تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

انتقاد شدید استاندار لرستان از شهردار و شورا: از ماست که برماست!

  • کد خبر : 95130
  • 28 بهمن 1395 - 7:46

به گزارش میرملاس هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: تنگ نظری بزرگترین آفت توسعه لرستان است و باید این عیب ها را از درون خودمان، اصلاح کنیم. وی افزود: برخی رفتارها با بخش خصوصی و سرمایه گذار مایه تاسف است ولی ریشه این برخوردها، به خودمان برمی […]

716095

به گزارش میرملاس هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: تنگ نظری بزرگترین آفت توسعه لرستان است و باید این عیب ها را از درون خودمان، اصلاح کنیم.

وی افزود: برخی رفتارها با بخش خصوصی و سرمایه گذار مایه تاسف است ولی ریشه این برخوردها، به خودمان برمی گردد.

شورای شهر نمی گذارد شهردار آب بخورد

استاندار لرستان ادامه داد: گلایه های بخش خصوصی به حق است ولی بخش خصوصی نباید از این وضعیت ناامید شود.

بازوند با اشاره به اینکه وقتی می بینید سرمایه گذاری مانند لاستیک سازی خرم آباد از تبریز آمده و ۸۱ درصد سهام این کارخانه را خریده است، گفت: این نشان می دهد که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان تمایل دارد زیرا مبلغ سهامش هزار و ۵۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: ما در درون خودمان مشکل داریم و علتش هم به خودمان برمی گردد، اینکه ما از شهرداری ها گله مندیم دلیلش این است که ما به شوراها رای می دهیم، خودمان انتخابشان می کنیم و آنها هم شهردار را انتخاب می کنند.

استاندار لرستان ادامه داد: همین شوراها به شهردار بیچاره اجازه نمی دهند، آب بخورد ولی بعدش فرار سرمایه گذار را به گردن همه می اندازیم.

بازوند گفت: باید در رفتار خودمان تجدید نظر کنیم، شهردار می خواهد، حرفی بزند، شورا نمی گذارد و این کارها نتیجه تنگ نظری است.

باید در درون خودمان تجدید نظر کنیم

وی افزود: روز اول که سازمان اقتصادی کوثر به اینجا آمد اعلام کرد که ۲۵ درصد سهام را بابت زمین به شهرداری می دهد و همزمان یک نفر هم از ارومیه آمد و گفت می خواهیم یک سیتی سنتر در اینجا ایجاد کنیم و ما هم اجازه دادیم اما در نهایت گفت ۱۸ درصد به شهرداری می دهد و قرارداد به ما نشان داد که ۱۷ درصد به شهرداری ارومیه داده است، یعنی این کارها مانع توسعه است.

استاندار لرستان ادامه داد: ببینید چه بلایی سر سرمایه گذار می آید و شورا هنوز که هنوز است این مشکل را حل نکرده است.

بازوند با اشاره به اینکه این مسولان از بیرون نیامده اند، گفت: اینها کسانی هستند که در شهر خرم آباد رشد کرده اند، ما به آنها رای داده ایم و باید در نظرمان، تجدید نظر کنیم.

وی اضافه کرد: در مورد همین گلخانه دیناروند ۸ سال تعطیل بود، طی سه سال و نیم ما ۵ سرمایه گذار آوردیم، شرکت «آبادراهان» را آوردیم شرکتی که دارد در تبریز هزار میلیارد تومان گلخانه می سازد، ولی به محض آمدنش گفتند نه، باید برود.

استاندار لرستان ادامه داد: این افراد گفتند گلخانه را به ما بدهید، ما هم از آنها حمایت کردیم اما بعد از شش ماه، جمعه گذشته مدیرعاملش زنگ زد، که گلخانه را به «آبادراهان» بدهید واقعا اینجا تنگ نظری آفت توسعه است و جالب این است که عده ای آن را ارزش تلقی می کنند.

بازوند خاطر نشان کرد: این افراد ابتدا فکر می کنند اگر سرمایه گذار بیاید، از آسمان برایش پول می بارد ولی فکر این همه فرصت سوزی را نمی کنند، اگر از همان ابتدا گلخانه را به «آبادراهان» می دادند الان بعد از ۷ ماه محصولاتش در بازار بود.

وی گفت: باید در درون خودمان تجدید نظر کنیم، من ابتدا فکر می کردم گیر کار ما، فرودگاه، سد، چهارخطه و…است اما اینها نیست، بخش خصوصی مجبور است برای کار در اینجا پیوست فرهنگی تهیه کند.

عبور از سد کارمندان مشکل است

استاندار لرستان ادامه داد: فردا اگر «آبادراهان» گلخانه را تکمیل کرد، می بینید چه داستانی برایش درست می کنند کما اینکه در همین زیرگذر بهارستان هم این مشکل را درست کردند.

بازوند با اشاره به اینکه در مورد این زیرگذر هم یکی گفت که این پروژه را با ۶۰ میلیارد تومان بیشتر از قیمت واقعی به «آبادراهان» داده اند، اظهار کرد: خیلی از دستگاه های نظارتی هم به این قضیه ورود کردند ولی دیدند خبری نیست، بعد از مدتها تعطیلی آن را به قرارگاه دادند ولی من همین جا قول می دهم که قرارگاه هم ۳۰ درصد گران تر این پروژه را تمام می کند هر چند اینها با قرارگاه هم راضی نیستند.

وی افزود: این نگرانی ها و تنگ نظری ها خیلی جدی است و این در حالیست که وزیر کشور در مصاحبه هایش از کشت و صنعت لرستان به عنوان یک کار بزرگ یاد می کند.

استاندار لرستان ادامه داد: حتی در ادارات هم عبور از سد کارمندانمان بسیار مشکل است.

بازوند با اشاره به این که مصوب کرده ایم که در ارزیابی عملکرد مدیران در سال ۹۵ به نحوه برخورد بدنه دستگاه ها با بخش خصوصی امتیاز داده شود، گفت: رفتار پرسنل ادارات با بخش خصوصی در امتیازدهی بسیار موثر خواهد بود زیرا گاها در برخورد با بخش خصوصی حرف هایی زده می شود، که آدم سرش درد می گیرد.

وی اضافه کرد: این مشکلات حتی در سیستم بانکی ما وجود دارد حالا ممکن است در بین مدیران ادارات و بانک ها نباشد اما در بدنه شان وجود دارد.

استاندار لرستان: از ماست که بر ماست

استاندار لرستان ادامه داد: حتی می بینیم از برخی مدیران به دستگاه های نظارتی، دیوان محاسبات، بازرسی و …شکایت می کنند که نمونه اش واگذاری هتل یک دانشگاه به بخش خصوصی است و  ما نمی دانیم وظیفه دانشگاه ها تولید علم است یا هتلداری؟

بازوند افزود: یک دانشگاه هتلش را به مزایده گذاشته آن هم از طریق قانونی، اما چون یک گروه سیاسی اطلاعیه داده به خاطرش مدیر مربوطه را خواسته اند.

وی ادامه داد: سرمایه گذار لرستانی ساکن در دبی که همه می شناسیدش، از طریق مزایده قانونی برنده شده حتی چند هکتار از زمین های اطراف را هم خریده ولی واقعا آیا وظیفه دانشگاه هتلداری است؟

استاندار لرستان گفت: این گله ها واقعیت دارد و واقعا از ماست که بر ماست و باید اینها را اصلاح کنیم

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=95130

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جناب مهندس بازوند دقیقا به اساسی ترین مشکل استان که همان تنگ نظری است به درستی اشاره کردند ما در ابتدایی ترین اصول مدیریت که پذیرش انتقاد و دلسوز بودن است مانده ایم و اصولا در ادارات ما بخش خصوصی لگد مال میشود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.