تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

عارف: ردصلاحیت روحانی اصلا موضوعیت ندارد/ جلسه اصلاح طلبان با رهبری چیز جدیدی نیست

  • کد خبر : 96592
  • 28 فروردین 1396 - 11:35

روزنامه ایران در گفت وگو با محمدرضا عارف به بررسی انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ پرداخت و به نقل از وی نوشت: روحانی و جهانگیری در یک تیم هستند و در مناظره‌ها تقسیم کار می‌کنند تا بتوانند به خوبی از عملکرد دولت یازدهم دفاع کنند. در ادامه در گزیده ای از این گفت وگو می خوانیم: […]

روزنامه ایران در گفت وگو با محمدرضا عارف به بررسی انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ پرداخت و به نقل از وی نوشت: روحانی و جهانگیری در یک تیم هستند و در مناظره‌ها تقسیم کار می‌کنند تا بتوانند به خوبی از عملکرد دولت یازدهم دفاع کنند.
در ادامه در گزیده ای از این گفت وگو می خوانیم: رئیس فراکسیون امید گفت: روحانی و جهانگیری در یک تیم هستند و در مناظره‌ها تقسیم کار می‌کنند تا بتوانند به خوبی از عملکرد دولت یازدهم دفاع کنند. محمدرضا عارف در گفت وگو با همدلی درباره نامزدی اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری در کنار روحانی گفت: نامزدی معاون اول دولت یازدهم تصمیم شورای عالی اصلاح‌طلبان بود. ما تصمیم گرفتیم به جز آقای روحانی نامزد دیگری در انتخابات داشته باشیم، این موضوع با آقای روحانی مطرح شد و آقای جهانگیری هم قبول کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این موضوع که جهانگیری خود را نامزد مکمل روحانی دانسته است، گفت: این دو نامزد قطعا در یک گروه هستند و در مناظره‌ها تقسیم کار می‌کنند تا بتوانند به درستی درباره عملکرد دولت توضیح ‌دهند و پاسخ شبهات را به خوبی بدهند. ما خوشبین هستیم که با حضور جهانگیری در کنار روحانی انتخابات گرم‌تر و جدی‌تری داشته باشیم.
رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان در پاسخ به اینکه این اطمینان وجود دارد که جهانگیری در وقت مناسب به نفع روحانی کنار بکشد؟ گفت: نامزد اصلی ما روحانی است، البته ما هم ثبت نام دیگران را منع نکرده‌ایم و در عین حال خوشحالیم که افراد موجه دیگری هم در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند. ولی همان‌طور که قبلا اعلام کرده‌ایم آقای روحانی به اتفاق آرا رای شورای عالی اصلاح‌طلبان را
دارند.
**حضور ‌هاشمی و رهامی باعث نمی‌شود ما نگران رای روحانی باشیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به نامزدی محمد‌ هاشمی و محسن رهامی گفت: این افراد نامزدهای شورای عالی نیستند و همان‌طور که خودشان اعلام کرده‌اند مستقل وارد انتخابات شده‌اند. حضور آنها باعث نمی‌شود ما نگران رای روحانی باشیم، چون روحانی شرایط خوبی دارد و با انسجام خوبی که در جبهه اصلاح‌طلبان وجود دارد، امیدواریم آقای روحانی با رای بالاتری نسبت به دوره اول باز هم رئیس جمهور شوند.
عارف با توجه به بحث رد صلاحیت روحانی که از سوی جریان رقیب با ثبت نام جهانگیری تشدید شده است، گفت: رد صلاحیت ایشان هیچ دلیل و زمینه‌ای ندارد و رقبا حرف‌های غیرواقعی می‌زنند، بنابراین اصلا نگران این موضوع نیستیم. معاون اول دولت اصلاحات تصریح کرد: امیدواریم در جریان مناظره‌های انتخاباتی روحانی و جهانگیری دفاع خوبی از عملکرد دولت داشته باشند و در عین حال با بیان برنامه‌های خودشان، انتخابات را گرم‌تر کنند.
**امیدواریم اصول‌گرایان در انتخابات از اصلاح‌طلبان الگوبرداری کنند
رئیس فراکسیون امید مجلس با ابراز امیدواری از اینکه اصول‌گرایان نیز مثل اصلاح‌طلبان بتوانند به انسجام درون گروهی در انتخابات برسند، گفت: امیدواریم اصول‌گرایان با الگوگیری از انسجامی ‌که اصلاح‌طلبان در دو انتخابات اخیر داشته‌اند، به انسجام بیشتری برسند. این آرزوی شخصی من است که دوجریان اصلی انقلاب با انسجام بیشتری به میدان رقابت بیایند و به سمت تشکیل احزاب قدرتمند فراگیر بروند.
عارف همچنین در پاسخ به اینکه به نظر شما هدف احمدی‌نژاد از ثبت نام در انتخابات، وارد کردن هزینه به نظام بوده است؟ گفت: باید درباره هدفش از این کار از خود او بپرسید، ولی امیدواریم به دنبال بالابردن هزینه برای نظام نبوده باشد.
**دیدار و ملاقات اصلاح‌طلبان با رهبری چیز جدیدی نیست 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه آیا جلسه و ملاقات اخیر دوتن از چهره‌های اصلاح‌طلب با رهبری با هماهنگی شورای عالی اصلاح‌طلبان بوده است، گفت: دیدار با رهبری نیازی به هماهنگی ندارد. حق همه افراد است که از رهبری تقاضای دیدار و ملاقات داشته باشند، ایشان هم همیشه براساس شرایط و زمانی که دارند برای ملاقات و دیدار وقت تعیین می‌کنند. البته از جزئیات این دیدار اطلاعی ندارم، ولی همیشه این دیدارها و ارتباط بین اصلاح‌طلبان و رهبری وجود داشته است و امیدواریم در آینده هم این ارتباطات ادامه داشته باشد و تقویت شود.
نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت که از جزئیات این جلسه هیچ اطلاعی ندارد و هنوز در این باره با آنها صحبتی نداشته است.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=96592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.