تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
8

مزایای بازگشایی مسیر سی پله طرهان

  • کد خبر : 95037
  • 23 بهمن 1395 - 23:08

  نوری نظری طبا/میرملاس: آنچه طرهان را در زندان سی پله تا گردنه ی پای آستان محبوس کرده است چالشی است که دلواپسی ایجاد کرده است؛ طرهان در یک تنهایی واقعی در بهاری غم انگیز از متن به حاشیه وارد شده است که صدای مظلومیت آن شنیده نشده است؛ بخش طرهان در غرب لرستان با […]

 

Scan10004-214x300
نوری نظری طبا/میرملاس:
آنچه طرهان را در زندان سی پله تا گردنه ی پای آستان محبوس کرده است چالشی است که دلواپسی ایجاد کرده است؛ طرهان در یک تنهایی واقعی در بهاری غم انگیز از متن به حاشیه وارد شده است که صدای مظلومیت آن شنیده نشده است؛ بخش طرهان در غرب لرستان با وجود ظرفیتهای بارز و کم نظیر توسعه، هر روز تمرین تبردارد وسونامی کوچ، بخاطرعدم توسعه و بن بست، روزانه در آن تکرار میشود؛ آمار دانش آموزان آن به شدت کاهش یافته و روستاهها در حال خالی از سکنه شدن هستند؛ قحطی و بیکاری مردم را سخت در تنگنا قرار داده و راهی به جز مهاجرت و ترک دیار پیش روی آنها نگذاشته است؛ خروج اکثر فرهنگیان بخش طرهان به یک امر عادی و تکرارشدنی تبدیل شده است و حصار مرگ آور و بن بست آن، زندگی را پر مشقت و زجرآور نموده است؛ بازگشایی مسیر سی پله و خروج طرهان از بن بست یکی از معدود امیدهای مردم برای ماندن و ادامه حیات است که تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده است؛ وجود دیوار حبس کننده و مرگ آور سی پله دلخوشی برای آبادانی طرهان را در انزوا قرار داده است و آوار پاییز و برگ ریزان آن باعث مهاجرت جوانانی شده است که زمانی هم قفس دیگر طرهانیان بوده اند اما امروز دور از دیار، برای ادامه ی زندگی، مجبور به تحمل سختی های زیادی هستند اما با این حال این نوستالژی در پستوی پنجه های خفقان گرفتار آمده است و زمزمه هایی برای بازآبادانی در آن هویدا شده است؛ تصویر تنهایی که از طرهان بر جای مانده است بسان قابی زنگار گرفته در زیر آوار بی مهری مسولین، به رویای ترمیم و بازسازی می اندیشد با این حال آینده مبهم طرهان نیز در حال فروپاشی است که منتظر معجزه ای برای بازآبادانی است.
بخش طرهان با وسعتی در حدود ۶۵۰کیلومتر مربع در ۴۵ کیلومتری شهرستان کوهدشت واقع شده است که از طرف شمال به بخش درب گنبد، از غرب به رودخانه سیمره، از جنوب به بخش کونانی و از شرق به گردنه ی پای آستان منتهی می شود مرکز آن شهر گراب است و با توجه به الحاق دو روستای بی یر و دم روستان به آن، جمعیت مرکزی آن بالغ بر ۷۰۰۰ هزار نفر می باشد این بخش دارای ۲۱۰۰۰هکتار زمین کشاورزی می باشد که شغل اکثر مردم آن کشاورزی و دامداری است .
بخش طرهان از سمت غرب به رودخانه ی سیمره و گردنه ی سی پله منتهی میشود که از هر دو جهت راهی برای خروج ندارد. یکی از مصوبات دولت قبل، بازگشایی مسیر سی پله بود که تقریبا ۳۰ درصد از عملیات بازگشایی آن انجام گرفته است اما متاسفانه در دولت تدبیر و امید، تاکنون در جهت بازگشایی آن اقدامی صورت نگرفته است؛ فاصله ی سر پل سیمره با گذر از مسیر سی پله تا شهر گراب ۳۰ کیلومتر است و طول مسیر محورگراب – باباگردعلی – کونانی- رومشگان نیز ۳۰ کیلومتر است که مجموعا فاصله ی سر پل سیمره از مسیر سی پله طرهان تا رومشگان و خط بین المللی خوزستان – کرمانشاه ۶۰ کیلومتر میباشد با این حال فاصله ی سر پل سیمره تا زانوگه و از آنجا تا رومشگان ۹۵ کیلومتر است و اگر مسیر سی پله، بازگشایی گردد و میانبر سر پل سیمره از مسیر طرهان به رومشگان ایجاد شود، طول مسیر ۳۵ کیلومتر کوتاهتر خواهد شد و این مهم، آبادانی طرهان، کونانی و باباگردعلی را رقم خواهد زد و کاهش ترافیک مسیر زانوگه به سر پل را بدنبال خواهد داشت و روزانه شاهد تصادفات بیشمار درمحور سر پل – زانوگه – رومشگان نخواهیم بود لازم بذکر است بازگشایی مسیر سی پله، باعث شکوفایی ظرفیتهای بارز توسعه و پیشرفت در بحش طرهان و کونانی خواهد شد با این حال انتظار می رود با بازگشایی مسیر سی پله، آمار کوچ در بخش طرهان و کونانی کاهش یابد و باعث برگشت مهاجرین زیادی شود که مطمینا طرهان و کونانی را وارد فاز جدیدی از توسعه و پیشرفت خواهند کرد.
در کنار گردنه ی سی پله چند ده روستا از بخش طرهان قرار دارند که از نعمات آب، برق، گاز، جاده و سایر خدمات اولیه رفاهی، آموزشی و بهداشتی محروم هستند و سالانه چندین طومار برای خارج شدن از این وضعیت اسفبار، تقدیم مسولین میکنند؛ بازگشایی مسیر سی پله، این روستاهها را از بن بست خارج خواهد کرد و امید به زندگی را به آنجا بر خواهد گرداند؛ در طول این مسیر به سمت شهر گراب روستاههای طرهان شرقی( حسین اباد، چشمه سفید، چشمه خمینی، چغاپیت علیا، سفلی، لطیف احمدی، حیدرعلی فاضلی، قلندر، خانکه، محمدکریم، صیدحسن، محمدعلی، محمدزکی، صیدکریم و چاه درازه) قرار دارند که هر روز شاهد کوچ جوانان زیادی از این دیار هستیم بطوریکه بعضی از این روستاهها خالی از سکنه شده اند و دلیل اصلی آن بن بست و عدم وجود خدمات رفاهی، اموزشی، بهداشتی، ورزشی و شغل در آنها است؛ با بازگشایی مسیر سی پله، زندگی و ادامه ی حیات در این روستاهها به روال عادی بر خواهد گشت و در میان مدت، شاهد کاهش آمار کوچ وفقر در این روستاهها خواهیم بود و دیگر شاهد کلاسهای درس سرد کانکسی و خانه های خشک فانوسی نخواهیم بود،و مردم در طول این مسیر با ایجاد اشتغال( رستوران، کارواش، اغذیه فروشی،پارکینگ و…)آینده ی درخشان خود و فرزندانشان را فراهم خواهند کرد؛ با امتداد مسیر از شهر گراب به سمت روستای باباگردعلی، زندگی دستخوش تغییرات محسوسی خواهد شد که ماحصل آن خروج روستای باباگردعلی و شهر کونانی از انزوا و بن بست می باشد؛ در طول مسیر سر پل سیمره تا خط بین المللی خوزستان – کرمانشاه از مسیر سی پله طرهان، زندگی حداقل سی هزار نفر دستخوش دگرگونی وتغییرات مثبت خواهد شد که مطمینا یک تحول اساسی بشمار خواهد رفت و یقینا هر مسولی این حرکت را به ثمر برساند نام نیکش تا ابدیت در تاریخ طرهان و کونانی ماندگار خواهد شد.
درخواست ما از استاندارشایسته استان لرستان، فرماندار فهیم شهرستان کوهدشت و بخشدار محترم بخش طرهان، تلاش برای بازگشایی مسیر سی پله طرهان است که حقیقتا زندگی در این منطقه از استان لرستان را با چالش جدی روبرو کرده است؛ چشم امید قاطبه ی مردم بخش طرهان به دستان پرمهر و توانای شما بزرگواران دوخته شده است و از هر جهت انتظار مساعدت و همکاری از طرف شما را به نظاره نشسته اند امیدواریم با تلاش برای بازگشایی مسیر سی پله، شور و نشاط را به بخش همیشه مظلوم طرهان برگردانده و دعای خیر مردم را بدرقه ی راه خویش سازید.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=95037

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 39در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳۹
  1. واقعا برای دولت این کار سخت است

  2. با سلام و عرض ادب خدمت دوست و یار همیشه دلسوز طرهان با امید اینکه استاندار فهیم درد دل ساده و بی الایش جنابعالی که حرف کل منطقه طرهان است را شنیده و با احداث این مسیر گامی در راستایی ابادانی و خروج این منطقه از رکورد و بیکاری بر داردو با این کارجرقه امید در دل مردم فراموش شده این منطقه روشن نماید .با تشکر از استاندار فهیم لرستان و بخشدار عزیز طرهان

  3. با سلام.و احترام.این مطالب گویای واقعیت انکار ناپذیر است امیدواریم مسئولین عزیز جهت رفع این محرومیتها در منطقه تلاش،خودشون را بیشتر کنند،واز برادر عزیزم جناب نظری طبا که همیشه بدون چشمداشت مسایل مهم منطقه طرهان را با قلم رسایش بیان می کند تشکر می کنم.

  4. سلام
    با تشکر از آقای نظری طبا که با قلم توانایش اوج مظلومیت و محرومیت طرهان را به گوش همگان رساند. امیدوارم که فرماندار، استاندار و نماینده محترم در راستای این مطالبه بحق مردم طرهان پیگیری لازم را بنمایند.

  5. انشاالله مسئولین رسیدگی کنند ،دستت برادر نظری درد نکند با این مقاله زیبایش که بیان تمام مشکلات منطقه بزرگ طرهان به رشته تحریر در آورده است.

  6. با سلام.خواهشمندیم مسئولین برای رفع این مشکلات در حد توان تلاش،کنند.

  7. باتشکر از برادر نظری طبا که یکی از مشکلات اساسی منطقه طرهان را با زبان گویای قلم به تحریر در آوردند امید است که فرماندار مجاهد وخستگی ناپذیر شهرستان کوهدشت و استاندار محترم استان برای بازگشایی مسیر سی پله و خروج طرهان از بن بست اقدام نمایند

  8. دغدغه ات برای مردم محروم طرهان تحسین دارد.آفرین به شما

  9. با سلام و تشکر از دوست جوان و با فکر ، امیدوارم مسئولین استان گوشی برای شنیدن و بررسی کارشناسانه موضوع داشته باشند

  10. با سلام خدمت برادر زحمت کش جناب آقای نظری الحق والانصاف مشکلات اقتصادی طرهان را بدون کم و کاست بیان نمودید وآمار دقیق از جمعیت وکشاورزی منطقه بیان نمودید ان شااله که مسئولین محترم استان و شهرستان بیانات جنابعالی را مطالعه ودر حق مردم محروم طرهان همکاری ولطف بفرمایند شاید منطقه از بن بست خارج شود.

  11. با سلام خدمت برادر گرامی آقای نظری ان شاء الله مسئولین محترم منطقه با خواندن مطالب زیبای شما در جهت رفع مشکلات منطقه خصوصا بازگشایی راه سی پله اقدام بفرمایند.

  12. من موندم چرا از روز اول در دوران پهلوی این جاده از سی پله رد نشده،ویا مسیر کرمانشاه به کوهدشت از جاده اولاد قباد به بوژان و خروج تمام این مناطق از بن بست نبوده،به هر حال جاده یکی از ابتدایی ترین حقوق مردم است و امیدوارم با روی کار آمدن افراد آگاه در کوهدشت حقوق تضییع شده صد ساله مردم پیگیری شود.عقل سلیم این را نمی پذیرد که مسیر صد کیلومتری را در دویست کیلومتر و مسیر شصت کیلومتری در صد کیلومتر پیموده شود.

  13. درود برجناب نظری طبا.حقا که ابتکار جالبی است امید که مسئولین امر قدر این ذهنهای دور اندیش را بدانند.با این طرح هم در سطح کلان و ملی میتوان به نفع و خیر آن امیدوار بود و هم در سطح منطقه ای با باز شدن مناطق کوهنانی و طرهان میتوان شاهد عمران و آبادانی این دو منطقه بود.

  14. با سلام و عرض ادب خدمت برادرعزیز و دلسوزم جناب آقای نظری طبا ، تقریر مطالب زیبایتون گویای بخش وسیعی از مشکلات منطقه محروم طرهان میباشد اما کو گوش شنوا .بنده به سهم خویش مراتب سپاس گزاری خودم را ازشما جوان پر تلاش ، فرهیخته و اهل قلم که دائما دغدغه طرهان را دارید اعلام میدارم امیدوارم همیشه درپناه حق موفق و مانا باشید

  15. کوگوش شنوا وچشم بینا؟!!!!!!!!!!!!

  16. سلام .
    در نوع خود نیمچه مقاله ای همراه با درخواست خوبی بود.
    انشااله عملی شود.

    از اهالی پل سیمره

  17. باتشکر ازبرادر نظری طبای عزیز
    انشاالله که با تلاش و همت مسئولان و دست اندرکاران مسیر سی پله طرهان بازگشایی و این منطقه ازبن بست فقر و ویرانی ومهاجرت خارج گردد.

  18. امیدواریم باتلاش وهمت مردم وتوجه حاکمان !ایران به این رنجنامه هامشکلات مردم مرتفع وبه خواسته مردم طرهان که ابتدایی ترین حق آنهاست که توسط جناب آقای نظری طبابیان شده توجه عملی صورت گیردنه شعاری!!!

  19. آقای نظری طبا جهت مکتوب مقاله فوق دست مریزاد، انتظارزیادی ازمسئولین ودست اندرکاران محلی واستانی درقبال
    آن همه شهید وایثارگری که تقدیم نظام شده نیست ، که مغ الاسف گوشه چشمی ازمسئولین ذیربط فقروفلاکت ازچهره منطقه را می زداید، ومی توان منطقه طرهان را آبادنمود، اما به قول برادرگرامی آقای بدری مگردرمنطقه
    قحط الرجال است ، تازمانی که مسئولین دلسوزازخود منطقه درراس نباشندارائه وراهکارطرحهای عمرانی راه به جایی نمی برد. منطقه مرد دلسوز وشیفته می خواهد که بتواند به همت مردم آن دیارآستینها را بالا بزندوجلوی این همه مهاجرت ، که بیش ازنیمی ازمردمان وتحصیل کرده هاش درخارج ازمنطقه زندگی می کنند به دامن خود با فراق بال بازگرداند،مگر ما طرهانی داریم که به حال محرومیت وفقرآن سامان دل نسوزاند . ازفرسنگها کیلومتردلمان با طرهان است وبا ایجادچندطرح ، که هزینه زیادی هم نمی خواهدمی توان منطقه را آبادکردوبه قطب اقتصادی واستراژیکی تبدیل
    کردانشاء ا. . .مسئولینی که فعلا”امورات رادردست دارندمطالب رابخوانندوبااین اقدام درخواستی بتوانندراه جدیدی درمنطقه بسوی عتبات وعالیات بازنمایندوزادگاهمان را به تمام ایران بشناسانند. کارنشدندارد.ماچشم به به راهیم ،

  20. سلام.
    تلاشت تحسین برانگیزه.
    ولی ای کاش که مسعولین هم بجای جیبشون به فکر مردم بودن.
    مقالت انصافا عالی بود بودن هیچ کم وکاستی.
    به امید طرهانی آباد.
    یاعلی

  21. سلام با تشکر
    جایگاه طرهان با قدمت تاریخی وخدمات ارزنده اش به ارزش های انقلاب اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست ای کاش مسئولین عزیز ما این دغدغه ها که جزء ابتدایی ترین خواسته های بحق این مردم هست درک کنند

  22. برادرنظری طبابی نهایت زیباورسانوشتید.خداقوت بشما.من یکی ازکشاورزان سرطرهان ویکی ازباغداران روستای سی پله هستم که ده سال پیش اقدام بکاشت باغ اناروانگورکردیم فقط بامیدبازگشائی گذرگاه سی پله.اماباگذشت ده سال هرچه دادزدیم هرچندکه همه ی مسعولین مربوطه ی شهرستان واستان قول رسیدگی دادن ولی متاسفانه همچنانکه شمابخوبی بیان کردیدهیچگونه اقدامی نکردن.تاجائیکه خیلی ازمسعولین مربوطه حتی زحمت دیداری هرچندکوچک ازمنطقه رابخودشان نمییدن.امیداست که مسعولین دلسوزباخواندن دادنامه ی شماوجدانش
    ان بیدارشودواقدام نمایند.باتشکرازشماومسعولین دلسوز

  23. برادرنظرطبازیباورسابیان کردیدخداقوت

  24. با سلام
    اگر این مسیر باز شود شاهد تحول عظیمی در طرهان و کونانی خواهیم بود. ایده بسیار خوبی است اگر دولتمردان همت کنند این غیر ممکن به ممکن تبدیل خواهد شد.از آقای نظر ی طبا بابت نگارش و ایراد این متن بسیار سپاسگزاریم

  25. بسیار عالی.

  26. با سلام خدمت جناب نظری طبا.
    فوق العادس تحلیل و نکته بینی شما. انشاا… با تحقق این امر گرهی از مشکلات این منطقه محروم گشوده شود و امید از دست رفته به زندگی مردمان این دیار بازگردد.
    با تشکر.

  27. خیلی عالی بود، امیدواریم یک بار هم که شده مسئولین با جدیت پیگیر بازگشایی این مسیر باشند تا شاهد کاهش تصادفات و رونق اقتصادی در شهرستان کوهدشت و بخش های تابع باشیم.

  28. اگر مسئولین بخود اجازه دادن که ازاین منطقه دیدن کنند انگار که استارت اولیه را زده اند وقتی که تا بحال یکی مسئولان استان و شهرستان برای دیدن مسیر سی پله وقت نگذاشته اند دیگه چه انتظاری باید داشت که این هم با داشتن یک بخشدار فعال و دلسوز در شهر گراب که با سماجت پیگیر باز گشایی مسیر سی پله قابل حل است

  29. باسلام وسپاس ازتلاش وکوشش وپیگیریهای جناب نظری که همواره به انحاءمختلف مشکلات وچالش های طرهان بیان میکندماهم بنابه وظیفه ی خودپیگیری واطلاع رسانی نموده ایم اتفاقامدیرراهداری شهرستان جناب رحیمی طی تماس تلفنی که دراینخصوص باهم داشتیم گفتندباتوجه به اینکه پروژه تعریض مسیربابازیدبه پل سیمره دردست اقدام است بازگشایی سی پله راباتوجه به کاهش مسافت وخیلی ازهزینه هادردست بررسی وانعکاس خواهدبودهمین امروزجناب فرماندارهم قول بازدیدازمسیردادندامیداست به جهت موقعیت خاص طبیعی وگردشگری وکاهش مسافت وهزینه هادرسال اقتصادمقاومتی واقدام وعمل موردنظرواقدام وعمل قرارگیردودرنهایت مراتب قدردانی مجددخودراصمیمانه ازآقای نظری اعلام می نمایم درودبرفرزندان پاک وروشن وآگاه وبی ادعای طرهان

  30. درودتان بادالحق والانصاف مهمترین دغدغه ی امروزطرهان راکه جاداردازمنظراقتصادمقاومتی وکاهش هزینه هاباتوجه به کاهش مسافت باچشم اندازهای بسیارزیبای طبیعی وتاریخی موردتوجه وبررسی واقدام وعمل قرارگیردوبه یاری خداقطعاموردتوجه مدیران پرتلاش ودلسوزتدبیروامیدقرارخواهدگرفت وتاکنون یک اکیپ ازکارشناسان دفترفنی استانداری ازطرف استاندارمحترم جناب آقای مهندس بازوندوجناب مهندس اصلانی معاون محترم هماهنگی امورعمرانی استاندارازموقعیت پروژه بازدیدفرموده اندوهمین امروزجناب آقای فردی بیرانوندقول مساعددادندکه به زودی بازدیدفرمایندوهم اکنون موردبررسی راهداری شهرستان قرارگرفته برای جایگزینی مسیربابازیدبه سیمره

  31. با سلام.
    به درستی حرف دل مردمان زجر کشیده این منطقه را به رشته تحریر در آورده اید جناب نظری.،امیدوارم مسئولین صدای این مردم رو بشنوند

  32. bahram Nsr:
    بنام یزدان پاک:
    منطقه طرهان از دیر باز مورد بی مهری دوست و دشمن خود خودقرارگرفته چه دردوره ی قبل از انقلاب ومتاسفانه چه بعد از انقلاب،
    بعداز ۳۷سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی باتوجه به شرایط وموقعیت خاص منطقه طرهان درجنگ تحمیلی بارها مورد حملات حکومت بعث عراق قرارگرفت.و از آن ببعد مسئولین محترم فقط در شرایط نیاز و در فصول انتخاباتی و شاید برای جمع آوری رای ازمردم و مانورهای تبلیغاتی ازین منطقه دیدار داشته اند.
    به حال منطقه طرهان باید گریست که چرا بعد از نزدیک به ۲۰سال که ازعمر شهرداری گراب میگذرد وقتی در جلسات و صحبتهای که با سایر دوستان هم استانیمان میکنیم و درمورد قدمت و گذشته طرهان و گراب میگوییم با تعجب میپرسند مگر طرهان یا گراب در کدام منطقه از لرستان واقع میباشد!!
    ازین بابت بایدبه سیاسیون و مسولین و دست اندرکاران شهرستان کوهدشت و منطقه طرهان خسته نباشید گفت!
    به نظر بنده و به اتفاق نظر همه مردم منطقه طرهان و سایر مناطق مربوطه تنها راه برون رفت منطقه طرهان ازین بن بست ظالمانه وآزادی ازین حصار کوهی را ایجادپل مواصلاتی سیاه پله به ایلام میدانیم.
    ای داد و ای هوار منطقه طرهان رئیس و مسئول نمیخاد ماهیچی از نظام مقدس جمهوری اسلامی نمیخاهیم فقط و فقط ما رو ازین خفقان نجات دهید که هم رونق اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،صنعتی و…. در پی خواهد داشت،
    باشد که در دولت امید و تدبیر و با درایت و رایزنی مسئولین استانی و کشوری تنها خواسته اساسی مردم رنجیده طرهان رامحقق کنند.
    انشالله
    نصرالهی

  33. درود بر برادر نظری طبا .انشااله مسولین به این خواسته بحق مردم توجه کنن

  34. درود بر شما برادر نظری طبا
    این راه سیاپله یک نان شب است برای مردم طرهان، منطقه ی که در بن بست کامل باشد ،واز هر گونه کارگاه و کارخانه محروم باشد، و حتی با این همه زمین کشاورزی دیم ،که رود خروشان سیمره از بغل گوشمان میگزرد،دلیل روزانه کوچ هم دیاران طرهان مشخص میباشد،بیکاری،بیکاری،بیکاری
    مسولین به داد این منطقه بشتابید

  35. درود بر شما برادر بزرگوار
    مسولین محترم لطفا رسیدگی نمایید
    طرهان
    طرهان،ای ماه تابانم ای نور دو دیده،گریانم
    طرهان،ای چراغ دیده ای خفته در خاک دمیده
    طرهان،ای سبز بهار ای بی کس وبی دیار
    طرهان،ای پاره تنم ای گوشت گندیده،منم
    طرهان ای قوت قلبها ای شکسته در دلها
    طرهان،ای دیار کهن ای فرزند گمشده تهمتن
    این که گریان نشته در خاک ،منم این که رخت بر بسته زدیار ،منم
    اسیر غربت و بیگانه در کوی دگران این که دارد ارزوی وصل یار،منم

  36. دست مریزاد میگم خدمت برادر عزیز اقای نورالدین نظری طبا ک تمام دغدغه اش ابادانی گراب و بخش طرهان است کاش مسئولین هم یک درصد از وقت خود را ب این مسئله اختصاص بدن انتقال اب سیمره ب بخش طرهان بزرگترین چالش مردم طرهان است امیدوارم قبل اینکه گراب ب یک شهر متروکه تبدیل بشه مسئولان ی تکونی ب خودشون بدن

  37. از همه دوستان عزیز و بزرگواری که با درج کامنت، دغدغه ی خود را نسبت به توسعه و پیشرفت طرهان اعلام داشته اند تشکر ویژه دارم و امیدوارم بتوانیم با تلاش و همفکری همه ی شما بزرگواران دیار همیشه دیاری طرهان، طرهان را به آنچه که استحقاقش را دارد برسانیم لذا این امر میسر نخواهد شد مگر با اتحاد و هندلی تک تک شما عزیزان و مطالبه خواسته های مردم همیشه مظلوم طرهان از مدیران ارشد شهرستان و استان
    در آخر از مسولین استان و شهرستان تمنا داریم وقعی بر مشکلات طرهان بنهند که یقینا دعای خیر بالغ بر بیست و پنج هزار نفر از مردم طرهان بدرقه راه آنها خواهد بود

  38. مطالب فوق عین واقعیته ولی آیا مدیری دراستان هست که گوش شنوایی داشته باشه

  39. ضمن تشکر از اقای نظری طبا کاش بدور ازهرگونه مسائل جناحی و فارغ از این گونه حرفا از زحمات نماینده فعلی مجلس برای کل شهرستان و منطقه نیز اشاره میکردی خاصه آن که نماینده محترم جناب آقای دکتر ملکشاهی میتوانند در اختصاص بودجه و تشویق مدیران به کار و تکمیل پروژه های ناتمام و به تبع آن یکسری مصوبات که در بخشداری طرهان با حضور ایشان تصویب گردیده به سرانجام برسانند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.