تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

هفت خوان پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی/ کوهدشتیها گلایه دارند

  • کد خبر : 9614
  • 03 مهر 1391 - 19:36

      به گزارش میرملاس نیوز ؛ روند پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی به گونه ای کند پیش می رود که از تعداد ۱۴۳ نفر کوهدشتی معرفی شده به بانک برای اخذ وام های طرح توسعه کشاورزی ۶۷ نفر تاکنون به مرحله عقد قرارداد با بانک رسیده اند. به نقل از مهر، روند کند […]

 

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ روند پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی به گونه ای کند پیش می رود که از تعداد ۱۴۳ نفر کوهدشتی معرفی شده به بانک برای اخذ وام های طرح توسعه کشاورزی ۶۷ نفر تاکنون به مرحله عقد قرارداد با بانک رسیده اند.

به نقل از مهر، روند کند پرداخت تسهیلات طرح های توسعه کشاورزی در کوهدشت موجب انتقادات متقاضیان شده است به طوریکه بسیاری از این افراد هنوز موفق به دریافت تسهیلات خود نشده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهدشت در این رابطه گفت: ۳۴ میلیارد تومان وام برای پرداخت تسهیلات به طرح های توسعه ای بخش کشاورزی به کوهدشت اختصاص یافته است اما بانکها برای تشکیل پرونده تا حدودی سخت می گیرد.

ملکی ادامه داد: افراد زیادی به ما مراجعه می کنند که پرونده آنها به خاطر نقص کوچک و قابل حلی به بن بست برخورده است.

وی ادامه داد: از تعداد ۱۴۳ نفر معرفی شدگان به بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات تنها ۶۷ نفر به مرحله عقد قرارداد با بانک رسیده اند.

 

این روند در حالیست که تسهیلات طرح های کشاورزی به تمام اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش خصوصی و تعاونی که از طریق ستاد اجرایی طرح توسعه کشاورزی استانها و شهرستانها به بانک معرفی می شوند، تعلق می گیرد.

رئیس بانک کشاورزی شهرستان کوهدشت در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: از ۳۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به این شهرستان تاکنون مبلغ ۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

محمدی با بیان اینکه همچنین تاکنون ۵۴ پرونده به علت نقص در پرونده عودت داده شده است، افزود: همچنین تعداد ۲۲ نفر هم پس از ارائه تقاضا اصلا مراجعه نکرده اند.

وی مراحل تشکیل پرونده این وام ها را اخذ سفته با ضامن معتبر و استعلام بدهی معوقه به سیستم بانکی و چک برگشتی عنوان کرد و بیان داشت: استعلام محل اجرای طرح از اداره ثبت، منابع طبیعی، امور اراضی، امور آب و امور برق از دیگر مراحل تشکیل پرونده است.

رئیس بانک کشاورزی شهرستان کوهدشت با بیان اینکه متقاضیان باید ۱۰ درصد از کل مبلغ وام را پیشاپیش به صورت نقدی پرداخت کنند، بیان داشت: همچنین کسانی که متقاضی دریافت وام با سقف بالا هستند الزامی است که وثیقه خارج از طرح (ساختمان و ملک) را گرو بگذارند.

محمدی با اشاره به الزامی بودن بررسی و استعلام مدارک ضامن ها افزود: قراردادهای رهنی در دفترخانه تنظیم و برای تایید و تصویب به مدیریت استان ارسال می شوند.

به هر روی امید می رود با تسهیل در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان و سرعت بخشیدن به روند بررسی پرونده ها بتوان زمینه اشتغال و تولید در بخش کشاورزی را بیش از پیش در شهرستان کوهدشت فراهم کرد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=9614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. متاسفانه مدیران برخورد خوبی با کشاورزان دارند وبا بهانه های پوچ کشاورزان را دست به سر میکنند من به شخصه

    متقاضی بهسازی جایگاه دام بودم که تمام شرایط را دارم و لی متاسفانه باند بازی باعث این جریان شده است

    متاسفم

  2. پرونده من در کونانی بایگانی شده چون شهرستان دستور ارسال نمی دهد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.