تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

اعتراض گسترده اولیاء دانش آموزان کوهدشت به «ادغام کلاس ها» پس از گذشت ۵ ماه از سال تحصیلی

  • کد خبر : 95197
  • 29 بهمن 1395 - 14:06

به گزارش میرملاس طی یک بخشنامه ارسالی از طرف مدیریت آموزش و پرورش کوهدشت به مدارس مقطع متوسطه اول (راهنمایی) ذکر شده است که باید تعداد ۱۵ کلاس درس در ۱۱ مدرسه فعال در مرکز این شهر حذف شده و دانش آموزان این کلاس ها با سایر کلاس ها ادغام شوند. بسیاری از اولیاء دانش آموزان به این […]

IMG00330795

به گزارش میرملاس طی یک بخشنامه ارسالی از طرف مدیریت آموزش و پرورش کوهدشت به مدارس مقطع متوسطه اول (راهنمایی) ذکر شده است که باید تعداد ۱۵ کلاس درس در ۱۱ مدرسه فعال در مرکز این شهر حذف شده و دانش آموزان این کلاس ها با سایر کلاس ها ادغام شوند. بسیاری از اولیاء دانش آموزان به این عملکرد اداره آموزش و پرورش کوهدشت اعتراض کرده اند. در حال حاضر میانگین دانش آموزان کلاس های این مدارس تقریباً ۲۳ نفر است که با اجرا شدن این بخشنامه این میانگین به بالای ۳۵ نفر خواهد رسید.

«طهماسبی» یکی از اولیاء دانش آموزان با گفتگو با پایگاه خبری میرملاس با اعتراض به این تغییر آنی که پس از گذشت ۵ ماه از سال تحصیلی صورت می گیرد عنوان می کند: که آیا با اجرایی شدن این بخشنامه روند کیفیت آموزشی آسیب نمی بیند؟

«رضایی» یکی دیگر از اولیاء دانش آموزان بیان می کند: آیا تعداد ۳۵، ۳۶ دانش آموزان برای یک کلاس خیلی زیاد نیست؟ آیا فرزندان ما در چنین کلاس های می توانند روند مطلوب آموزشی خود را طی کنند؟

مدیریت آموزش و پرورش کوهدشت در حالی این بخشنامه را ارسال کرده و جهت عملی شدن آن نیز ضرب العجل تعیین کرده است که برخی کلاس های روستایی با حدود ۲ نفر دائر است. به عنوان مثال در روستاهای خارج از شهر مانند ابوالوفا کلاس یک نفره نیز دائر است.

شاید یکی از دلایل عمده اینکه دبیران و فرهنگیان با سابقه و توانمند علاقه ای به تدریس در مرکز شهر نداشته و بیشتر راغب کلاس های روستایی هستند همین تراکم جمعیتی کلاس های شهری باشد.

در ضمن آیا بهتر نبود حتی اگر بناست که تراکم دانش آموزان شهر به بیش از ۳۵ نفر برسد این کار در همان ابتدای مهر ماه صورت می گرفت تا موجب برهم زدن نظم مدارس و کلاس های درس نشود؟ اکنون با اجرایی شدن این بخشنامه تمام این مدارس نیازمند برنامه ریزی جدیدی برای ادامه سال تحصیلی هستند. برنامه ای که باید از ساعت کار معلم کم کند. معلمی که بر طبق برنامه قبلی خود صرفاً همان روز حاضر به تدریس در مدرسه مشخص خویش است. و آیا با کم کردن از ساعات این معلمان، آیا مشکل کمبود ساعت در ابلاغ های این عزیزان ایجاد نمی شود؟ آیا بهتر نیست که روند مطلوب آموزشی با نرم و تراکم دانش آموز کمتر طی شود تا این فرهنگیان عزیز مجبور نشوند جهت پر کردن ساعت خود به دنبال ابلاغ های صوری مانند «کمک به مدیر» و … بگردند!

photo_2017-02-17_02-07-44

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=95197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. آیا با ادغام کلاسها صرفه جویی می شود/آیا بر کیفیت آموزشی تاثیر مثبت دارد/اگر نرم دانش آموزی۲۲ نفر باشد بهتر است یا ۳۵نفر/اگر در شهر کوهدشت ۱۵ کلاس حذف شود یعنی ۵۰۰ساعت /ابلاغ دبیران در وسط سال چگونه داده می شود غیر از اینکه با ابلاغ کمک مدیر دفترنشین می شوند/کیفیت آموزشی چه می شود/ضمنا کنترل دانش آموزان با تعداد بیشتر در زمان امروزی مشکل و حتی سخت هست/در سالهای پیش و در آینده دبیران تلاش برای ابلاغ روستا می کنند زیرا کلاسهای روستایی ۱نفر و حداکثر ۱۲نفر/در ضمن باید فضای فیزیکی کلاسها را در نظر گرفت/ امید می رود مسولین آموزشی جواب بدهند

  2. به چند دلیل این کار کاملا غیر کارشناسی است .
    اولا تراکم بالای کلاس عملا کیفیت آموزشی را پایین می اورد
    دوما باعث برهم خوردن نظم کاری مدرسه و تداخل ساعات اموزشی می گردد
    ثالثا به لحاظ روانی دانش اموزان دچار یکسری نابهنجاری در کلاسها می شود چون در طول شش ماه تحصیلی بین انها در کلاس درس پیوند عاطفی ایجاد شده است
    رابعا تراز سازمانی دبیران مشکلاتی را ایجاد می کند
    خامسا نهایتا با کد ۹۹ همین همکاران برای خود در حیاط خلوت اموزش و پرورش فعالیت می کنند
    در کل تصممیمی فاقد کوچکترین کارشناسی است
    تصمیم از بالا و اجرا بدون منطق در کوهدشت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.