- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

توسعه گردشگری باید منجر به رونق اقتصادی شود

[1]

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی بر توسعه گردشگری همراه با رونق اقتصادی در استان تاکید کرد.
به گزارش میرملاس، به نقل از همشهری «محمد بیرانوندی» با اشاره به وضعیت زیرساخت گردشگری استان در سال‌های اخیر، گفت: در حال پیگیری به سرانجام رساندن هتل‌های نیمه‌تمام استان هستیم تا با کمک بانک‌ها به بهره‌برداری برسند.
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری مانند همه صنایع در استان باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در سال ۹۶ برای تحقق شعار سال، اولویت کاری بر مبنای اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف به ویژه تقویت صنایع خرد، صنایع دستی، اشتغال خانگی و روستایی معطوف است.
این نماینده مجلس افزود: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی می‌تواند به تولیدهای این بخش کمک کند و بازاریابی در این حوزه صورت بگیرد. بیرانوندی با اشاره به شیوه درست تبلیغات گردشگری یادآور شد: انتشار اخبار در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که تنها به منفی‌بافی و بزرگ‌ کردن مشکلات نپردازد، بلکه راه حلی برای برجسته کردن ظرفیت‌های استان هم باشد‌. وی با بیان اینکه توسعه گردشگری باید منجر به رونق اقتصادی شود، تاکید کرد: فعالیت‌ها بر رفع کامل مشکلات اقتصادی در استان استوار است، در سال جاری باید بتوانیم با همت و تلاش مشکلات موجود را کاهش دهیم‌. داشتن مواهب طبیعی در لرستان یک مزیت رقابتی است که با رونق گردشگری، درآمد پایدار و اشتغال ایجاد شده، شهروندان و روستانشینان از منابع مالی و رشد بهره‌مند می‌شوند‌.
بیرانوندی با بیان اینکه گردشگری یکی از ظرفیت‌های اشتغال در لرستان است، اشتغال را خواسته اصلی مردم دانست و گفت: گردشگری در لرستان یکی از مهم‌ترین فرصت‌های اشتغال‌زایی است. امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال» نامگذاری شده است که برای تحقق اشتغال در استان به ویژه در شهرستان خرم آباد باید ظرفیت‌های گردشگری را معرفی کرد.
این مسئول با بیان اینکه تاکنون اقداماتی در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان انجام شده، اما کافی نبوده است، اظهار کرد: طبق گفته مسافران نوروزی اماکن گردشگری و توانمندی‌های لرستان به خوبی معرفی نشده‌اند. در این زمینه رسانه‌ها و اهل قلم باید بیش از پیش ظرفیت‌های گردشگری استان را معرفی کنند. ما مجلسیان و همه دولتمردان و تمامی ارکان حکومتی هم باید دست به دست هم بدهیم تا برای رونق اقتصادی و افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان گام‌های بلندی برداریم‌.