بی دریغ مسئولین مشکلات این روستا برطرف گردد و انگیزه ای برای باقی ماندن و امید به زندگی در روستا افزایش پیدا کند تا کشور عزیزمان ایران در آینده به دلیل کوچ روستانشینان به شهرها با مشکلات و خسارات جبران ناپذیری روبرو نشود.

 

به گونه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند: «ما سازندگی و رونق اقتصادی را برای نزدیک شدن به عدالت اجتماعی،‌ رفع محرومیت و فقر، زدودن مناطق محروم از کشور و از بین رفتن فاصله فقیر و غنی می‌خواهیم و مسؤولان و برنامه‌ریزان باید این جهت‌گیری انقلابی را رعایت کنند زیرا این امر برای حرکت دولت و ملت به سمت اهداف انقلاب ضروری است».نوروز۱۳۷۲

 

تهیه گزارش و عکس: محمد ابراهیمی/میرملاس

 

3

 

6

 

2

 

4

 

5

 

7

 

 

1

 

10

 

9

 

8

 

13

 

15

 

14

 

۰۰۰۰۰

 

16

 

12

 

20

 

17

 

11

 

19

 

21

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=94631

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. خسته نباشید آقای ابراهیمی واقعا یکی باید سختیهای موجود واسه تهیه این کزارشات رو ب جون بخره و مشکلات این مردم رو به قلم و تصویر بکشه.
    واقعا جا داره ک از شما تقدیر و تشکر به عمل بیاد

  2. برای شما آرزوی سلامتی را دارم تا بتوانید به صورت کامل مشککلات مردم را به گوش مسئولان برسانید

  3. والله خوزگال وژون

  4. درود به نماینده فعلی، قبلی و …

  5. دست آقای ابراهیمی درد نکنه.باورم نمیشه اینجا کوهدشت باشه از روستاهخای مرز سیستان بلوچستان هم بدتره اوضاعشون….واقعا فقط موقع رای گیری میرن طرفشون….از فردا دیگه همه به صورت نمادین برن سر بزنن و قول دروغ بدن و حاجی حاجی مکه…..

  6. در مقیاس بزرگ کوهدشت هم گردمهریست بی صاحب و دور افتاده.دست عکاس درد نکنه که با آگاهی زندگی می کند.

  7. بندگان خدا،آدم رویاددوران غارنشینی میندازه تصاویربسیاروحشتناک وناراحت کننده اس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.