تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

پاسخ «بهنام دوستی» به «اکبر امرائی»: قلم جوانان اصلاح طلب اجاره ای است یا قلم شما؟!

  • کد خبر : 96300
  • 16 فروردین 1396 - 10:22

بسم الله الرحمن الرحیم “الا فاصدقو فان الله مع الحق” “هان! راست بگویید که خدا با راستی است”/ (شرح غررالحکم، ج۲، ص۶). محضر مبارک معلم فرهیخته و گرانمایه، جناب آقای اکبر امرایی چند روزیست که یادداشت کوتاهی به قلم حضرتعالی در یکی از پایگاه های خبری شهرستان کوهدشت انتشار یافته و به سمع و نظر […]


بسم الله الرحمن الرحیم
“الا فاصدقو فان الله مع الحق”
“هان! راست بگویید که خدا با راستی است”/ (شرح غررالحکم، ج۲، ص۶).
محضر مبارک معلم فرهیخته و گرانمایه، جناب آقای اکبر امرایی
چند روزیست که یادداشت کوتاهی به قلم حضرتعالی در یکی از پایگاه های خبری شهرستان کوهدشت انتشار یافته و به سمع و نظر شهروندان محترم این شهرستان رسیده است. این حقیر که شاگرد سال های نه چندان دور آن استاد عزیز بوده و قریب دوسال در محضر مبارکتان تلمذ کرده ام، بر خود لازم می دانم که پیرامون سخنان مندرج در آن مرقومه چند نکته را به عرضتان برسانم.
جنابعالی اذعان داشته اید که اخیرا جمعی انگشت شمار که جوانند و جویای نام، شعار اصلاحات سر داده و بر طبل اختلاف و تخریب می کوبند و هر از گاهی عقده های گذشته را چماق کرده و بر سر این و آن فرود می آورند. این عده ی انگشت شمار را بازیچه ی دست مشتی غوغا سالار هرج و مرج طلب دانسته که انشای سخیف خود را آلوده ی انگیزه های سیاسی و اقتصادی شان کرده اند.
جناب آقای امرایی، با سوابق و تجاربی که از سال های تدریس شما در درس زبان و ادبیات فارسی به یاد دارم، حقیقتا بعید به نظر می رسید که برخی سخنان منتشره از سوی جوانان این دیار را سخیف بخوانید در صورتی که گذشته از عبارات و ترکیبات ناپخته و رکاکت لفظی که در سخنان اخیرتان دارید، بسیاری از مخاطبان پس از چندین بار مطالعه ی متن، هنوز هم نمی دانند که آیا سخنان اخیر شما در تایید مواضع سیاست باز معروف دیارمان است یا در مذمت ایشان؟! این حقیر نمی دانم که جنابعالی با کدام چشم به عده ی جوانان اصلاح طلب اسفند ۹۴ نگریسته اید که تعداد ایشان را انگشت شمار می دانید؛ چنانچه با چشم سر نگریسته باشید به یقین نمی بایست جمعیت قریب به پنجاه هزار نفر اصلاح طلبان اسفند ۹۴ را مشتی غوغاسالار هرج و مرج طلب خطاب نمایید، مگر آنکه آن جناب با چشم بصیرت یا با چشمی اجاره ای به قضیه نگاه کرده باشند که آن حرف دیگری ست.
چندان دور از انتظار نمی نمود که با توجه به رشته ی تحصیل و تدریستان صنعت “فرافکنی” را به درستی در کلام خویش به کار بگیرید چرا که علی رغم وقوف به وقایع اسفند ۹۴ کوهدشت همچنان بر مواضع ناصحیح و نادرست خویش اصرار ورزیده و دفاع از مواضع برخی “هرچه طلب” را بر پیروی از جریان فکری اصلاحات رجحان می دهید و البته جوانان صاحب قلم و اصلاح طلب این دیار را به به “تجاهل العارف” و اجاره ای بودن قلمشان متهم می کنید. آیا پیش آمدهای ناگوار انتخابات اخیر کوهدشت را نشات گرفته از رفتار خودخواهانه ی برخی “هرچه طلبان” نمی دانید که اینگونه چشم بر هرچیزی بسته و اصلاح طلبان راستین این شهر را به هرج و مرج طلبی و غوغا سالاری متهم می نمایید؟ به راستی کدام گروه مقصرند؟ چرا چند صباحی را با وجدان خود به خلوت نمی نشینید تا به عمق فاجعه پی برده و مقصران اصلی آن حوادث ناگوار را بهتر بشناسید؟! از معلمی چون شما بعید است که اینگونه چشم بر حقایق فروبندد و جوانان حق به جانب این دیار را به عیب جویی و هرج و مرج طلبی متهم نماید.
به دفعات در محافل مختلف شاهد و ناظر روایت های متفاوت شما از صحنه های جبهه و جنگ بوده ایم، اما سوال اینجاست که آیا با همان وجدانی که به جنگ با رژیم بعثی رفته است، به جنگ جوانان اصلاح طلب دیارمان شتافته اید؟ وجدانا کدام یک قلم به اجاره داده اید؟ شما؟ یا جوانان صاحب قلم اصلاح طلب؟! به راستی که ” یوم تشهد علیهم السنتهم و ایدیهم و ارجلهم بما کانوا یعملون” / (نور، ۲۴). در پایان از اینکه رسم شاگردی را به جا نیاورده و موجبات تکدر احوال آن استاد عزیز را فراهم نموده ام، عذرها می خواهم.

شاگرد شما
بهنام دوستی

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=96300

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 35در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۳۴
  1. مطالب بسیار محترمانه وبا ادبیاتی نرم ودر خور توجه نگارش شده احسن بر جوانان اصلاح طلب وروشنفکر وبا اخلاق کوهدشت که با درایت وتیز هوشی از آرمانهای اصلاح طلبی این گونه دفاع می کنید.

  2. درود خدا بر قلم رسایتان جناب اقای دوستی متاسفانه عده ای باری به هر جهتی هستند

  3. بسیار عالی بود آقای دوستی

  4. درود بر شما بهنام خان دوستی.دست مریزاد.من هم مثل شما احترام زیادی برای استاد گرانقدر آقای اکبر امرایی قایلم ایشان شخصیتی دوست داشتنی هستند،ولی از ایشان بعید بود که از عده ای انسان منفعت‌طلب حمایت کنند.انسانهایی که حاضرند برای به قدرت رسیدن هر کاری بکنند و حق الناس را زیر پا بگذارند.آقای اکبر امرایی عزیز این جوانان اصلاح‌طلب وام گیر هیچ گروهی نیستند فقط میخواهند با این کارها بر زخم خود مرهمی بگذارند.

  5. درود بر جوانان اصلاح طلب کوهدشت خصوصا بهنام عزیز

  6. ببخشید قسمتی از متن از قلم افتاد

  7. جناب اقای دوستی عزیز جناب دکتر احمدی نژاد هم مخالفین خود را اندک و خس و خاشاک به حساب اورد، شاید اقای امرایی هم راه ایشان را در پیش گرفته.

  8. در کوهدشت جز انحصار طلبی وگنده شدن عده ای فریبکار ودروغ چیزی دیگری وجود ندارد برای مثال آموزش و پرورش با شعار اطلاح طلبی تبدیل به حکومت خان ورعیتی شده وافراد از خدا بی خبر وخارج از این نهاد مقدس تبدیل به گرداندگان آن شده اند،وبا موج سواری آموزش وپرورش را از مسیر اصلی خارج کرده اند ، ادبیات محترما نه این جوان هم اگرچه اغراق هم دارد ولی قابل تقدیر است

  9. درود بر بهنام عزیز استاد قلم وادب پاینده باشی معلم خوش فکر .

  10. ای کاش بزرگ ترها از کوچکتر اینگونه می اموختند. بدور از توهین و تحقیر پاسخ دهند که شرط نقادی اینگونه است

  11. احسنت بر شما و عقیده راستینتان در جهت پیشبرد جریان زلال اصلاحات و شرم باد بر افرادی که جریان اصلاحات را دستاویزی برای رسیدن به اهداف شخصی یکار می گیرند.

  12. خدمت فرهنگی گرامی جناب آقای امرایی عرض کنم بهتره شما در کسوت معلمی حرفی برای گفتن داشته باشید. طرهان ما به اندازه کافی سیاست رو خوب میشناسند و شناخت کافی از سیاسیون دارند.

  13. دروووووووووود بر شما

  14. با سلام خدمت خوانندگان هر دو خبر
    و اما بعد…
    جناب آقای امرایی از پختگی شما بعید بود این سخنان، و آقای بهنام دوستی شما نیز به گوشه ای از درد و دل های جوانان این دیار اشاره داشتید. پس سخن کوتاه باید وسلام.
    “انسانی و انسانیت را سرلوحه اعمال و گفتا و نوشتار خویش قرار دهیم.”

  15. ناخودآگاه ذهنمان رفت سراغ احمدی نژاد که مخالفان میلیونی خودش رو عده ای خس و خاشاک نامید. متاسفم

  16. آقا بهنام
    غوره نشده مویز گشتی احسنت !!

  17. آزادبخت . چرا کامنت منو درج نکردی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! دلیلش چیه؟

  18. از عبارت هر چه طلب خیلی خوشم آمد آفرین بر متانت وقلم شیوایتان

  19. احسنت براین جوانان روشنفکر که اینچنین افرادکوته فکر وفرصت طلب را سرجای خود می نشانند/احسنت احسنت

  20. همه کامنت ها شبیه هم هستند نکند همه را خودت نوشتی……….

  21. ان شا ء الله در انتخابات پیشرو ریاست جمهوری مردم عزیز کوهدشت خصوصا” جوانان اصلاح طلبان نشان خواهند دادوزن اصلاح طلبان در کوهدشت را به رخ منفعت طلبان وانحصارگران واز همه مهمتر اصلاح طلبان بدلی نشان خواهند داد.

  22. باسلام خدمت همه بخصوص جناب اقای بهنام دوستی عزیز
    بهنام جان پس از خواندن نوشتار جنابعالی که حق شاگردی بجا اوردی و نخواستی الفاظی که جناب دکتر بکار بردن در نوشتارت استفاده کنی لذت بردم تالاخره باید احترام حفظ شود .می دانم که قلم شما شجاعانه و محترمانه و بحق می نگارد .
    جناب دکتر امرایی فرموده بودید قلم اجاره ای همگان می دانیم که قلمی اجاره ای است که مزدی از صاحبان رز و زور و قدرت طلب کند .ولی بهنام ما اگه دنبال این کارا بود که به قرابت هم باشه از شما نزدیک تره.واما فرمودی غوغا سالار به وجدان خودت مراجعه کن تا در گوشه دلت زمزمه کند چه کسانی تمکین به قانون کردند و چه کسانی قانون دور زدند.
    و اما دکتر جان می دانید بخاطر شخصیت ارزشمند علمی و توانمندی از خانوده معظم شهدا همگان را از جمله عزیزان اصولگرا را ترغیب نمود که با حضورشون تاییدی بر شخصیت جناب اقای ازادبخت باشد نه اینکه از نفوذ و قدرتت علیه کسانی استفاده کنی که پله های ترقی با وجود انها پیموده باشی . جناب اقای دکتر انتظار فروختن قلمت به این ارزانی نداشتیم .
    خداوند همه ما را در صراط حق رهنمود دارد.

  23. باسلام جناب امرایی عزیز تا جایی که من یادمه شما جزء اصلی اعضای ستاد آقای کورانی فر بودید و بارها نفرت خودتون رو تو جلسات از آقایانی که الان سنگشونو به سینه میزنید اعلام کردید فایل صوتیش موجوده .موندم الان چی شده که دست به چنین رفتاری زدید ؟هرچند دلیلش برای همگان روشن است

  24. بسیار زیبا جواب این منفعت طلبان را دادید ممنون

  25. واقعا عال بود جناب درستی؛و جواب در خور

  26. باسلام
    جناب ازادبخت عزیز ضمن تشکر از زحمات حضرتعالی انتظار داریم عنایت فرمایید کامنت ما را هم تایید فرمایید .دلیلی برا عدم درج ان نمی بینم .باتشکر

  27. درود بر بهنام جوان و فرهیخته
    جناب آقای امرایی باید در بیان مطالب خود تامل برانگیزتر عمل نمایند و به حقایق اسفند ۹۴ توجه کنند

  28. ایکاش مردم فرهیخته شهرمن ،با دیده عقل به شهرشان بنگرند اگر ازجنبه های فرهنگی- اقتصادی- اجتماعی -سیاسی یه ذره دگرگونی به سمت بهبودی ایجاد شده بود ان موقع بر طبل زودهنگام انتخابات کورکورانه خود بزنند

  29. آفرین به این جسارت وبه این حق گویی قابل تحسین…مرحبابا لاسد….آقای امرایی بدون شک روی زردتر وسیه روی تر خواهد بود همین است که به غش وکما رفته است….

  30. سلام ،

    بسیار منطقی !

  31. دوستان عزیز اصلاح طلب ! آخرت رو در نظر داشته باشید اطلاع موثق دارم که مخاطب جناب امرایی چند نفر از دوستان جوان خودش در فضای اینستاگرام بود که در واقع فالوور ایشان هستند نه جوانان اصلاح طلب ! تیتر و مقدمه این یادداشت هم از ایشان نبود بلکه یکی از سایت ها بدون اطلاع ایشان تیتر زدند متاسفانه این سایت هم با هدف و انگیزه آن یادداشت تکراری را درج کرده و متاسفانه به دور از انصاف با کامنت های هتاکی به تخریب ایان پرداختند درحالی که همهی کامنت ها

  32. درحالی که همه ی کامنت ها درج نمی شود و این حرکت از سایت وزین میرملاس بعید بود . ایشان در متنی تحت عنوان ” ارزیابی های شتابزده ” به بخش عمده ایی از این برداشت های نادرست پاسخ داده اند امیدوارم مطالعه بفرمایید
    جناب مصطفی شکری اگر میخواهید اجحاف و بی انصافی نشود این کامنت رو هم درج کنید

  33. دوستان عزیز اصلاح طلب ! آخرت رو در نظر داشته باشید اطلاع موثق دارم که مخاطب جناب امرایی چند نفر از دوستان جوان خودش در فضای اینستاگرام بود که در واقع فالوور ایشان هستند نه جوانان اصلاح طلب ! تیتر و مقدمه این یادداشت هم از ایشان نبود بلکه یکی از سایت ها بدون اطلاع ایشان تیتر زدند متاسفانه این سایت هم با هدف و انگیزه آن یادداشت تکراری را درج کرده و متاسفانه به دور از انصاف با کامنت های هتاکی به تخریب ایشان پرداختند.نامبرده پاسخ این برداشت های اشتباه را در متنی تحت عنوان ” ارزیابی های شتابزده داده است امید است در این سایت نیز درج شود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.