تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

قوه قضاییه «مستقل»/ وقتی که رای یک قاضی بر استبداد «رئیس جمهور» قدرت بزرگ جهان می چربد!

  • کد خبر : 94806
  • 19 بهمن 1395 - 19:06

محمد محبی/ میرملاس: رای یک قاضی معادلات سیاسی مربوط به فرمان ترامپ علیه مهاجران و اتباع خارجی را دگرگون کرد. قاضی جیمز روبرت امروز نه تنها چهره اول رسانه های امریکا و اروپا تبدیل شد بلکه به شخصیتی محبوب در افکار عمومی جهان تبدیل شد که مقابل استبداد رئیس جمهور قدرت بزرگ جهان ایستاده است. شبکه […]

576377_434

محمد محبی/ میرملاس: رای یک قاضی معادلات سیاسی مربوط به فرمان ترامپ علیه مهاجران و اتباع خارجی را دگرگون کرد. قاضی جیمز روبرت امروز نه تنها چهره اول رسانه های امریکا و اروپا تبدیل شد بلکه به شخصیتی محبوب در افکار عمومی جهان تبدیل شد که مقابل استبداد رئیس جمهور قدرت بزرگ جهان ایستاده است.

شبکه سی ان ان امروز به سراغ او رفته و کارنامه حقوقی وی را به توصیف آورده است.

در جریان جلسه بررسی صلاحیت جیمز روبرت در مجلس سنا «اورین هاتچ» سناتور ایالت یوتا به تشریح اندیشه ها و عملکرد قاضی روبرت پرداخت و در این باره گفت که وی نمایندگی افراد محروم از خدمات حقوقی را در این سالها برعهده گرفته است.

یکی از نمایندگان کنگره می گوید قاضی روبرت رئیس و هیات امنای خانه بچه های سیاتل بوده است مرکزی که در آنجا به نیازهای روحی و روانی بچه ها رسیدگی می شد سپس به طور جدی با انجمن بچه های ایالت واشنگتن باب همکاری گشود انجمنی که در پی ارائه خدمات به خانواده ها برای بهبود زندگی فرزندان بود.

دولت ترامپ از رای این قاضی، به دادگاه استیناف تقاضای تجدیدنظرخواهی کرده است. اما با رد درخواست تجدید نظر، دولت توسط دادگاه استیناف، همچنان حکم قاضی سیاتلی که رای به برداشتن محدودیت های سفر داده است، پابرجاست و شهروندان ۷ کشور که برای چند روز نمی توانستند وارد خاک آمریکا شوند، قادر هستند به این کشور سفر کنند. همچنین روند گرفتن پناهنده دوباره آغاز خواهد شد.

تا دوشنبه ظهر، وکلای دولت و ایالت واشینگتن فرصت دارند که اگر مدرک یا ادعای جدیدی (اضافی) دارند، به دادگاه ارائه کنند. آقای ترامپ روز گذشته به خبرنگاران در عمارت شخصی اش در فلوریدا گفت که این پرونده را خواهد برد. جدال حقوقی بر سر حکم ترامپ، حداقل یک هفته دیگر ادامه دارد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=94806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. زنده باد دموکراسی راستین ودرود برقاضی جیمزروبرت ودادگاه استیناف که تحت تاثیرقدرت رئیس جمهورجنجالی قرارنگرفتند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.