تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
8

معاون آموزش و پرورش عشایری لرستان : احداث مدرسه راهنمایی برای دانش آموزان “سرخه مهر” اقتصادی و منطقی ندارد

  • کد خبر : 9468
  • 30 شهریور 1391 - 22:12

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش عشایری استان لرستان معتقد است که احداث مدرسه راهنمایی در منطقه ی “سرخه مهر” هیچ توجیهی ندارد. مظفر حیدری طی گفت‌وگویی با میرملاس نیوز می‌گوید: براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش، ساخت و راه‌اندازی مدرسه راهنمایی در مناطق روستایی،‌ عشایری […]

 


به گزارش میرملاس نیوز ؛ معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش عشایری استان لرستان معتقد است که احداث مدرسه راهنمایی در منطقه ی “سرخه مهر” هیچ توجیهی ندارد.

مظفر حیدری طی گفت‌وگویی با میرملاس نیوز می‌گوید: براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش، ساخت و راه‌اندازی مدرسه راهنمایی در مناطق روستایی،‌ عشایری و کمتر توسعه یافته تنها با حضور ۴۰ دانش‌آموزش امکان‌پذیر است، در حالی که تعداد دانش‌آموزان سرخه‌مهر و روستاهای اطراف آن که آماده ورود به مقطع راهنمایی هستند،‌ حدود ۱۴ نفر است.

وی با بیان این‌که امسال به دلیل افزوده شدن پایه ششم به مقطع ابتدایی، مدارس ابتدایی این منطقه هیچ فارغ‌التحصیلی ندارد،‌ می‌افزاید: سال گذشته نیز فقط چهار نفر فارغ التحصیل مقطع ابتدایی در سرخه‌مهر وجود داشت که طبق قانون برای این تعداد نمی‌توان مدرسه راهنمایی احداث کرد.

حیدری با بیان این‌که برخلاف مقطع ابتدایی،‌ در مقطع راهنمایی راه‌اندازی مدارس مختلط ممنوع است،‌ می‌افزاید: این مساله کار احداث مدرسه راهنمایی را سخت‌تر می‌کند، چراکه حتی اگر امکان ساخت مدرسه برای ۱۵ ـ ۱۴ نفر هم وجود داشت با توجه به این‌که از این تعداد هشت نفر پسر و شش نفر دختر هستند و برای هر کدام باید مدرسه جداگانه‌ای ساخت، باز این امکان از بین می‌رود.

حیدری در توضیح قانون ممنوعیت ساخت مدرسه برای دانش‌آموزان با تعداد کمتر از ۴۰ نفر در مناطق عشایری و روستایی می‌گوید: مدرسه راهنمایی به سه پایه اول، دوم و سوم تقسیم می‌شود که برای هر کدام از این پایه‌ها چند معلم نیاز است و چنانچه قرار باشد برای هشت دانش‌آموز یک مدرسه ایجاد کرد، یعنی برای حدود هر دو دانش‌آموز یک معلم نیاز است که این مساله هیچ توجیه اقتصادی و منطقی ندارد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش عشایری استان لرستان یادآور می‌شود: با این حال اداره آموزش و پرورش عشایری دو مدرسه شبانه روزی پسرانه در روستای هومیان و دخترانه در شهر خرم آباد با امکانات خوب رفاهی و معلم‌های مجرب تاسیس و راه‌اندازی کرده است تا دانش‌آموزانی که امکان تحصیل در روستای خود را ندارند، از این مدارس استفاده کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=9468

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۳
  1. اگر این آقای محترم همین بچه های توی این عکس رو بشمارند شاید حرف خودشون رو پس بگیرند.
    ما رفتیم از نزدیک دیدیم که فقط روستای سرخه مهر مرکزی ۶۰ دانش آموز دارد حالا شما این ارقام را از کجا گرفته اید یا مربوط به چند سال قبل هستش خدا می دونه؟؟ اما جاداره درمورد رفتن به هومیان که برای سرکار از راه دور راه خیلی نزدیکی هست و به هیچ دم خروسی اعتقاد نداری ،دوباره بگم ومتذکر بشم که:

    کاش مسئولان محترم روابط عمومی‌ها تنها یک‌بار مسیر ۵۵ کیلومتری سرخه‌مهر تااااااااااااااااهومیان را عبور می‌کردند تا پس سه ساعت کوفتگی از بالا و پایین پریدن بر آن جاده‌ی هراس‌انگیز و ویران، چند خط جوابیه را بر انگشتان … خود تحمل می‌کردند. و کاش فرزندان مدیران محترم مسئول که بابهترین سرویس‌ها دربهترین مدارس غیرانتفاعی درس می‌خوانند، تنها یک‌بار آن راه کوهستانی را بر کفش‌های اسپورت خود تحمل می‌کردند تا به پدران خود بگویند که عبور هرروزه از آن راه کوهستانی نه از عهده‌ی فیل برمی‌آید و نه از کفش‌های لاستیکی آن پاهای کوچک روستایی. تا بدانند این جوابیه‌ها که جز نمکی بر زخم شبانه‌روزی ترک تحصیل آن‌همه دانش‌آموزنیست، برای آن‌ها مدرسه‌ی شبانه روزی نمی‌شود. دانش‌آموزانی که درکنار تحصیل‌شان باید در کار پرورش گوسفندان روز و شب کنار خانواده‌هایشان باشند و هرماشینی که بخواهد بر آن جاده‌ی ویران، هرروز آن‌ها را به هومیان برساند پس از یک‌هفته باید جنازه‌اش را به قبرستان ماشین‌های فرسوده تشییع کرد. دانش‌آموزانی که نمی‌شود از دور برایشان بیانیه نوشت و صدای قار قار شکم‌هاشان را باید از کوه‌های خشک وبی‌آبشان پرسید و سقف‌هایی که از فشار فقر لم داده اند.
    آیا به جای این جوابیه‌ها … بهتر نیست آستین همت مسئولیت را بالا زده و برای محرومیتشان کاری کرد؟
    [پاسخ]

  2. در جوابیه معاونت محترم باید بگوییم از یک نظر کاملاً حق با ایشان است صرفه اقتصادی ندارد، چرا چون اینها نه گاوند و نه گوسفند که شیر یا گوشت بدهند و فقط یک مشت انسان بی ارزش می باشند و چه فایده دارد که اینها سرنوشت خوبی داشته باشند، ۱۰۰ نفر بی سوداد وعوام داشته باشیم بهتر است یا ۱۰۰ نفر باسواد که فردا حرفی برای گفتن داشته باشند، پس بهتر همان که بی سواد باقی بمانند که کار کشاورزی و گوسفند چرانی غیر اصولی با محصولات بی کیفیت و بی ارزش که هیچ کمکی به اقتصاد این کشور نمی کند بپردازند، اقای معاون این منطقه کاملاً عشایری بوده و هیچ دختری حق ندارد تا زمان ازدواج از خانه پدریش حتی بیش از یک ساعت دور باشد، انوقت جنابعالی انتظار دارید که به خرم اباد یا هومیان برود آنهم برای مدت ۹ ماه، برادر،اخی، من نمی دانم تو توی لاس وگاس به دنیا آمدی تو هم تا ۳۰ سال پیش توی همین کوه ها گوسفند چرا می بردی!!! چرا درک نمیکنی که اگر این روند توجیح اقتصادی امسال جنابعالی ادامه پیدا کند این اقشار هرگز مثل شما معاونین محترمی که به فکر اقتصاد هستید پیشرفت نمی کنند و نمی توانند برای اقتصاد این مرز بوم تصمیم بگیرند.
    اخه آدم عاقل خرم اباد در تقریباً در ۲۰۰ کلیومتری این روستا و هومیان در تقریباً۶۰ کیلومتری این روستا، حالا خرم اباد را بی خیال شیم، این روستا برای اینکه به هومیان بروند باید ابتدا به چم استان و بعد از آن از تنگه تیر ( دره شیرز یا شیرزاد) عبور کرده و به سه راهی اولادقباد،زرینی و هومیان برسند، خوب اگر تا اونجا رو آمدن بقیه راه رو میرند کوهدشت که جاده آسفالته می باشد، چرا برن هومیان که خودشان را خسته کنند.
    ….
    ….
    جناب معاون محترم، باید بگوییم این روستا دارایی استعدادهای خوبی می باشد، خیلی از معلمان شهرستان کوهدشت از همین روستا هستند و می توانم به جرات قسم بخورم اولین دانشجویی ارشد رشته فیزیک کوانتوم از استان لرستان که در دانشگاه تربیت مدرس به تحصیل پرداخت از مردم همین روستا بود و حتی باید بگوییم که خیلی از افراد این روستا در شهرستان کوهدشت از لحاظ سطح سواد افرادی شناخته شده می باشند.
    ….
    ….
    جناب معاون محترم اگر یکسری حرف های گفته می شود شما مسئولین محترم واکنش نشان می دهید ولی رک صحبت کنیم در این استان هیچ چیزی سر جای خودش قرار ندارد دراین استان دبیران راهنمایی ابتدایی درس می دهند و معلمان ابتدایی راهنمایی تدریس می کنند و این امر را که می گوییم به عینه برای یکی از دوستان خودم اتفاق افتاده است.
    ایا این تغییر شغل سازمانی ها صرفه اقتصادی شماها را توجیح می نمایید؟!؟خواهش میکنم صحبت از اقتصاد نکنید که جز شعار چیزی دیگر نیست؟ خداوکیلی جدول ضرب ۱۰*۱۰ را می توانید کامل بدون تقلب بنویسید؟!؟
    .
    .
    .
    جناب آقای معاون محترم در پایان باید بگوییم آقایان سیدسعید حیدری طیب و محمد رزم نماینده مجلس نهم مردم کرمانشاه به ترتیب از روستای گرده مهر و سرخه مهر می باشند و آقای رزم هنوز اقوام های نزدیکشان در این روستا هستند و خود ایشان دوران ابتدایی را در این روستا به تحصیل پرداخته و بعد از مهاجرت خانواده به کرمانشاه چشت درآرد به این منصب رسیدند ولی همه موقغیت ایشان را که ندارند.



    آقای توجیح اقتصادی بهتر است اول بروید خوتان را توجیح کنید که کجایید؟ از کجا آمدید؟ به کجا رسیدید؟ و به کجا خواهید رسید؟ و بعد ناپخته سخن بگویید.
    .
    .
    .
    تو خدا هرکسی یان مطلب را می خواند به یاد دکتر هوشنگ اعظمی لرستانی یک دقیقه سوکت کند، چون در لرستان هرگز چنین فردی زاده نخواهد شد. البته منو دوستان ببخشند نمی دانم چرا وقتی چنین مطلبی را میخوانم ناخودآگاه تمام افکارم به سمت این بزرگ مرد که واقعاً در راه حق طلبی و کمک به مردم از حق خود میگذشت تا بتواند گره ای از مشکلات مردم را باز گشایید.نامش جاودان و یادش گرامی باد.

    • آقای علی قصه خور خودتو ناراحت نکن متاسفانه ما مدیران و مسئولینی داریم که فقط سنگ جلو پا آدم می زارند هیچ کاری انجام نمی دهند و همش هم مقصر خودمان هستیم که باید اینجور اشخاص را تحمل کنیم.
      حالا این هوشنگ اعظمی لرستانی کی هست؟راستش بنده تا حالا اسمش را نشنیده بودم اگه هم شنیدم حضور ذهن ندارم.از تعریفی که شما از این آقا کردید انسان درستی بنظر میاد میشه از خصوصیاتش بیشتر توضیح بدید چون که بنده عاشق اینجور اشخاص بزرگی هستم که به مشکلات مردم رسیدگی میکنند.

      • جناب یاری پور دکتر هوشنگ اعظمی در خرم آباد مطب داشت پیش از انقلاب. تمام بیمارانی که فقیر بودند رو رایگان معاینه می کرد و حتی پول نسخه شون رو هم خودش می داد. این مرد بزگ رو ساواک به قتل رسوند. اعظمی از لک های بیرانوند بود.

        • محمد جان ممنون از لطف شما.نام،یاد و خاطره مردان بزرگی همچون آقای دکتر اعظمی در تاریخ و اذهان مردم ماندگار می ماند.ای کاش یه کم پزشکای ما هم در این دوران به فکر مردم باشند.
          روحش شاد یادش گرامی

  3. با عرض تشکر از آقایان عزیز و بزرگوار حشمت الله آزادبخت و علی قصه خور . حقیقتاً جای تأسف و شرم آور است و مسئولان دلسوز و خدوم هر چه سریع تر باید به این مسأله ی اساسی و وظیفه ی انسانی- اخلاقی رسیدگی کنند که انشاالله مشمول خیر دنیا و آخرت شوند…

  4. خجتات بکش آقای معاون…آقای آزادبخت شجاعت شما در کار خبرنگاری را می ستاییم.

  5. سلام آقای آزادبخت .
    خوشحالم که شهر من جوان با انگیزه، مطلع، کارآمد و دلسوزی مثل شما داره .
    من الن حدود ۱۵ ساله که سالی حداکثر دو بار میآم کوهدشت و هر بار تقریبآ یک هفته می مونم .
    می خوام از این به بعد گاهی اوقات برات کامنت بذارم و از دغدغه های یه کوهدشتی از راه دور برات بنویسم .
    مشکل شهر ما در و دیوار و خیابون و فرماندار و استاندار و شهردار و … نیست ، نمیخوام کارتو ببرم زیر سوال دادا اما به اینایی که میگم گوش کن و در آخر اگر دیدی ارزش دارن بهشون فکر کن چون مطمئنم که دارم با جوان سالم و با انگیزه ای صحبت می کنم . تمام این بحثهایی که شما و همکارانتون بهشون می پردازید مطالب قابل توجهیه اما بیایید با خودمون رو راست باشیم و ببینیم خودمون به نوبه ی خودمون برا شهر، استان وکشورمون چکار کردیم و بعد از مسئولین غیر بومی که چهار صباح دیگه رفتنی اند انتظار دلسوزی داشته باشیم .
    ما ها الان فقط یاد گرفتیم تا یه بچه تو یکی از ده کوره هامون به دنیا می آد سعی کنیم و با هزار زور و زحمت باهاش فارسی حرف بزنیم، این اوج پیشرفتمونه و فکر می کنیم اینطوری کلاس داره . این یه مثال بود که شما میتونی روش مانور بدی و به مردممون بفهمونی که بچه باید با زبان مادریش صحبت کنه، اینطوریه که اگر یه روزی کاره ای شد به خودش و زبونش افتخار میکنه و باعث سربلندی هموطناش میشه .
    برادر من، تا حالا شده دلیل شرارت ها و بی بند و باری خانواده ها رو تو شهرمون بررسی کنید و به نتیجه ای برسید و به مردممون اطلاع رسانی کنید و تو سایتتون با یه زبونی از مردم بخوایید که با هم مهربون باشند و بدخواه همدیگه نباشن ؟
    شماهایی که همچین ابزار خوب و فراگیری مثل یه سایت پر مخاطب رو دارید بیایید رو ریشه یابی مشکلات شهرمون کار کنید ، ببینید چی میشه که کوهدشت سی ساله که شهرستانه و آدم روش نمیشه اگه با یه غریبه ازش رد بشه با افتخا بگه این شهر شهر منه …
    من اصلآ آدم سیاسی نیستم اما بری برا مردم فرهنگ سازی کنید که آهای مردم تا وقتی که هرکس طایفه بیشتری داره رآی میاره همین اشه و همین کاسه . بگید آهای مردم به بچه هاتون طرز برخورد با دوستانشون و آشناهاشون رو یاد بدید . بد کسی رو نخوایید . بگید که پسر عزیزم، دختر عزیزم آدم خوب نیست بدکسی رو بخواد . اینطوره که کم کم میبینیم شهرمون میشه شهری که توش صفا و صمیمیت موج میزنه و مثل الان شاهد برادر کشی و قتل و درگیری های مسلحانه نیستیم و مسئولینی هم که به هر عنوانی وارد شهرمون میشن از اوضاع خوب شهر و مردم خوب و با فرهنگش حض می برن و آستین همتشون رو برای انجام کارای بزرگ میزنن بالا .

    • سلام جناب حسنک عزیز.راست گفتی وممنون از راستگویی وتوجه شما عزیز. جهت اطلاع ، شما را به مطالی از بنده در آرشیو سیمره دعوت می کنم با نام های:
      زبان اجق وجق – زورملکی – شهر درناامن وامان است – پاتوق های دودی – دعاروخانه – متن بیجات – شبی در ماقبل تاریخ – دردسرهای مصیبت – چوپی جناحی…فکرکنم اگر توی اینترنت سرچ بفرمایید مطالب فوق رو خواهید دید. باز هم سپاس.

  6. پس چرا جناب آقایان سیدسعید حیدری طیب و محمد رزم نماینده مجلس نهم مردم کرمانشاه به ترتیب از روستای گرده مهر و سرخه مهر می باشند دستی را برای روستای پدریشان بلند نمیکنند.

    چرا با مسئولان رایزنی نمیکندپ؟ پاسخ ساده است یادشان رفته در این روستاها بودند -پوادار شدند -بادیگارد دارند
    با پول این آقایان میشه یک مجتمع دانشگاهی ساخت چه رسه به مدرسه راهنمایی

    راستش اینها کوهدشت را قبول ندارند چه رسد به روستا

    هر کسی از این روستاها مدارج علمی طی کند مثل این آقایان فقر خودشان را فراموش میکنند
    راستی وقتی کسی تو این روستا درس خونده و به مقام نماینده و استاندار می رسد به این روستا کمک نمی کند از غریبها چه انتظاری دارید
    دور دور نامردی

  7. یکی نیست به این دولت خدمتگذار و عدالت محور! بگه(من که تنها صدایم به جایی نمیرسد) در این شهر خیرین مدرسه ساز پیدا نمیشود دیگه خودت بیا دست بکار شو یه کاری بکن تا بیشتر از این دانش آموزان این مناطق محروم ترک تحصیل نکرده اند.به جای اینکه این همه مدرسه برای کشورهای دیگه میسازید یکی هم واسه این دانش آموزان هموطن بسازید یا حداقل یکی از این اردوهای جهادی را بفرستید اینجا یه مدرسه بسازند.

  8. ااینجانب ودیگر همکاران اطلاع داریم که آقای حیدری مسیر طولانی ضرون را طی کرده وبه بازدید این منطقه عشایری آمده است وبامشکلات آموزشی این منطقه به خوبی آگاه است.همچنین امسال یک مدرسه راهنمایی در این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت.

  9. با سلام . تا زمانی که افراد غیر متخصص و بی سواد مسولیت های این استان و این اداره را بر عهده دارند وضع به همین شکل است.این اقای معاون خدا میدونه که از چه روشها و دوزو کلک هایی استفاده کرده که از رو این صندلی بلند نشه .اقای علی قصه خور ناراحت نشو برادر. اسعی کن با این قضایا کنار بیای. روی سخنم با اقای معاون هستش. در جلسه های انتخاباتی اقای رحیمی نسب بودی به اقای ملکشاهی راد قول همکاری دادی . برای سردار درویشوند جلسه گرفتی . حتی مبالغی را جهت کمک به ستاد ایشون پرداخت کردی. حالاخودتو نیروی نماینده کنونی اقای اقا محمدی معرفی میکنی حتی از ستاد دکتر عبدی حمایت خواستی.تا از صندلی معاونت بلند نشی.ضرر این دوزو کلک جز به فرزندان ساده لوح عشایر نخواهد رفت.بیاد قیامت و دادگاه عدل الهی باشیم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.