- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرماندار خرم آباد : فعالیت ۱۱ کمیته هفته دفاع مقدس در خرم آباد

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ فرماندار خرم آباد از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی اجتماعی در هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

 مرتضی ولی پوری در دومین جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان خرم آباد اظهار داشت: در این هفته با تمهیدات اندیشده شده و برنامه ریزی مدون و همکاری نهادها و دستگاههای اجرایی برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی متناسب و درخور شأن مردم مرکز استان برگزار خواهد شد.

فرماندار خرم آباد درخصوص برگزاری این جلسه گفت: هدف از برگزاری این جلسه پیگیری مصوبات جلسه قبلی و ایجاد هماهنگی لازم در راستای اجرای وظایف کمیته های ۱۱ گانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به منظور با شکوه برگزار شدن مراسمات این هفته است.

ولی پوری برگزاری مراسم رژه، بازسازی نمادین عملیات بیت المقدس ۴، نورافشانی، فراهم کردن شرایط برای حضور شهروندان با خانواده در محل اجرای رزمایش، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران را از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس ذکر کرد.

تاکید فرماندار خرم آباد بر لزوم نظارت بیشتر برخوابگاههای دانشجویی

مرتضی ولی پوری فرماندار و رئیس کمیسیون دانشجویی شهرستان خرم آباد در جلسه ای با حضور اعضای این کمیسیون خواستار نظارت بیشتر بر خوابگاههای دانشجویی شد.

ولی پوری در سخنانی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به همه دانشجویان به ویژه دانشجویان جدیدالورود از مسئولین دانشگاههای شهرستان خواست تا با برنامه ریزی دقیق، شرایط را برای ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود فراهم کنند.

وی همچنین از مسئولین دانشگاهها خواست در زمان ثبت نام دانشجویان جدیدالورود با به کارگیری نیروهای متعهد و متخصص و ارائه راهنمایی و مشاوره متناسب به دانشجویان و خانواده های آنان، شرایط رفاهی مناسبی را در مدت حضور آنان در شهرستان فراهم کنند.

ولی پوری درخصوص مسائل و مشکلات دانشجویان و دانشگاهها اظهار داشت: با توجه به پذیرش دانشجوی جدید هر ساله در این زمان عمده مشکلات موجود در حوزه دانشگاهها مربوط به بحث خوابگاهها، سرویس ایاب و ذهاب و تغذیه دانشجویان است که در این جلسه از مسئولین و رؤسای دانشگاهها خواسته شده علاوه بر برنامه ریزی و نظارت مستمر، شخصاً به این موضوع ورود پیدا کرده و اینگونه مسائل را به صورت جدی مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

وی گفت: با توجه به کمبود فضای خوابگاههای دانشجویی دانشگاههای شهرستان امکان استفاده از خوابگاههای دولتی برای همه دانشجویان وجود نداشته و برخی از دانشجویان در خوابگاههای خودگردان اسکان داده خواهند شد.

فرماندار خرم آباد اظهار داشت: از مسئولین دانشگاهها خواسته شده تا بر نحوه فعالیت خوابگاههای خودگردان به صورت دقیق و مستمر نظارت داشته و شرایط را برای ایجاد آرامش فکری دانشجویان و خانواده های آنان مهیا سازند.

ضرورت آموزش مهارت به معتادان بهبود یافته

مرتضی ولی پوری فرماندار و رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم آباد بر لزوم آموزش مهارت به معتادان بهبود یافته تاکید کرد.

ولی پوری در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خرم آباد اظهارداشت: طی ماههای اخیر اقدامات موثری از سوی اعضای این شورا به ویژه نیروی انتظامی در راستای جمع آوری معتادین خیابانی صورت پذیرفته که قابل تقدیر است.

وی گفت: با بهره گیری از پتانسیل موجود در همه دستگاههای اجرایی شهرستان به دنبال مبارزه با پدیده شوم اعتیاد هستیم و در این زمینه از همه ظرفیتها استفاده خواهیم کرد.

ولی پوری در بخش دیگری از سخنان خود به کمپهای ترک اعتیاد و خانه های بهبودی معتادان اشاره کرد و گفت: با بررسی های به عمل آمده کمپهای مجاز و غیرمجاز شناسایی شده و در آینده ای نزدیک نسبت به پلمپ و تعطیلی کمپهای غیرمجاز اقدام خواهد شد.

ولی پوری بیان داشت: در راستای ساماندهی معتادان در مرکز استان دو مرکز جداگانه خواهران و برادران در حال احداث و تجهیز است که در این مراکز، خدمات درمانی بهداشتی و رفاهی مناسبی به متقاضیان ارائه خواهد شد.

فرماندار خرم آباد گفت: در این مراکز، اساتید و کارشناسان سازمان فنی و حرفه ای اقدام به آموزش مهارتهای لازم در چهار رشته رایانه، چرم، معرق و مشبک به بهبود یافتگان می کنند که در صوت فراگیری این حرفه ها توسط بهبود یافتگان ضمن اعطای مدرک فنی و حرفه ای به آنان از مزایای دیگری از جمله تسهیلات اشتغالزایی نیز بهره مند خواهند شد.

وی جمع آوری معتادان خیابانی، نا امن کردن مناطق تجمع معتادین در مناطق حاشیه ای، پلمپ چند کمپ غیرمجاز، پلمپ و تعطیل کردن چندین قهوه خانه سنتی در خرم آباد و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توسط نهادهای مربوطه را از جمله اقدامات شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم آباد در چند ماه اخیر ذکر کرد.